Gå til innhold

xp som paraboltuner

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at det er kommet endel tv-kort med inngang for parabol... er det noen som har noen erfaring med dette? kan jeg feks kjøre viasta kortet via kortleser på pcèn for så og sende dette på lan til tven?

har tvkort idag uten parabol, og det er veldig greit og kunne ta opp/spille av det jeg ønsker.

takker for svar og tips!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan du. Ikke spesielt lett å gjøre det dog, siden Viasat kjører NDS koding.

Men om du kjøper deg et Skystar 2 kort er det en god del å hente ned med det, da kjører du en softcam og legger inn en del "hysj hysj" filer. Jeg kan ikke så mye om dette emne men google is your friend. Det går nok heller ikke å sende tv-signal over til tven over lan, men med en AV/s-video går det jo . Men om du hadde en "Dreambox" kunne du jo sendt info til den via lan, det ville isåfall vært koder til å dekode signalene, ikke direkte tv-signal. Men da ville det jo vært like greit å stappe Viasat kortet i den :p

Lenke til kommentar

Problemet er ikke om det er teknisk mulig eller ei, men alle sperrene og hindringene parabolselskapene legger i veien for deg. Skal du ha det slik selskapet liker det, må du ha en viasat/canaldigital "godkjent" tuner. De er enten svært dårlige, eller svært dyre, og resultatet blir ofte få valgmuligheter.

Det er ikke noe problem å verken ta inn parabolsignaler på pc'en, dekode de, eller å sende de videre, men det er ikke med viasats/canaldigitals "godkjennelse", og du kan fort få sperret abonementet ditt om de oppdager det. Snakk om diktatur?

En dreambox kan fint brukes til å dekode signalet og sende det over nettverket, men du må da ha et pc som står tilkoblet tv'en, og du kunne jo da like godt koblet dreamboxen direkte til tv'en. Men det var heller ikke det du var på jakt etter. Slik eg forstod det da.

Skal du ha et parabolkort til pc'm, må du sørge for å få med kortleser til denne, ellers vil du kun kunne motta gratiskanaler(free-to-air). Deretter må du installere lysskye ekstraprogrammer som tar seg av biten med å emulere kodesystemet til viasat/canaldigital, for å deretter bruke kortet ditt til å dekode signalene. Og selv om dette teknisk sett er lovlig(du har betalt for abonementet, og ønsker å se på det med hva du vil), blir det sett på som svært lyssky måte å gjøre det på, og gud forby om parabolselskapet finner det ut.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at de ikke liker det. men det er for ille at de skal bestemme hvor jeg vil lese mitt abonoment... VG sier jo ikke noe på at enkelte faktisk liker å lese på dass... :D

det som også er litt av grunnen til at jeg spør er at "alt" er så tregt på en "godkjent" tuner. samt at det begynner jo å fylle seg godt opp i stereobenken.

takker for svarene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...