Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du kan bruke enhetsbehandling og finne nettverkskortet/enheten her. Så har du ofte en "avanserte innstillinger" tab, som du kan titte på. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg har derfor satt opp MAC filtrering. Jeg skrev inn MAC adressen til trådløskortet så da betyr det at det er kun det nettverkoskortet som får tilgang? Er ikke slike adresser unik? Går det an å manipulere dem slik at en fremmet pc kan "se ut" som min, og dermed komme på nettet?? 5815268[/snapback] MAC-adresser er unike for kvar nettverkskort, men det er lett å få driverar/software til å oppgi ei anna MAC-adresse. Standarddriverane i XP lar deg t.d. gjera dette.... Pass på at du har siste utgave av driverar og firmware til både nettverkskort og router når du prøve å få til WPA. Mange produkt som oppgir at dei støttar WPA, men som faktisk ikkje gjer det før etter at ein har oppdatert dei. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har derfor satt opp MAC filtrering. Jeg skrev inn MAC adressen til trådløskortet så da betyr det at det er kun det nettverkoskortet som får tilgang? Er ikke slike adresser unik? Går det an å manipulere dem slik at en fremmet pc kan "se ut" som min, og dermed komme på nettet?? 5815268[/snapback] MAC-adresser er unike for kvar nettverkskort, men det er lett å få driverar/software til å oppgi ei anna MAC-adresse. Standarddriverane i XP lar deg t.d. gjera dette.... Pass på at du har siste utgave av driverar og firmware til både nettverkskort og router når du prøve å få til WPA. Mange produkt som oppgir at dei støttar WPA, men som faktisk ikkje gjer det før etter at ein har oppdatert dei. 5819533[/snapback] Etter en oppdatering av drivere gikk det bedre! Du traff blink med det rådet Jeg måtte også slå av routeren etter jeg la inn verdiene. Var ikke nok å lagre dem... Men nå funker alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå