Gå til innhold

Annonsering i aviser, internett mv.

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte bedrift og har tilnermet null i kapital. Jeg er 18 så hva forventer jeg egentlig :razz:

Anyway kontaktet jeg stavanger aftenblad for annonsetilbud, men det koster jo fra 500-1000 kroner dagen for en bitteliten firmaannonse i bladet. (dette var det billigeste) Vet noen om det finnes noen billigere alternativer, eller er rett og slett den beste løsningen å ta opp et lån?

Hvor mye penger trengs det?

Jeg stusser litt på lån da jeg vet ikke om firmaet kommer til å gå bra, og da sitter jeg til ørene i gjeld?

Dette er btw et data support firma.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener og har tro på at ditt firma kan tilby noe mer/annerledes enn eventuelle andre tilsvarende firmaer i området så bør du rette vinklingen på annonsen mot det som du mener du er bedre på. F.eks. pris eller servicenivå.

Da kan det annonseprisene forsvares. Men hvis du bare er "nok en" it-konsulent i rekken som gjør akkuarat det samme som "de andre" til samme pris så bør du være forsiktig med å "sløse" med pengene. Da må du finne deg en nisje. Noe som kun du leverer.

Du må stille deg følgende spørsmål:

"Hvorfor skal folk velge mitt firma fremfor andre ?"

Svaret på dette må du få frem i markedsføringen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 17:18, skrev JarleW:

Hvis du mener og har tro på at ditt firma kan tilby noe mer/annerledes enn eventuelle andre tilsvarende firmaer i området så bør du rette vinklingen på annonsen mot det som du mener du er bedre på. F.eks. pris eller servicenivå.

Da kan det annonseprisene forsvares. Men hvis du bare er "nok en" it-konsulent i rekken som gjør akkuarat det samme som "de andre" til samme pris så bør du være forsiktig med å "sløse" med pengene. Da må du finne deg en nisje. Noe som kun du leverer.

Du må stille deg følgende spørsmål:

"Hvorfor skal folk velge mitt firma fremfor andre ?"

Svaret på dette må du få frem i markedsføringen.

Det er det jeg tenker på. Jeg er for lav pris, meget god tilgjegerlighet (slik som at jeg kommer på døren osv.)

Ja avisreklamer er dyre, men TV reklamer er dyrere. Hadde jeg bare f.eks hatt 10 betalte arbeidstimer i uka hadde det ikke vert noe problem - så det er "begynnerønsket" å få da :smile:

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 17:14, skrev B|Real:

Hvor mye penger som trengs er meget usikker sak.

Det som er sikkert er at du MÅ ha startkapital.

Og ja det er svindyrt med reklame i avisa.

Startkapital ja... Da er spørsmålet hvor mye da. Om jeg låner f.eks 20.000 i en bank (er det noen banker som låner til bedriftstart?) vil det holde tro?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

allyse skrev (2002-09-25 18:53):

Startkapital ja... Da er spørsmålet hvor mye da. Om jeg låner f.eks 20.000 i en bank (er det noen banker som låner til bedriftstart?) vil det holde tro?

Mvh

A. Lyse

Vet ikke...

Ta kontakt med folk som du vet nettopp har startet bedrift og snakk med de om hvordan de gjorde det og hint og tips du kan få. Det kan være en ende å starte i.

Lenke til kommentar

Quote:

Det er det jeg tenker på. Jeg er for lav pris, meget god tilgjegerlighet (slik som at jeg kommer på døren osv.)

Ja avisreklamer er dyre, men TV reklamer er dyrere. Hadde jeg bare f.eks hatt 10 betalte arbeidstimer i uka hadde det ikke vert noe problem - så det er "begynnerønsket" å få da :smile:

Lave priser er ofte med på å ødelegge marked btw.. :smile:

Er det et AS eller enkeltmannsforetak det er snakk om? Er nok ingen banker som låner ut penger til et nyoppstartet firma som ikke har egenkapital.. og låne penger på enkeltmannsforetak er en risiko.

Det beste er å prøve å starte med 0 i lån, og heller jobbe deg oppover..

Hvor stort har du tenkt til å satse? Trenger du utstyr, pc'er, etc etc f.eks ?

When dreams come true

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Danko på 2002-09-26 23:50 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Danko på 2002-09-26 23:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Hvilket marked har du tenkt til å begi deg innpå?

Lave priser er ofte med på å ødelegge marked btw.. :smile:

Er det et AS eller enkeltmannsforetak det er snakk om? Er nok ingen banker som låner ut penger til et nyoppstartet firma som ikke har egenkapital.. og låne penger på enkeltmannsforetak er en risiko.

Det beste er å prøve å starte med 0 i lån, og heller jobbe deg oppover..

Bruk jungeltelegrafen som annonsør :smile:

Det er data support. Har ikke tenkt å holde så lave priser da. Tenkte meg 400,- eks. mva.

Er enkeltmannsforetak.

Ja.. blir nok 0,- i lån. Får heller håpe på noen kunder slik jeg får råd til annonsering...

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...