Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restart av PC

Anbefalte innlegg

Ok, jeg starter med problemet. PCen min har en tendens til å restarte seg selv når jeg kommer til Windows-logoen ved oppstart. Etter restart så kommer jeg til menyen der jeg velger om jeg vil starte opp i sikkermodus, fra siste fungerende innstillinger osv. Når jeg velger å starte opp fra siste fungerende innstillinger, så hender der likevel at den restarter seg selv og hele prosessen gjentas. Men når jeg først kommer inn i Windows så går den som en klokke. Kan ha den på hele dagen uten at det skjer noe.

Tiltak jeg har prøvd for å fikse problemet:

- Formatere og re-installere Windows.

- Kjørt memtest for å sjekke RAM (ingen feil).

- Kjørt WD Diagnostics for å sjekke harddisk (ingen feil. Det er en helt ny disk etter at jeg fikk en som erstatning for defekt vare).

- Oppdatert BIOS.

- Sjekket temperatur på skjermkort (48 grader ved spilling), CPU (max 40 grader) og harddisk. Ingen av disse tingene ser ut til å være for varme.

En ting jeg har hørt likevel er at drivere kan rote det til dersom en ikke av-installerer de gamle før en legger inn nye. Jeg har en mistanke om at jeg glemte dette før jeg la inn nye skjermkort-drivere. Noen erfaringer med dette? Hvis ikke, hva kan det være?

Mine komponenter:

- MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939

BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16

- Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3,

PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo Golden S"

- In-Win X710G(B) Full Tower ATX Sort

Kabinett m/430W PSU, Lcd Panel, USB 2.0

- Western Digital Caviar SE 320GB SATA 8MB 7200RPM

Western Digital Caviar SE 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

- AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

Om du legger inn nyere drivere, så er det intet behov for å fjerne de gamle, siden filene vil bli overskrevet, og de restérende filene vil ligge utbrukt.

Det kan være at strømforsyningen din er dårlig. Se om du kan få lånt ei som er kraftigere med noen du kjenner.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det kan være at strømforsyningen din er dårlig. Se om du kan få lånt ei som er kraftigere med noen du kjenner.

Hilsen,

efikkan.

5809558[/snapback]

Ja, jeg har tenkt på det. Men jeg hadde ikke dette problemet før. Da var det disken som var trøbbelet. Det er først etter at jeg fikk ny disk at restart-problemene kom (disken er som sagt sjekket allerede). Og dersom det var strømforsyningen, burde ikke PCen restartet etter en stund da likevel? Jeg kan jo tross alt ha PCen på lenge så fremt jeg bare kommer inn i Windows.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...