Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router/hub/swith trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 pcèr, en gammel stasjonær, en ny bærbar og en ny spill-pc(se sign!)

I skrivende stund har vi ISDN, om ca en uke får vi ADSL basis fra telenor.

Mitt spørsmål er: Hvordan kan vi får ADSL på alle 3? Den bærbare skal ha trådløst, de andre skal ha kabel! Hvilken router/switch/hub trenger jeg?

Den må ikke bli noen flaskehals!

-Be__Bad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger den bærbare maskinen et ekstra nettverkskort da? Den er satt opp for ADSL men klarer den å kommunisere med routeren?

Den gamle pc`en er ikke satt opp for ADSL, jeg tror vel at jeg må ha et ekstra kort til den, men hvilket?

Takker igjen for svar! :D

Lenke til kommentar
Trenger den bærbare maskinen et ekstra nettverkskort da? Den er satt opp for ADSL men klarer den å kommunisere med routeren?

Den gamle pc`en er ikke satt opp for ADSL, jeg tror vel at jeg må ha et ekstra kort til den, men hvilket?

Takker igjen for svar! :D

5813214[/snapback]

Det jeg mente var om man bare kunne sette den "nye" kabelen rett inn i pcen! Jeg vet at det ikke går på den gamle fordi den har et ISDN kort, hvilket nytt kort trenger jeg da?

Det samme gjelder den bærbare, trenger den et kort som er skreddersydd for routeren? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det jeg mente var om man bare kunne sette den "nye" kabelen rett inn i pcen! Jeg vet at det ikke går på den gamle fordi den har et ISDN kort, hvilket nytt kort trenger jeg da?

Det samme gjelder den bærbare, trenger den et kort som er skreddersydd for routeren? :dontgetit:

5819927[/snapback]

Du trenger vel bare et "vanlig" nettverkskort, f.eks. noe sånt som dette...

;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Ja, jeg har dette hullet på den gamle men det er til et ISDN kort! (Trodde ikke at dette fungerte om hverandre...?)

5825319[/snapback]

Nei, det er ikke det samme, de bare ligner veldig på pluggen.

ISDNkort vil IKKE virke og dersom du ikke skal ha ISDN lengre så bare glem den porten fullstendig.

ADSL signalet kommer inn i huset ditt via et modem (eller ruter). Deretter formidles dette videre rundt i husstanden via vanlig LAN (dvs. lokalt nettverk) Det eneste du trenger å forholde deg til er at du har LAN kort i maskinene. Du trenger ikke tenke på at signalet som kommer inn til deg er fra ADSL eller kabel eller hva det nå enn måtte være.

Altså sørg for at du har:

Linksys WRT54GL (var et greit forslag)

Nettverkskort (lan) i PC'ene som skal kables

trådløst nettverkskort i bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...