Gå til innhold

Får ikke til å formatere pcen!

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å formatere pcen! Når jeg setter i Windows cden, for å formatere, står det:

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette, fordi Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen.

Advarsel! Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows-versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskinen, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes.

Hva skal jeg gjøre?

Er ikke helt sikker på hvordan å formatere hele pcen, noe som jeg ønsker.

Takk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det mulig å fortsette ved å ignorére meldingen?

BTW: har du tatt sikkerhetskopi av alt viktig?

Hilsen,

efikkan.

5807763[/snapback]

Det viktigste er postet:

Windows Setup

Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen.

Advarsel! Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows-versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskinen, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes.

Jeg kan bare trykke avbryt eller detaljer, kommer ingen vei :no:

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Hvis du har diskettstasjon, så kan du bruke installsjonsdiskett fra for eksempel Windows98 til å slette partisjonen med Windows på.

Et annet alternativ (bedre) er å bruke et partisjonsverktøy fra Ultimate Boot CD.

Hilsen,

efikkan.

5807808[/snapback]

Jeg forstår rett og slett ikke så mye av det du sier :roll: Er ikke helt sikker på hva et partisjonsverktøy er. Jeg tror nok at jeg trenger en til å gjøre det for meg :hmm:

Hvis du har noen nærmere forklaringer setter jeg pris på det.

Men takk uannsett :)

Lenke til kommentar
Start maskinen på nytt og boot fra cden. Du får spørsmål om du vil formatere eller la filsystemet være som det er. Du vil tydeligvis formatere, og velger derfor det alternativet.

5807823[/snapback]

Boot? Når setter jeg i cden? Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar

5807837[/snapback]

Sett i cden, start maskinen pånytt. Forhåpentligvis får du et valg om å trykke på en tast for å boote fra cden før windows starter, gjør det. Hvis ikke må du endre boot-options i bios.

Lenke til kommentar
du har vel bare en xp plate med servicepack 1, mens på datan er det innstalert servicepack 2 så da er det vel bare å avinnstalere den

5807822[/snapback]

Ja, nå sa du noe...Tror du det er hovedårsaken?

5807846[/snapback]

Dette forhindrer deg bare i å installere fra windows. Hvis du booter fra cden har det ingenting å si hva som er installert fra før.

Lenke til kommentar

5807837[/snapback]

Sett i cden, start maskinen pånytt. Forhåpentligvis får du et valg om å trykke på en tast for å boote fra cden før windows starter, gjør det. Hvis ikke må du endre boot-options i bios.

5807843[/snapback]

Hva betyr boote? hvordan endrer jeg boot-options i bios?

Lenke til kommentar
Hva betyr boote? hvordan endrer jeg boot-options i bios?

5807858[/snapback]

boote betyr å starte datamaskinen. Prøv det jeg har forklart, forhåpentligvis slipper du å tenke på bios og boot-options.

5807865[/snapback]

Jeg skal prøve :D Takk for hjelpen

Prøver i morgen, så følg med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...