Gå til innhold

Utn svarte blanke åpenrom på film!

Anbefalte innlegg

Hei! har kjøpt meg ett panasonic nv-gs180.

lurer på en ting, å håper noen kan hjelpe meg!

når jeg filmer en ting for så å trykke på stopp, for så å filme igjen så får jeg en sammenhengende film.

men vis jeg filmer, for så å slå av kamera. å slå på igjen å begynner å filme, blir det en svart blank skjerm noen sekunder på filmen.

er det noe jeg kan gjøre med det? går det an å fortsette uten blank/svart bilde når jeg starter opp kameraet etter det har vært avslått?

veldig irriterende å se på!

var på ski tur filmet en del, men naturlig nokk så vart kameraet slådd av noen ganger underveis.

å det var ikke sæli morsomt å sitte å se på etterpå på tv når det var 5-6 blanke/svarte tommrom mellom vær filming!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. ja slik skal det jo ikke være men har du sjekket innstillingene? Skal jo ikke være slik med DV-tape.

Gå gjennom menyen for å se om det er noe du kan stille på i det hele tatt når det gjelder dette og hvis ikke så kan du jo velge "end search" før du filmer, men det blir jo veldig tungt i lengden.

Lenke til kommentar

Hei. har sittet å prøvd, å lest manual en stund. blir desverre blanke åpenrom på en 5-6 sekunder når kamera har vert avslått.

men får det også når jeg feks spoler tilbake for å se det jeg har filmet, å skal begynne å filme fra slutten igjen, velger da først se de siste3 sek som er filmet, for så å fortsette å filme fra der.

har å prøvd å spole til enden for så å filme, blir åpenrom da også!!

kan det da være nå galt me kamera? eller er det noen som bare er sånn.

Lenke til kommentar

Har du streamet tapen?

Du streamer tapen ved å sette en ny tape (kasett) i kameraet, sett på rec og la kamera gå til det stopper. (Gjerne med dekselet foran linsa)

Hva er vitsen med det? Jo du vil få en sammenhengende tidskode gjennom hele tapen uansett hvor på tapen du spiller inn. Du får aldri brudd i koden.

Lenke til kommentar
Har du streamet tapen?

Du streamer tapen ved å sette en ny tape (kasett) i kameraet, sett på rec og la kamera gå til det stopper. (Gjerne med dekselet foran linsa)

Hva er vitsen med det? Jo du vil få en sammenhengende tidskode gjennom hele tapen uansett hvor på tapen du spiller inn. Du får aldri brudd i koden.

5809994[/snapback]

Hei. det har jeg aldri hørt før :)

er det vanlig att man gjør det hver gang man setter inn en ny tape?

takker så mye for svaret :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg streamet tapen, tror det funket det ja!!

MEN!! når jeg spoler tilbake for å se filmen, for så å begynne med nytt opptak på slutten blir det ett svart åpenrom på 5-6 sek, muli det er noe med innstillinger, men har ikke funnet ut av det , å det står ikke noe om det i bruksanvisningen. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...