Megnus Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 I dag merket jeg at det begynnte å hakke på bf2. Jeg tippet det var Chipsettet for vifta er litt dårlig der. Da jeg tok på kjøleribba til chipsettet så brant jeg meg skikkelig Hva bør jeg gjøre? Finnes det noen passive løsninger? (som dere anbefaler) Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 dobbeltsidig teip + 120mm vifte... sett i døra Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har A8N Premium, som har passiv kjøling i form av heat pipes. Fungerer svært bra. Hvis du er på utkikk etter noe passivt, ville jeg sett litt på løsningene til zalman eller swiftech. Link til Microplex Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har A8N Premium, som har passiv kjøling i form av heat pipes. Fungerer svært bra. Hvis du er på utkikk etter noe passivt, ville jeg sett litt på løsningene til zalman eller swiftech. Link til Microplex 5810982[/snapback] Tusen takk for svar Vil for eksempel denne funke? : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 (den er billig ) Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har problem med dette selv, på et a8n-e. Satte på en passiv kjøleribbe jeg hadde liggende, litt mindre tagger på enn den du linket til ovenfor da. Temperaturen på chipset/motherboard var da faretruende høy (over 45grader før jeg avslutta pc'en raskt som %¤/%) uten en vifte som blåser rett på den Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har A8N Premium, som har passiv kjøling i form av heat pipes. Fungerer svært bra. Hvis du er på utkikk etter noe passivt, ville jeg sett litt på løsningene til zalman eller swiftech. Link til Microplex 5810982[/snapback] Tusen takk for svar Vil for eksempel denne funke? : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 (den er billig ) 5811133[/snapback] Tror den vil fungere helt fint. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hvis du ser på erfaringene på komplett.no, ser du at folk får temmelig høye temperaturer uten å ha en vifte nær denne kjøleren. Hvordan kan du tro at den vil fungere helt fint? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (det er en vifte som blåser inn luft på hk fra sidedøren) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 om du legger på et tynt lag med god kjølrepasta etter å ha rengjordt sikkerlig, så burde den kjøleren og vifta i sidedøra funke bra. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 ok takk det vil helt sikkert ikke bli like varmt som den gamle... så slipper jeg å brenne meg.. Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Tror nok også at brikkesettene tåler litt temperatur. Mitt forrige Asuskort, P4C800-E Deluxe, hadde passiv kjøling av nordsiden, og ble grisevarmt. Så varmt at du kunne brenne deg på kjøleribben Likevel var kortet stabilt og fint, mener og huske at tempen ble høyest når jeg kjørte ePSXe. Kravstore greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå