Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Levetid på bildeler

Anbefalte innlegg

Hoi,

Lure på om noe her har litt peiling på hvor lenge disse delene skal vare før man må bytte.

Motor Visker bakrute

Styrestag

Bakre øvre føringsarm

Fremre Nedre Bærearm

Dette er på en 2000 mod Passat 1.9 TDI (115HK) gått 118000. Blien har fått fin behandling, og ikke vært utsatt for noe tull/ulykke.

Kjøpte bilen for ca 1år og 9 mnd siden hos Merkeforhandler, og den skulle være tiptop og ny servet.

Er det normalt at disse delene går fra tiptopp stand til helt ødelagt og må byttes på under 2 år? Burde ikke noe av dette vært oppdaget da den ble solgt? hvis den var ordentlig sjekket og servet da?

Endret av mjaudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, med så lite kilomerter på seg så skal ingen av disse delene ryke. Spesielt ikke Motor Visker bakrute (hvis du ikke bor i Bergen da :p )

Når det gjelder garanti fra butikken du kjøpte den hos så får du nesten ta det opp med de og spørre om dette er normalt og om de er villige til å hjelpe med noe iallefall.

Delene trenger ikke være så veldig dyre de i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg helt enig i at de ikke skal ryke på den km.Vi snakker tross alt om en VW ikke en Toyota.Vil heller si det er meget skjeldent å ikke få feil på den modellen ved slik km.Styre deler på VAG er desverre blitt en slags servicedel og ikke noe man reagerer på er defekt.Bakrutemotoren skal ryke vis den ikke blir brukt slik er det.Det er på grunn av matrialene aliminium stål + salt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg helt enig i at de ikke skal ryke på den km.Vi snakker tross alt om en VW ikke en Toyota.

5811804[/snapback]

[/

Og med VW kundeserivce på alt annet enn salg så ligger du an til å få mye hjelp også. Du får bytte bil mens det enda er noe igjen av den.

Lenke til kommentar

Bilen er jo ikke 1 år og 9 mnd, den er seks år gammel. At bilen var feilfri da du fikk den betyr jo ikke at de har plukket den helt fra hverandre og satte den sammen igjen fra nye deler, eller?

Ting skjer på gamle biler, spesielt på første årgangene av 3B passaten - foringer og styrestag er jo gjengangere. Sjekk om det har vært gjort garantiarbeid på foringene tidligere, Møller pleier å være imøtekommende med slike gjengangerproblemer.

Møller i Tønsberg byttet samtlige foringer i forstillingen på min fars 2000 mod A6 2.8q på goodwill i 2005. Snakk med din lokale forhandler kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...