Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor vil ikke min nye pc på nett?

Anbefalte innlegg

Jeg har et slikt hovedkort:

ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16.

Jeg får ikke koblet meg til internett? Noen som har opplevd samme problem med det hovedkortet? Alt her er koblet 100% riktig. For når jeg tar ut tp kabelen fra den nye pcen og inn i denne gamle så går den rett på internett. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Den får ip men det er bare nettverks ip. Og nettverks kortet står på at det skal mota ip automatisk...please help...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et slikt hovedkort:

ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16.

Jeg får ikke koblet meg til internett? Noen som har opplevd samme problem med det hovedkortet? Alt her er koblet 100% riktig. For når jeg tar ut tp kabelen fra den nye pcen og inn i denne gamle så går den rett på internett. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Den får ip men det er bare nettverks ip. Og nettverks kortet står på at det skal mota ip automatisk...please help...

5806648[/snapback]

Går ut fra at du har sjekket at driveren for nettverkskortet er installert?

Lenke til kommentar

"Den får ip men det er bare nettverks ip"

mener du at den får en 169-ip? Det er en ip som maskinen gir seg selv når den ikke får kontakt med noen dhcp, så det behøver ikke bety så mye. Kan f.eks komme av at din isp nekter deg å få en ip til siden din tilgang allerede er bundet til mac-adressen til din gamle pc.

Eller det kan også komme av at din nye maskin har en firewall el som nekter deg å gå ip...

Lenke til kommentar

du gir ikke allverden av info må jeg si...vanskelig å hjelpe deg da.

Hilken ISP?

Er det kun 169-ip du får?

Hva mener du med at "skal ikke være noen ting som stopper"? Ikke firewall?

Har du router el?

Så sant ikke nettverksinngangen på ditt hovedkort er defekt så har det nok ikke noe med hovedkortet å gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...