allyse Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jaha. Harbarka gamere som syntes CS er realistisk. Tok min frihet til å filme meg pompe 5 skudd ut i lufta med hagla når jeg kom hjem fra jakta. Før noen sier det vet jeg at jeg står galt. Glemte meg etter timesvis med gange i fjellet :sad: Poenget er: Se på rekylen i våpnet. Hvordan er det realistisk at i spill holder de våpnet ved hofta? ca. 3 MB: http://home.no.net/allyse/Untitled3.zip Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Alle som har vert i militæret burde vite at det ikke går an, spesielt automatvåpen da, mer enn 4-5 skudd i et burst med AG'en og du treffer iike noe som er mer enn 2m borte. (litt spissformulert kanskje). Det er vel bare Rainbow 6 som har sånn ca realistisk oppførsel. Nå skal det sies at M16 og andre 5.56mm rifler har en snillere rekyl. [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-09-25 16:47 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 16:45, skrev MailMan13:Alle som har vert i militæret burde vite at det ikke går an, spesielt automatvåpen da, mer enn 4-5 skudd i et burst med AG'en og du treffer iike noe som er mer enn 2m borte. (litt spissformulert kanskje). Det er vel bare Rainbow 6 som har sånn ca realistisk oppførsel.Nå skal det sies at M16 og andre 5.56mm rifler har en snillere rekyl.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-09-25 16:47 ]</font> Nå har ikke AG'en noe spesiellt rekyl i forhold til hagla på filmen da heller ... :smile: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 16:32, skrev allyse:ca. 3 MB: http://home.no.net/allyse/Untitled3.zip Hvis man venner seg til å legge vekta mer forover når man skyter så klarer man å fyre av skuddene fortere uten å velte bakover. Men det er jo klart det ikke er særlig treffsikert. PS. kjapp server det der. (Sa bare pling når jeg trykken på linken så var filen nede) Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 /me får alltid kul på kinnbeinet etter å ha skutt med AG-3. /me ikke like Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Så er det en grunn til at hagler ikke er helautomatiske også da :wink: Rekylen i AG'en er ikke enorm, så man kan klare å holde den nede de første 4-5 skuddene. (Nå er ikke jeg fryktlig stor og sterk heller) Litt verre når man spiller IGI og kan tømme M16'en i et burst og fremdeles treffe. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Hvis man venner seg til å legge vekta mer forover når man skyter så klarer man å fyre av skuddene fortere uten å velte bakover.Men det er jo klart det ikke er særlig treffsikert.PS. kjapp server det der. (Sa bare pling når jeg trykken på linken så var filen nede) Vet, men nå gjorde jeg ikke det :sad: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 vel.. CS eier ikke et fnugg av realitet. punktum. ta Para'n for eksempel. det går ikke an å springe rundt med ett sånt våpen, ikke engang Arnold hadde greitt det. har selv prøvt både stående og knestående med MG3 i militæret (var MG3'er, så dette vet jeg). stående med MG'n i skulderposisjon hadde jeg 15 skudd på belte og fikk ordre om å skyte alle skuddende i en salve på blink som var ca 20 meter unna. jeg siktet og fyrte løs og av det enorme presset som MG3'en produserte gjorde at jeg totalt mistet balansen samtidig som MG'n fløy i været. resultat? 2 treff på blinken. stående med MG'n på hofta så ble resultatet nesten det samme, mistet balansen og MG'n jobbet seg oppover for hvert eneste skudd. traff fire ganger på blinken. knestående med MG'n på hofta var litt bedre igjen, men jeg mistet balansen og MG'n jobbet seg opp igjen. traff 5 ganger. likn eksempel med AG3 i skulderposisjon, 10 skudd i magasin stående mot blink 15 meter unna. alle skuddene skulle avfyrest i en salve. tok forbehold for rekylen, surret remen rundt venstre handledd for å greie å holde igjen, men til ingen nytte. Geværet skøyt til værs med en gang, med følgende resultat. 2 treff, enkelte personer i troppen traff ikke mer en en gang, beste stående med MP5 i skulderposisjon var en helt annen sak derimot. 20 skudd i magasin mot blink 20 meter unna. full auto. MP5 er litt spesiell, skyter vanlig 9mm pistol ammunisjon, og er nesten totalt rekyl fri. resultat? 20 treff. og hva med å bli truffet i CS? ikke ett menneste i verden hadde tålt å bli truffet av en ak i brystet og så skyte den som skøyt mot deg, drepe han og fortsatt springe rundt som om ingenting hadde hendt. kom over dette sitatet: Quake3 is more ****ing realistic then CS is .. better chance of seeing a giant eyeball walking down the street then to see super humans that run at 80mph and can take more then one 50 caliber bullet in the head without being phased - ukjent opphav, men jeg er enig. tilogmed ett skudd i hodet med en glock, mp5, uzi(mac), tmp eller andre våpen hadde permanent drept en vanlig person. hva med å bli truffet i skulderen eller handen? jeg har ikke greitt å fortsette å bære på en para eller ak for den skyld og fyre løst med den etter jeg hadde tatt et par usp skudd i skulderen min, tror ikke jeg engang hadde greitt å holde oppe en liten og lett glock, men heller hadde ligget på bakken og ropt etter sanitet.. I rest my case. :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 men hvor gøy hadde det vært, da? gameplay går foran realisme.. tror egentlig ikke det er noen med hodet på riktig sted som vil påstå å kalle cs realistisk.. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 kan hende jeg blander nå men MG3 er 12,7 x 99 mm, og PARA 5.56 x 51 mm. Dessuten er PARA laget av lettvekstlegeringer og er mye mere high-tec enn MG3. Men det betyr ikke at PARA er som en fjer. Rekylen i automatvåpen både hel og halv og pumpevåpen er som regel mye mindre en i boltvåpen og andre ikke selvladende. De som har skutt med .30-06 jaktrifle vet det. Automatiske hagler pleier ikke å være i kaliber 12 eller 20, men 28 eller t.o.m .310. Haglene i CS er jo patetiske begge veier, både for svake og for kraftige. I nærkamp (15m og mindre) får man torso skutt halveis av, blir man skutt med kaliber 12. Det gjør man ikke på CS. På lang rekkevidde burde ikke haglen skade de som har kevlarvest og hjelm. Haglsvermen er da så spredt. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 20:36, skrev Johan:kan hende jeg blander nå men MG3 er 12,7 x 99 mm, og PARA 5.56 x 51 mm. Dessuten er PARA laget av lettvekstlegeringer og er mye mere high-tec enn MG3. Men det betyr ikke at PARA er som en fjer. Rekylen i automatvåpen både hel og halv og pumpevåpen er som regel mye mindre en i boltvåpen og andre ikke selvladende. De som har skutt med .30-06 jaktrifle vet det.Automatiske hagler pleier ikke å være i kaliber 12 eller 20, men 28 eller t.o.m .310. Haglene i CS er jo patetiske begge veier, både for svake og for kraftige. I nærkamp (15m og mindre) får man torso skutt halveis av, blir man skutt med kaliber 12. Det gjør man ikke på CS. På lang rekkevidde burde ikke haglen skade de som har kevlarvest og hjelm. Haglsvermen er da så spredt. MG3'n bruker vel samme ammo som AG3 dvs. 7,62x55mm (eller.no) hvis jeg ikke husker feil. 12,7 som du mener er jo 12/7 - En Carl Gustav eller hva den kalles. En eller annen svensk jævel ihvertfall Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Cluet med å skyte fra hofta er å ha et tungt våpen. Jeg har en Star Baikal sideligger, 2 løp - skyter du fra hofta med den, ber du om bråk. Holdt på å skyte ned en høyspentledning en gang - 2 skudd. Første var beregnet, det andre var IKKE det. Jaja... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 16:48, skrev allyse: Quote: Den 2002-09-25 16:45, skrev MailMan13: Alle som har vert i militæret burde vite at det ikke går an, spesielt automatvåpen da, mer enn 4-5 skudd i et burst med AG'en og du treffer iike noe som er mer enn 2m borte. (litt spissformulert kanskje). Det er vel bare Rainbow 6 som har sånn ca realistisk oppførsel. Nå skal det sies at M16 og andre 5.56mm rifler har en snillere rekyl. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-09-25 16:47 ]</font> Nå har ikke AG'en noe spesiellt rekyl i forhold til hagla på filmen da heller ... :smile: Mvh A. Lyse Vel, AG3 har en god del rekyll den også. Er jo ikke mulig å treffe noe med full auto. Burst er mulig, singel er vanlig og bruke. Husk på at AGen er et relativt grovt våpen i forhold til hva som brukes andre steder i verden... Nå ble jo forsvaret truet til å gå over til full mantel kuler, så den AGen har ikke like ***** effekt lenger. Forsvarets Glock derimot! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 23:58, skrev MrA|:Forsvarets Glock derimot! ...er bare en liten pinglete 9mm som ikke står opp imot 7,62 :smile: Men det er selvsagt mye coolere å gå rundt med Glock istedet for en tung AG-3 på øvelser Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: 12,7 som du mener er jo 12/7 - En Carl Gustav eller hva den kalles. En eller annen svensk jævel ihvertfall 12,7 heter meg bekjent ikke annet enn 12,7... Karl Gustav derimot er betegnelsen på en 84mm rekylfri kanon (RFK). (Er bærbar - er egentlig ikke mer enn et 'rør' med sikte). Er på en måte storebroren til M-72 hvis du har prøvd det noen gang. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 21:39, skrev JarleW:MG3'n bruker vel samme ammo som AG3 dvs. 7,62x55mm (eller.no) hvis jeg ikke husker feil. Stemmer det. Tung jævel, MG-en. Quote: 12,7 som du mener er jo 12/7 - En Carl Gustav eller hva den kalles. En eller annen svensk jævel ihvertfall I tillegg har man den überkule sniperriflen, eller tankstopperen, som svelger unna 12,7. Den er nokså fet. Husker ikke hva den heter, men jeg fikk se en da jeg var i milten. Heimevernet har slike. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 01:06, skrev LarsC:I tillegg har man den überkule sniperriflen, eller tankstopperen, som svelger unna 12,7. Den er nokså fet. Husker ikke hva den heter, men jeg fikk se en da jeg var i milten. Heimevernet har slike. Barrett (eller?) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 01:06, skrev LarsC:Stemmer det. Tung jævel, MG-en. MG'en veier jo 'ingenting' sammenlignet med enten en 12.7 sniper eller en 'standard' 12.7 beregnet for fastmontering / stativ (alle norske Sisu'er i utenlandstjeneste har slike fastmontert på 'toppen' og i tillegg en fastmontert MG bak) Bare løpet alene veier over 12 kilo på en 'vanlig' 12,7 (kan bruke panserbrytende ammo som eksploderer når den treffer - derfor må løpet skiftes før det går for varmt så man ikke risikerer at prosjektilet går av pga varmgang i løpet). En Barrett 12.7 sniper som til en viss grad er lagd for å kunne ha med seg til fots veier nok totalt 13-14 kilo den også vil jeg tro, og er ikke akkurat noe man løper rundt med - det eneste den duger til er liggende skyting. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 All denne våpen preiken gjør meg våpen kåt! Tror eg går ut i skogen med leke glocken eg har. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 01:35, skrev Gabriel_X:Bare løpet alene veier over 12 kilo på en 'vanlig' 12,7. Mener å huske at det var en kuriositet med 12,7-en at løpet veide faktisk 12,7 kg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå