Buzz76 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har fått et Creative Live! PCI lydkort gratis... og selv om det er gammel... så lurer jeg på om dette kanskje alikevel er bedre enn det som er onboard på mitt Asus A8N-SLI Premium kort? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det er vel kanskje ikke bedre, men fordelen med et eksternt lydkort er at CPU ikke blir belastet med lydprosessen. Mitt innebygde lydkort har støtte for EAX 2.0, så noenlunde bra er det. Men jeg bruker mitt gamle Audigy(ikke audigy 2) for å få noen bilder ekstra i spill. Så valget er om du muligens må gå ned noe i lydkvalitet for å få bedre ytelse i spill. Om du har noen høyttalere til noen hundrelapper vil du nok ikke merke noe forskjell i lyden. Men har du spandert noen tusenlapper på et godt surroundsett vil du nok høre forskjell. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg vil absolutt si at Creative sitt lydkort med EMU10K1 brikke er ett bedre valg enn å bruke AC97 codec. Analogt fra lydkortet: Om du har den tidligste versjonen av Live har du kun utganger for fire høytalere, om så er tilfelle vil det være bedre å bruke onbord saken om du har en surround reciver som du har tenkt å ha analoge ledninger til. Digitalt: Om du har tenkt å bruke digital overføring blir forskjellen i lyd liten, men som 9hdok... sier så bruker du da litt mindre av cpuen, du får også litt bedre lyd effekter i spill pga støtte for eax m.m. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 de fleste soundblaster kortene støtter vel EAX i hardware. Det gjør ikke alle de som har innebygget lydkort med EAX Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Takker for svar Slenger det inn jeg Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 So much for that. Blåskjermhelvette. Jævla driten gikk i søppla. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 So much for that. Blåskjermhelvette. Jævla driten gikk i søppla. Sikkert derfor du fikk det gratis Hadde det funka hadde du hatt et glimrende kydkort. Bruker mitt fortsatt jeg. Onboard på NF7-S var jævla oppskrytt Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Regner med at du deaktiverte det innebygde lydkortet før du innstallerte det "nye" kortet! Har akkurat testet med det innebygde(på mitt Abit NF8) mot Audigy-kortet mitt, og i lydkvalitet er det absolutt minimal forskjell på 2.1 opsettet som jeg kjører. Det virker som det er en smule bedre dynamikk(forskjell på høye og lave lyder i lydbildet) på Audigy-kortet mitt, og en smule bedre(mer presis) bass. Trøsten er at du ikke trenger bruke allverden på et lydkort, men du får også det du betaler for. X-Fi får du jo for under 1000-lappen! Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Innstallerte du med nye drivere? -Hvis du bare kjørte cden så var det vel ikke xp drivere du fikk innpå... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Innstallerte du med nye drivere? -Hvis du bare kjørte cden så var det vel ikke xp drivere du fikk innpå...Ja, XP sine drivere funka ikke, og de på CD'n var til 2K så der fikk jeg blåskjerm. Må nesten bruke de som ligger på creative.com skal det bli noe særlig. Endret 25. mars 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Avinnstalerte først de gamle driverne... restartet og disablet onboard kortet. Deretter slo jeg av maskina og satte i creative kortet. Innstallerte drivere og restartet. Alt ok i hardware manager... men ingen lyd. hurra. Startet et spill og fikk blåskjerm med en gang. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Du må være 100% sikker på at du har installert riktig driver. Jeg må alltid installere driveren manuelt etter at jeg har kjørt innstallasjonsprogrammet. er 75% sikker på at dette løser problemet ditt. Som sagt, så er XP sine drivere no ordentlig søppel Endret 25. mars 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Hm... hvor legger creative sine drivere etter innstallasjonen da? Kanksje jeg skulle gidde å prøve igjen... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hm... hvor legger creative sine drivere etter innstallasjonen da? Kanksje jeg skulle gidde å prøve igjen... Pakk ut install-fila med f.eks. Winrar/7Zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå