leifeinar Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 får et lite år siden fant jeg opp kruttet på nytt da jeg limte fast min passive zalman chipsett kjøler. idag har jeg lyst på nytt skjermkort og denne er jo midt i veien. så den må byttes så hvordan gjør jeg dette uten og ødelegge chipsett? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 termisk lim som fulgte med Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Chipsettet er så godt festet, at der minimal fare for at du ødlegger noe ved å ta en av med litt makt. Men å bruke PC'n å gjøre chipsettet varmt før avtagelse er vel ingen ulempe. Jeg har tatt av CPU Kjølere med CPU'n fast lim uten det har ødelagt noe. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 så det er bare og prøve da....? litt skeptisk Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det skal nok gå greit å naske av chipsett viften. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hårføner? Er det bare dumt kanskje? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Prøv å lirke den av samtidig som du kan hjelpe til med en tynn skalpel og litt sprit.. Så lenge det ikke er snakk om epoxy lim ol. så skal limet gi etter før chipen.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hårføner? Er det bare dumt kanskje? 5810090[/snapback] Er ikke så altfor dumt. Men litt upraktisk. Beste er vel å bruke det og få det varmt:) så det er bare og prøve da....? litt skeptisk 5810042[/snapback] Ja, bare ta det med ro. Hold et gjevnt "trykk" (vel, det motsatte iallefall) og prøv å vri litt til sidene. Den kommer nokk fort av. Få varma greia opp. Enten med å bruke den (vet ikke hvor varmt det er hos deg) eller bruke hårføner o.l. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 takker og bukker, den satt overraskende lett fast. slo og vridde litt så falt den av. AeroCool VM-101 Fanless VGA Cooler er nå montert i stedet for. så det blir vel skjermkort handling i morgen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Allright. Bra det virker ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå