mrsHyde Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Ok, men jeg vil ha en PC uten sånn reklame Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ok, men jeg vil ha en PC uten sånn reklame 5807013[/snapback] Da tror jeg Acer og Asus er bra. (så du på den jeg viste til?) Lenke til kommentar
mrsHyde Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Ja! Usikker på om 512 MB RAM er nok da. Virker som det er liten prisforskjell for 1 GB? Lenke til kommentar
fose Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Det er et eventuelt behov for videoredigering som vil dra på. I tilfelle er jeg enig i at du bør ha 1gb ram. Dette gjelder særlig hvis den maskina du velger har en skjermløsning som stjeler ram. En maskin med Pentium M prosessor vil jevnt over gi best ytelse i forhold til støy og batteritid. Synes det var få gode tilbud akkurat nå, men det dukker sikkert opp noe i løpet av helgen. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Heisann mrshyde. Er mye rare beskjeder ute å går her, og vil gjerne prøve å forklare deg litt hva du trenger, sånn at du ikke ender opp med å kjøpe feil. Du sier at du trenger følgende egenskaper med maskinen : Lang batteritid Se på film Redigere film Surfing Windows uten reklame. Og du vil bruke maks 15 lapper. Siden du er allerede forberedt på å bruke litt penger, syns jeg ikke vi burde holde oss så langt unna det, kjøper du en billig maskin, får du ofte en dårlig skjerm, og gjerne en stor og klumpete maskin. Har du ikke tenkt til å spille noe særlig trenger du ikke bry deg om skjermkort, de fleste innebegyde skjermkort klarer lett spilling uansett. Har du lyst til å se på film, ville jeg anbefalt widescreen. Skal du ha lang batteritid, er det lurt med en maskin fra en annerkjent produsent, lenovo, acer, toshiba, f.eks... Vi begynner med en liten lett og veldig protabel maskin. 12,1 tommer Eneste du trenger er å konfigurere denne med ekstra batteri, mer ram og større harddisk. Tar du kontakt med komplett hjelper de deg med dette. Du trenger minst 1 gb ram, og burde ha i alle fall 80 gb harddisk. Prisen burde falle på rundt 13 lapper. Maskinen skal ha bra batteritid med det batteriet du bestiller i tillegg. (veier i underkant av 2 kilo) Neste post, så går vi litt opp i størrelse. Denne gangen tar jeg for meg acer, denne maskinen har jeg selv, og er perfekt til det aller meste. Acer travelmate Lang batteritid, liten og lett, og widescreen skjerm, som er fin å se på, denne maskinen har perfekt størrelse, stor nok til å yte bra, liten nok til å drasse rundt på. Batteriet holder mellom 2,5 og 3 timer. Så kommer jeg til siste anbefaling, og da er størrelse 15 tommer's maskiner. Her finnes det mange bra maskiner, og enda fler dårlige. Kan gå for ett kjent merke denne gang. Lenovo Her er du interisert i å oppgradere minnet. Komplett hjelper deg selvsagt med dette. Men sjekk ut maskiner selv, gå gjerne ett sted hvor du kan ta og føle på en maskin, så vet du hva du får. Men, still dette som krav når du skal handle bærbar. 1 gig ram 80 gig harddisk DVD brenner Høyere enn 1024x768 oppløsning på skjermen 6 cellers batteri minst Firewire port trådløst nettverk (er en selvfølge disse dager). Lykke til! (og vær forsiktig med å høre på disse andre folka som begynner å krangle om hvilken maskin som er best ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ja! Usikker på om 512 MB RAM er nok da. Virker som det er liten prisforskjell for 1 GB? 5807055[/snapback] Ja det er liten prisforskjell så kjøp 1GB du Lenke til kommentar
Konge Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Og om "vennina" med Mac`n har problemer med "enkelte websider" så sier det vel mere om personen en operativsystemet eller nettleseren da min Mac viser alle de sider jeg vil akkurat på den måten siden skal vises . Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Slapp av du a... selvfølgelig er det sider som en maskin vil ha problemer med som andre ikke vil ha. Det er ofte opera sliter med å vise sider, og mozilla ikke har det. For å sørge for at alt funker smertefritt er nok det greieste å velge det du kan, nemlig pc. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ser at det er prat om videoredigering på denne maskinen også, derfor vil jeg bare tilføye at enkelte redigeringsplattformer har ganske høye krav til minne på skjermkortet. Noen eksempler på dette er Avid Liquid og det nye Adobe Premiere Pro 2. Dette er noe som burde vurderes før du går til et evt. innkjøp. Ellers er en rask disk et "must" for videoredigering (man må ha 7200rpm for å spille ukomprimert DV til tape). Er enig at man burde ha 1GB minne, men dette er ikke en forutsettning for redigeringens skyld, det er i så fall bare for at rendring og preview skal gå fortere. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 tipper denne holder de fleste krava utenom batteri ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317156 Lenke til kommentar
Dator Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Btw. Adobe Premiere Pro 2 krever også SSE2, men det er det vel på de fleste nye prosessorene... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Acer TM 3304WXMi Ganske kraftig maskin rett ut av pakka. trenger ikke gjøre noe med den. 14,1" wide er fin størrelse. Liten nok til å drasse med rundt. Stor nok til å få plass til god maskinvare. Widescreen passer bra til film. Den har ikke så veldig godt. Men Intel GMA 900 er bra nok for lett spilling. Acer TM 3302WXMi Denne har kraftigere skjermkort. Men blir levert med svakere prosessor og kun 512 MB minne (som ikke er noe vanskelig å oppgradere selv) Til ditt bruk ville jeg nok holdt en knapp på førstnevnte. Et alternativ kan jo være Tundra 1012X. 12,1 wide er kanskje litt lite for deg? Lenke til kommentar
royerling Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Asus M6va vil jeg nok tro er et bra valg her. Gode muligheter for å bruke ulike strømsparingsmodus utifra hvor stille man vil ha den, god ytelse, meget god skjerm, og sprek batteritid, pluss et svært solid chassis! Kan dog trenge en ekstra brikke med ram, men det er det bare å snakke med butikken du kjøper den i om. Om jeg skulle kjøpt meg laptop idag, hadde det i alle fall blitt denne...! Dog er jeg nok enig med det mange andre har sagt før meg her, nemlig at å bruke såpass mye penger på en laptop er litt mye om man kun skal bedrive tekstbehandling, surfing og litt filmtitting. På den andre siden har du her en laptop du kan kose deg med i en god stund fremover. Endret 25. mars 2006 av royerling Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ta en titt på her. Du får mye maskin, dualcore, 1GB RAM, 100GB HDD, god skjerm, en maskin som holder til det meste! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 ser ut som zepto har knall tillbud bærbar +gratis Mirai 19" Wide TFT LCD monitor til en god pris. http://www.zepto.no/default.aspx?tax=1 Basis konfiguration: Centrino™ ALVISO teknologi DDR2 Intel® 915PM Express Chipset FSB 533Mhz 15.4" WSXGA+ Skjerm 1680x1050 ATI Radeon X600 128Mb Grafikkort 3 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire VGA OUT Realtek® ACL250 lydkort IN/OUT Intel® Pro/Wireless 2915ABG 54Mbit, Innebygget SD/MMC/Memory Stick kortleser Gigabit 10/100/1000 Mbit nettverk, TV-Tuner innebygget med fjernkontroll(Se TV direkte på din notebook) TV-Out (S-VHS) , 56K modem 360mm x 265mm x 32.2mm,vekt 2.9kg Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) http://www.flatskjermer.no/PartDetail.aspx...;b:108;p:913965 Endret 25. mars 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 ja kjøp med deg en dildo i samma sleng da Lenke til kommentar
mrsHyde Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) ja kjøp med deg en dildo i samma sleng da 5808083[/snapback] Noen anbefalinger? Endret 25. mars 2006 av mrsHyde Lenke til kommentar
mrsHyde Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Hva synes dere om denne: http://mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64097# Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 hva med denne fra voodoopc, da kan du tilogmed få den i rosa, eller en annen farge hvis du vil ha litt dyr, men hvis du vil skille deg ut http://voodoopc.com/system/quotekitchen.as...roductID=1084## Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå