Aes456 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Noen som har prøvd dette? Nå skjønner ikke jeg helt hvordan slikt virker, men hvordan vil dette være med jording? Psuen blir jo "isolert" fra kabinettet. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 PSU'n min har egen jordingsledning som skal skrus på hovedkortet. Nå får jo de komponentene i maskina som krever strøm både + og - fra hovedkortet, så i grunnen ville jeg ikke tro det var nødvendig. Er ikke som for eksempel en bil, hvor hele karoseriet er "jord". PSUen er vel jordet via strømnettet, men det var vel ikke det du tenkte på... Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Var ikke helt sikker på om jord gikk i strømnettet eller i kabinettet. Men der er nok som du sier ja... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Et kabinett kalles vel jordet om minuspolen til det som gir strøm er koblet til det. Dvs at om du kun har en veldig kort ledning (1 leder) og trenger konstant 12V til for eksempel en vifte langt unna psu, trenger du bare å koble til nettop 12V mens den negative kontakten på vifta går rett i metallet på selve kabinettet. Ikke serlig realistisk i en pc, da det er metta av ledninger over alt, nyere hovedkort har mange vifte-uttak, og kontakter som trengs finnes i fleng. ...mener nå jeg da... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Greia med jord er at man bruker det som referanse. Man sier at jord er 0V. Så har man +5V, +12V osv. i forhold til jord. PSUen lager sin egen jord-referanse som brukes i PCen. Denne kobles også til evt. PE-leder i støpslet. Alt man ser i PCen av svarte ledere er normalt jordledere. Det er ikke nødvendig å jorde kabinettet selv, ettersom man ikke bruker dette som leder. Uansett er det vel uansett et eller annet komponent i PCen som legger jord over i kabinettet uansett. Lenke til kommentar
raggabast Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 kan kanskje ta en ledning festa til psu kabinettet og feste til pc kabinettet. blir jorda da tror jeg Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Har en sånn selv, funker fett det Den får gjording fra "bjelkene" som PSU ligger på Endret 23. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Den får gjording fra "bjelkene" som PSU ligger på 5973381[/snapback] Nei de har vi ikke sett. Men uansett er den jo festet med skruer.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Det er jo to bjelker som holder psu og 4 skruer på baksiden Sånn som f.eks. i dette kabinettet Her vises det bedre Endret 23. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 PSUen vil nok uansett få jord gjennom kabler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå