Gå til innhold

Adobe after effects - ett par spørmål

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på nettsidene, men det var vanskelig å få litt konkrete svar.

:hrm:

Så da spør jeg dere:

1: Hvilke effekter er det man lager?3d?2d?

2: Går det på keyframe, eller frame by frame? eller ingen av delene?

3: Er dette noe av det beste innen effekter i film?

4: hva synes dere om det?

Takker for svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke ut 3D program i utgangspunktet men du kan importere enkelte filformater og jobbe med de i AE.

Det går på keyframe, du setter inn etterhvert og stiller inn i effektkontrolleren.

Om dette er noe av det beste vet ikke jeg helt men det er utolig godt og du lager ekstremt proffesjonelle effekter med det. Gå på Lynda.com å se tutorials, utrolig mye bra man kan gjøre her.

Lenke til kommentar

ok.

sjekker lynda.com nå.

edit: Så ganske bra ut, dumt å måtte betale for enkelte ting, men det viser ganske godt hva man kan gjøre.

Vurderer kanskje å skaffe meg macromedia flash 8 eller director 2004. Må finne ut forskjellen først. :D

Endret av Swedish Killer
Lenke til kommentar

1. Det er ikkje eit 3D-program, som BMP sa. Du kan plassere element (bilete, tekst, video) i eit 3D-rom, men du kan ikkje lage ting som har djupn, t.d. ein ball. Men, som BMP òg sa, ein kan importere 3D-filer frå andre program (akkurat kva slags filer som er støtta veit eg ikkje, men veit at Cinema 4D og AE kan samarbeide ganske bra).

3. Det er so vidt eg veit eit av dei mest brukte compositing- (det å setje saman mange ulike typar media: bilete, video, 3D osb. til eit produkt) og effektprogram på marknaden. Det er kanskje litt vanskeleg å lære seg skikkeleg, men det har til gjengjeld utruleg mange mogelegheiter. Har du lyst til å drive mykje med video, effektar o.l., so er AE eit bra val.

Sjå innom sida til Xtreme for nokre gratis videotutorials. Fleire linkar finn du her. BMP nemnte Lynda. Ein annan tutorialserie ein må betale for, er DVDane til Total Training. Dei skal visst koste ein del, men folk som har brukt dei seier at dei er veldig bra, og svært gode om ein har lyst til å lære seg AE.

Edit: Det er forresten ikkje lov med bilete i signaturen...

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Som folket over sier.. Det er i prinsippet et 2D effektprogram, men man kan sette opp 3D space, og legge til effekter som tåke, forskjellig lyssettig.. Man kan animere 3D kamera, og som kjent importere sekvensfiler med dybde og objektinfo.

Import fra Cinema 4D, Maja og 3D studio Max, er egentlig 2D bildefiler med mye ekstra info i. Man importerer koordinater til kamera og lys separat.. Man må være litt avansert for å få disse tingene til å spille sammen i AE, men det går..

Ellers så er det en perfekt eller morsom plugins til AE fra Zaxwerks som heter 3D Invigorator. Her kan du lage endel simple 3D modeller og 3D tekst, samt importere 3D objekter fra de fleste annerkjente 3D programmer, og gjøre masse morsomme effekter i kombinasjon med stillbilder eller filmer du har...

http://forums.creativecow.net/index.html finner du masse nyttige tutorials til AE.

Det er også verdt å ta en titt på Autodesk Combustion.. Det er også et effektprogram som visstnok har bedre eller enklere kontroll på farger og prosessflyten i effektene..

Endret av symbol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...