Gå til innhold

Har du blitt redd for å laste ned warez?

Anbefalte innlegg

I det siste har interesseorganisasjonene mot piratkopiering kommet nærmere og nærmere Norge. Tidligere var det bare i USA man kunne bli saksøkt dersom man lastet ned en sang eller to, nå ser det ut som Norge har tatt etter (se for eksempel en sak i VG om en som delte Pitbullterje.

Har dette skremt noen til å slutte med warez? Eller bli mer påpasselige? Selv synes jeg dette virker skummelt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den dagen det blir slutt på pirat kopiering så har jesus kommet tilbakers til jorda...

Bekymrer meg null og nix! Sjelden jeg laster ned uannsett så.. Dessuten så er det vel storfisken de er ute etter, ikke dem som laster ned en film og 2 eller et par låter fra topp10...

Lenke til kommentar
den dagen det blir slutt på pirat kopiering så har jesus kommet tilbakers til jorda...

Bekymrer meg null og nix!  Sjelden jeg laster ned uannsett så.. Dessuten så er det vel storfisken de er ute etter, ikke dem som laster ned en film og 2 eller et par låter fra topp10...

5807959[/snapback]

Det er ikke snakk om å laste ned, det er snakk om å dele.

Lenke til kommentar

Nettopp..

jeg blåser idet, laster de filmene jeg vil, og ser på de.. Naboen min laster ned kanskje 20-400gb i mnd, jeg laster ned kanskje 5gb.. er jo litt teit og ta meg da :p

ang han som ble tatt med pitbullterje. Jeg driver og laster ned på samme siden , men har aldri lastet opp noe da.. Får håpe jeg ikke blir knertet ved åndverksloven §54 jeg også :roll:

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Nettopp..

jeg blåser idet, laster de filmene jeg vil, og ser på de.. Naboen min laster ned kanskje 20-400gb i mnd, jeg laster ned kanskje 5gb.. er jo litt teit og ta meg da :p

ang han som ble tatt med  pitbullterje. Jeg driver og laster ned på samme siden , men har aldri lastet opp noe da.. Får håpe jeg ikke blir knertet ved åndverksloven §54 jeg også  :roll:

5808428[/snapback]

Hvis du bruker den samme siden "som vi ikke skal nevne navnet på" laster du også opp, da det som regel er toveis kommunikasjon med torrent.

At du ikke har lagt ut noe er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke forskjellen, det er like ulovlig å laste ned som det er å dele.

5807987[/snapback]

Lovelig å laste ned.

5808017[/snapback]

kan du vise en paragraf i loven som sier at det er lovlig å laste ned?

5808451[/snapback]

Ble det ikke nye og strengere regler ifra 1. juli eller noe?

Og for å ta et eksempel, programvare har vel aldri vært lov å laste ned?

Lenke til kommentar
hmmm! da burde det vel ikke være noe problem at jeg her nevner et par steder hvor man kan leste ned mye bra.... eller?

5808032[/snapback]

Nei, det kan du ikke. Det er nemlig mot reglene paa forumet :)

Jeg ser ikke forskjellen, det er like ulovlig å laste ned som det er å dele.

5807987[/snapback]

Lovelig å laste ned.

5808017[/snapback]

kan du vise en paragraf i loven som sier at det er lovlig å laste ned?

5808451[/snapback]

Nei, sannsynligvis ikke, for det er ikke slik lover fungerer. Lover forteller som oftest hva du IKKE kan gjoere. Det er nemlig umulig aa liste opp alle ting som er lovlig aa gjoere, da antall ting du har lov til aa gjoere teoretisk sett er uendelig...

Jeg har ikke lastet ned noe warez det siste aaret, og ytterst lite foer det. Kan hende det blir en del mer warez naar jeg flytter hjem igjen, men jeg har aldri vaert noen download-frik. Skaffer meg det jeg leter etter paa dataparty gjennom nettverk og ikke internett.

Vegis: Torrents er en maate aa skaffe warez paa... Warez er piratkopiert programvare, Torrents er en maate aa skaffe seg det paa.

Hva er forskjellen paa en bil og et eple?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...