Gå til innhold

Jente søker hjelp til kjøp av bærbar

Anbefalte innlegg

Ja, dere er sikkert lei av slike poster, men jeg prøver likevel. :innocent:

Altså, jeg skal kjøpe bærbar.

Det viktigste er at den er rask, har lang batterilevetid, innebygd trådløst nettverk og er rimelig lett. Jeg gir blaffen i skjermkort (tror jeg?).

Maks kr 15 000.

Den skal brukes til surfing. Kanskje noe videoredigering.

Har sett på KN1, men jeg er usikker på hva jeg trenger. Kanskje jeg egentlig kan kjøpe en til 6000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før det første må du endre emne tittlen din før en moderator stenger den...

hvis du skal bruke maskinene til videoredigering trenger du nok litt mere maskin kraft.. denne ser fin ut

Edit: endret svar siden jeg ikke hadde lest starten godt nok

Endret av Computerwolf
Lenke til kommentar
Har du vurdert Mac ?

5806814[/snapback]

Ja, de er jo kjempekule. Men maskinen skal "snakke" med den vanlig stasjonære PCen og er litt usikker på om det er så greit da. Og ei venninne har Mac og har trøbbel med å se noen internettsider.

Kom på to ting til: Jeg skal se DVD på den og vil gjerne ha sånn windows uten reklame (må jeg ha pro da?).

Lenke til kommentar

Vil du at den skal være liten også, eller er du kun opptatt av vekten? Kommer du til å reise mye med den? Er du opptatt av design, eller spiller utseende ikke særlig rolle (jenter er ofte opptatt av design). En del bærbare kan være noe støyende. Er det viktig at maskina er stillegående? Har du behov for lang batteritid, eller vil du for det alt vesentlige ha tilgang til strøm?

Ut fra dine bruksomårder synes en bærbar til kr. 15 000,- å være noe "overkill". Så lenge den ikke skal brukes til de nyeste og mest avanserte spillene ville jeg valgt en billigere maskin. Som du selv påpeker er det da ikke svært viktig med et godt skjermkort. De fleste skjermkortløsningene i dag er tilstrekkelige til å se film m.v.

Lenke til kommentar
Har du vurdert Mac ?

5806814[/snapback]

Ja, de er jo kjempekule. Men maskinen skal "snakke" med den vanlig stasjonære PCen og er litt usikker på om det er så greit da. Og ei venninne har Mac og har trøbbel med å se noen internettsider.

Kom på to ting til: Jeg skal se DVD på den og vil gjerne ha sånn windows uten reklame (må jeg ha pro da?).

5806834[/snapback]

både mac og windows-baserte skal bruke tcp/ip når de snakker,.. så det skal gå fint.

Lenke til kommentar
Har du vurdert Mac ?

5806814[/snapback]

5806834[/snapback]

uhh?? reklame i windows??

men unasett, denne er en billig og lettvint variant, trenger du dyrere kan denne her være et bra valg, har mere en nok performance til videoredigering og dvd seing :w00t:

Lenke til kommentar

Skal maskina brukes til videoredigering så er det viktig med rask prosessor, mye ram og stor harddisk mens skjermkort ikke er så viktig.

Å gå for en sempron eller intel celeron ville være dumt til det bruket.

1Gb eller mere ram er også et must.

PC vs Mac skal jeg ikke gå inn på for det har jeg 0 peiling på.

Lenke til kommentar
. Er det viktig at maskina er stillegående? Har du behov for lang batteritid, eller vil du for det alt vesentlige ha tilgang til strøm?

Ja, det viktigste er nesten at den er stille! Som oftest har jeg støm, men hadde vært deilig å slippe den kabelen. Så bra batteri er et must.

Lenke til kommentar
Men er 512 MB RAM nok? Kjipt om den er for treg om kun kort tid.

Design er underordnet.

Hørt mye dritt om Siemens (dårlig batteri), har ikke lyst på det.

5806874[/snapback]

512MB holder til veldig mye, og minnebehovet er ofte overdrevet. Men jeg vil likevel anbefale 1GB, du vil ikke angre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...