Gå til innhold

ny windows-installasjon, tull med harddisk

Anbefalte innlegg

Sitter litt i klistret her.

Problemet er som følger.

Har fram til nå hatt 3 harddisker:

-1) Gammel Seagate 3GB som har fungert som "windows-disk"

-2) WD Caviar 60GB (F:)

-3) WD Caviar 200GB (delt i 4 partisjoner.) (E:)

Den gamle Seagaten begynner å bli skrøplig, derfor kjøpte jeg en Samsung 80GB som jeg nå har installert windows XP på (ingen service packs).

Når jeg åpner min datamaskin blir den nye Samsungen, og den minste WD disken gjennkjent riktig, men den store WDen byr på problemer. Den blir bare gjenkjent som 2 partisjoner, og når jeg prøver å åpne dem får jeg bare beskjed om at de ikke er formatert, og spørsmål om jeg vil formatere nå.

Hvis jeg går inn i disk manager blir den gjenkjent som en partisjon på 128GB.

Må jeg virkelig formatere denne disken, og hvor er de siste GBene mine?

Har som nevnt ikke installert noen service packs for windows, dersom det kan ha noe med saken å gjøre.

Er veldig takknemmelig for all hjelp.

post-3771-1143279474_thumb.jpg

post-3771-1143279485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knall. Takk for raskt svar.

Prøvde å installere sp2 gjennom windows update, men fikk beskjed om at jeg ikke hadde gyldig cd-key for windows. Noen annen bra måte å gjøre dette på?

5808359[/snapback]

ja. kjøp orginalen, så får du med cdkey :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg installert sp2. WD200 disken blir nå gjennkjent av disk manager som 186GB, og det er jo flott, men den er fortsatt bare en partisjon. Og jeg får fortsatt beskjed om at jeg må formatere.

Er det noen som helst vei utenom? Eller må jeg bite i gresset og la alle filene mine gå tapt?

Edit: Ser nå at disken blir oppdaget som 2 partisjoner i min datamaskin, men bare 1 i disk manager. (som tidligere nevnt var disken delt i 4 når jeg hadde den forrige windows-installasjonen.)

Forvirra nå!!

Endret av NoN-KaKeMoNsTeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...