Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke tilgang til smtp.online.no

Anbefalte innlegg

Hei,

For et par dager mistet jeg tilgangen til å få sendt mail på smtp.online.no .. Port25 skal ikke være sperret på maskina. Ingen endringer var blitt gjort på maskinene. Har koblet direkte på adsl-modemet, uten bedring.

I og med andre ikke har problemer med smtp-serveren, regner jeg ikke med dette er sperra fra Telenor.

Tips?

mvh

Einar Schau

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

For et par dager mistet jeg tilgangen til å få sendt mail på smtp.online.no  .. Port25 skal ikke være sperret på maskina. Ingen endringer var blitt gjort på maskinene. Har koblet direkte på adsl-modemet, uten bedring.

I og med andre ikke har problemer med smtp-serveren, regner jeg ikke med dette er sperra fra Telenor.

Tips?

mvh

Einar Schau

[email protected]

5808126[/snapback]

Har vært borti akkurat det samme selv, du er sperret fra serveren pga "misbruk" (virus o.l)

scan maskinen(e) dine og ta en tlf. de åpnet det få minutter etter jeg ringte.

Jeg vet med stor sikkerhet at jeg ikke sente noe virus eller lignende så den automatiske sperren deres er ganske trigger happy

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

vel, om du er koblet opp via en annen leverandør vil du ikke få kontakt med SMPT tjeneren pga. svindelmuligheter, så det gir seg selv..

Ellers er det jo interessant om Telenor har deaktivert kontoer på bakgrunn av virus og lignende.. Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Hmm.. det er jo en interessant taktikk..

Men de kan ikke stenge POP3 porten (def; 110) hvis brukeren skal få en epost..

Da kan det vel være andre porter de unnlater å sperre igjen; og det blir et halvhjertet forsøk på å begrense "unormal trafikk"..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Joda, jeg bare er interessert i hvordan de gjør det i praksis..

hmm.. kanskje på tide å bruke noen kontakter i Telenor.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg har ikke lest nøye nok gjennom brukeravtalen til Telenor; men det er tydeligvis noen som har erfart disse problemene tidligere.

Det er jo interessant å vite hva Telenor legger i "unormal aktivitet", men jeg får heller ikke noen respons fra Telenor før mandag. Føler ikke at vi behøver ringe adm. dir.ene enda.. :p

Men at det ikke kan fikses før mandag er uhørt.. Kan ikke supportgjengen du kommer til aktivere deg igjen, så bør Telenor sørge for at de får denne muligheten. Hadde det ikke vært for prisen det koster å ringe ville jeg ringt igjen og gamblet på å komme til en annen konsulent.. hehe

Men trådstarter; kjenner du til hva som har trigget denne sperringen fra din side? Noen nye programmer f.eks? Spyware/virus?

Lenke til kommentar

Hvis dere lurer på noe mer kan dere se på www.online.no/abuse

Abbonement som har blitt stengt blir ikke åpnet før neste virkedag, da "vanlig" kundeservice ikke kan gjøre dette, pga at det er en egen abuse avdeling som tar seg av slikt og de jobber ikke i helgene.

Og til deg som hadde ringt support24, du hadde fått samme svar hvis du hadde ringt 05000, men da hadde det ikke kostet deg noe å få vite det :cool:

Jørn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Sakset fra http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html

Hvem har begrenset min internettilgang?

Telenor Kundeservice Aksess Response Team er en enhet i Telenor som har i oppgave å beskytte Telenor sine kunder og Telenors nettverk mot virusinfisering. Vi mottar rapporter som viser hvilke abonnement i Telenors nett som trolig er infisert av virus eller genererer uønsket trafikk.

Hmm.. de gutta i Telenor Kundeservice Aksess Response Team hørtes utrolig tøffe ut.. Best å ikke tøyse med de ihvertfall!

Men tilbake til topic så er det jo absolutt en interessant måte å løse et av leverandørenes problemer opp mot brukerne, og absolutt er det spennende å se at aktører har begynt en slik holdning.

Kjenner dere til andre aktører som gjør dette?

(Liker ikke tanken på at gammeldagse Telenor skal ha eneæren for dette.. :roll: )

Lenke til kommentar

5808936[/snapback]

Bare sånn for ordens skyld... Å ha kontakter i sT(j)elenor er ikke tøft! :no:

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar
Kjenner dere til andre aktører som gjør dette?

(Liker ikke tanken på at gammeldagse Telenor skal ha eneæren for dette..  :roll: )

5812010[/snapback]

Telenor var vel de første som begynte med en så streng holdning som de har på det området. Men svjv har hvertfall Tele2 og NGT samme type reaksjon.

Jeg forventer faktisk at min ISP stenger/begrenser aksess for de som spyr ut virus/spam i nettverket. ISPen jeg bruker her i Sverige har en veldig god holdning på dette, som går i 3 steg.

1. gang på ett år: All trafikk bortsett fra port 80 sperres fram til du har levert/sendt inn signert bekreftelse på at kilden til trafikken er borte.

2. gang på ett år: All aksess sperres fram til du har levert samme signerte bekreftelse.

3. gang på ett år: Abonnementet avsluttes, og du ønskes ikke velkommen tilbake som kunde.

De gir det altså 2 "advarsler". Dersom du i en periode på ett år har blitt oppdaget i spre virus/spam i et omfang som betegnes som forstyrrende 3 ganger, får du ikke ha abonnementet. En holdning fra ISP som jeg fullt ut støtter, da de kundene som rammes av en sånn holdning ikke fortjener noen nettilkobling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

5808936[/snapback]

Bare sånn for ordens skyld... Å ha kontakter i sT(j)elenor er ikke tøft! :no:

5813173[/snapback]

Vel.. du la merke til dette tegnet..?

:p

On Topic:

Vel, kontakter er uansett til for å brukes. Jeg har ikke vært klar over at ISPene i Norge har blitt så hårde, men ser som sagt positivt på utviklingen.

Endret av Slettet+9812398713
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...