Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke andre pc'er på nettverket :/

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har søkt litt her og søkt litt på google, men finner ingenting.. :( Jeg vet det er en post her fra før, men jeg finner den ikke :/ Så please ikke whine med at jeg ikke har prøvd å søke iallefall.

Det som skjer med nettverket er at vi kan dele ting og begge kommer på nett, men vi finner ikke hverandres pc'er. Jeg har koblet en router til modemet, å en switch i routeren. Han bruker en tp i switchen, jeg bruker en tp i routeren. Jeg har en D-Link router. Noen som vet hva problemet kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Nå sier du ikke stort her egentlig, men et gitt scenarie er at du har en bredbåndsleverandør hvor ruteren er satt til redirect av DHCP forespørsler.

Dermed håndterer ikke ruteren DHCP, men selve bredbåndsleverandøren gjør dette.

Og siden det er lite hensiktsmessig at alle kundene til denne leverandøren skal se hverandre, så blokkerer de aktuelle porter.

For leverandørens vedkommende er det uinteressant om du og kameraten din sin pc sitter på samme ruter, ettersom ruteren KUN videresender forespørsler. Dere kunne dermed sittet i Oslo og Alta; for alt de brydde seg..

Ellers kunne det kanskje vært greit å visst mer om hvordan oppsettet er..

Lenke til kommentar

Altså, - vi deler samme nettverk. Men vi finner ikke hverandres pc'er gjennom dette nettverket. Routeren deler jo ut ip'er til maskinene vi bruker, som gjør at vi får nett gjennom modemet. Men når vi søker gjennom nettverket etter hverandres pc'er, finner vi dem ikke :/

La meg gi et eksempel ved en switch:

Vis en er koblet uten internett til en switch, får vi en automatisk ip. Vis vi setter en manuell ip adresse til pc'ene så skal vi kunne finne hverandre gjennom switchen. Slik vil jeg at vi skal finne hverandre på routeren også.

BTW: Jeg finner ikke min egen pc i nettverket :S

Endret av Smorky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...