O.J Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ja det er fordi utviklingen av prosessorer har stått nesten stille de siste årene. 5808446[/snapback] Stikkord: Intel Netburst. Intel trodde Netburst skulle skalere til 6ghz før de fikk problemer med varmeutviklingen. Men så kom de desverre ikkje lenger enn til 3,8 før varmen ble ett uløselig problem. Så vidt eg har fått med meg så er det snart to år siden 3,8ghz ble lansert? 5808518[/snapback] Man må da ikke glemme AMD, eller gjelder bare Moore's lov bare for Intel? De ligger jo for tiden foran Intel ytelsesmessig, men i de fleste sammenlikninger av Moore's lov så ser man bare forskjellige Pentium prosessorer opp mot hverandre. Moores lov har gjennom årene blitt omformulert flere ganger, og måtte sikkert bli det når det ble snakk om flere kjerner, for at den skal være relevant i dag. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Slik jeg har forstått det begrenses klokkefrekvens stort sett av varmeutvikling, og varmeutviklingen blir mindre med mindre transistorer. Klarer AMD å produsere mindre transistorer en Intel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå