Gå til innhold

Svein Krogstad akkorder?

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står akkorder der også, bare se gjennom den først. Ikke vær redd noter selv om du ikke kan de og så kan det være greit å lære seg hvor man finner en notene i en C-durskala feks. Da er mye gjort og du kan "stava" deg gjennom mye musikk på den måten.

Lenke til kommentar
Det står akkorder der også, bare se gjennom den først. Ikke vær redd noter selv om du ikke kan de og så kan det være greit å lære seg hvor man finner en notene i en C-durskala feks. Da er mye gjort og du kan "stava" deg gjennom mye musikk på den måten.

5809649[/snapback]

Kan c-durskalaen da =) C-D-E-F-G-A-H-C (stolt)

Lenke til kommentar
BMP mener sikkert å kunne lese skalaen i noter. Ellers er noter veldig lett å lære seg det grunnleggende i, man trenger bare mye tid til å lese så man blir fortrolig med notene.

5813960[/snapback]

hehe, ja.. Det hadde sikkert gått greit. Liker best å spille etter enten tablaturer eller gitarakkorder som står over teksten.. Slik som på ultimate-guitar o.l.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det viser seg at gitarlæreren på skolen spiller på den sangen, (med mindre herr Krogstad har flere "hits",) men jeg fant det ikke ut før etter at han dro for dagen, og han har bare timer hver mandag. Dersom jeg ser ham neste gang han er innom (jeg har ham ikke selv, da jeg spiller bass,) skal jeg spørre om han har akkordene.

Lenke til kommentar
Det viser seg at gitarlæreren på skolen spiller på den sangen, (med mindre herr Krogstad har flere "hits",) men jeg fant det ikke ut før etter at han dro for dagen, og han har bare timer hver mandag. Dersom jeg ser ham neste gang han er innom (jeg har ham ikke selv, da jeg spiller bass,) skal jeg spørre om han har akkordene.

5982184[/snapback]

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...