Gå til innhold

pakkeprogram, hvem pakker best?


Jannis-15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjekk etter at du har pakket den den egentlige størrelsen på mappa.

noen ganger er det faktisk ikke hensikt å pakke ned vis det ikke er for annet enn å samle filene.

har opplevd at rar/zip/ace fila er større etter at den er pakket enn når filene ligger i mappa selv på best komprimering. men det er heller ikke ofte det har skjedd. heller sjeldent.

eneste hensikten i allefall omtrent eg ser med det å pakke ned er for å samle filene i i en zip/rar fil. feks ett program og slikt.

har sett noen har nevne å pakke ned film filer(divX/vcd etc) for at de skal ta mindre plass. det er i allefall ikek mye hensikt i bare så det er sagt.,

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 14:47, skrev Cappo:

Først zipper du, så acer du og til sist rarer du. Da blir den bra pakka da.. :razz:


 

Det vil ikke fungere fordi:

Rar'er man en zip-fil, vil man komprimere lite, samt at det legges på diverse metadata --> filen blir større

Ace'r man så rar-filen, så vil ace-filen bli enda større fordi man ikke får komprimert + metadata.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 16:55, skrev TuMaz:

Henger meg på her og vil si at WinRar er det som passer meg best. Har brukt de andre og, men winrar er best... Den kan splitte filer opp i mindre filer(tror Ace også kan det!) WinZip er ihvertfall den dårligste!


 

Enig. Og det er relativt raskt, pakker bra og støtter ALT - selv .iso!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...