Gå til innhold

A8N- SLI chipsett GLOVARMT

Megnus

Anbefalte innlegg

I dag merket jeg at det begynnte å hakke på bf2. Jeg tippet det var Chipsettet for vifta er litt dårlig der. Da jeg tok på kjøleribba til chipsettet så brant jeg meg skikkelig :dontgetit: Hva bør jeg gjøre? Finnes det noen passive løsninger? (som dere anbefaler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problem med dette selv, på et a8n-e.

Satte på en passiv kjøleribbe jeg hadde liggende, litt mindre tagger på enn den du linket til ovenfor da.

Temperaturen på chipset/motherboard var da faretruende høy (over 45grader før jeg avslutta pc'en raskt som %¤/%) uten en vifte som blåser rett på den :(

Lenke til kommentar
Jeg har A8N Premium, som har passiv kjøling i form av heat pipes. Fungerer svært bra. Hvis du er på utkikk etter noe passivt, ville jeg sett litt på løsningene til zalman eller swiftech. Link til Microplex

5810982[/snapback]

Tusen takk for svar :) Vil for eksempel denne funke? : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 (den er billig :whistle: )

5811133[/snapback]

Tror den vil fungere helt fint.

Lenke til kommentar

Tror nok også at brikkesettene tåler litt temperatur. Mitt forrige Asuskort, P4C800-E Deluxe, hadde passiv kjøling av nordsiden, og ble grisevarmt. Så varmt at du kunne brenne deg på kjøleribben :D Likevel var kortet stabilt og fint, mener og huske at tempen ble høyest når jeg kjørte ePSXe. Kravstore greier :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...