Jada-jada Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Jeg har kjøpt 7,5X17 felger og 225.45.17 dekk og lurer egentlig på om jeg egentlig MÅ senke bilen? Jeg vet jeg ikke "må" men lurer på ulemper og fordeler ved å gjøre/ikke gjøre det. Jeg har en Saab 9-3 Turbo Sport Edition 2001 mod, og et godt senkesett gule Koni demperer med fjærer"anbefalt av Speddparts" koster 8000,- inkl 1800,. i jobb (og det er jo mye penger) Bilen blir jo bare 33mm lavere så jeg kan egentlig ikke skjønne den store forskjellen utseende messig, men den blir selvsagt stivere... Ønsker noen gode meninger og tips om dette!! NB- Bytte bare fjærer er vel ikke å anbefale eller?? Takker og bukker for alle gode svar! Endret 24. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nei, er ingen grunn til att du må senke bilen ved bytte av felger. Eneste ulempe er når du går ned i profil på dekkene kjenner du underlaget litt mer. Men for all del tøft med litt lavere bil men er mye penger for 33mm. Har du greie dempere er ett senkesett med tuv godkjenning også ok. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Nei, er ingen grunn til att du må senke bilen ved bytte av felger. Eneste ulempe er når du går ned i profil på dekkene kjenner du underlaget litt mer. Men for all del tøft med litt lavere bil men er mye penger for 33mm. Har du greie dempere er ett senkesett med tuv godkjenning også ok. 5806644[/snapback] Det settet jeg skrev om er tuv godkjent for bilen min, Speedparts er eksperter på Saab alt fra styling til trimming. Endret 24. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Senking øker kjøreegenskapene, og gjør at bilen ligger bedre på veien. Kjørekomforten kan vel gå litt ned, avhengig av hva man er vant til. Tror det ligger en gylden grense på rundt 40mm der man bør bytte dempere også. Mulig det er annerledes for Saab. Syns 6200 var mye, men mulig det koster såpass. Gule Koni til min bil koster rundt 700 per stk, dvs 2800 totalt, så kommer fjærer i tillegg. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Men 33mm er ganske mye på den bilen og jeg tror den vil se helt annerledes ut senket, men om det er verdt det er en annen sak. Har du sjekket rundt omkring på priser? Selv om jeg ikke synes det var så dyrt til den bilen, mange andre merker hadde vært greit med saab er dyrt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Skal du først koste på bilen din et godt senkesett, så ville jeg gått for et sett med røde Koni, de gule er mer for bane/racing 8000 kroner er mye for et senkesett som bare senker 33mm syns jeg, men send en mail (adressen står på siden) til www.simco.no og spør hva de vil ha for det samme, evt et som er lavere om du heller vil ha det Edit: Leif Endret 25. mars 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg har undersøkt litt og det viser seg at min bil "sport edition" er senket 10mm orginalt, så da er det egentlig bare 25mm å hente da de fleste senkesett ligger på 35mm Tuv godkjent til bilen min. Fint tips om røde Koni og vil gjerne høre litt mer om det.. (send deg mai Pluggen) Endret 26. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Ref. til tidligere telefonsamtale: Jeg tror det vil bli knallbra med røde Koni og 40-50mm Lesjöfors senkefjærer.. Ellers så syns jeg du skal beholde bilen som den er utseendemessig Er det noe mer du lurer på, så er det bare å ringe på igjen Edit: La inn linker.. Endret 26. mars 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Ref. til tidligere telefonsamtale:Jeg tror det vil bli knallbra med røde Koni og 40-50mm Lesjöfors senkefjærer.. Ellers så syns jeg du skal beholde bilen som den er utseendemessig Er det noe mer du lurer på, så er det bare å ringe på igjen Edit: La inn linker.. 5817428[/snapback] Takker for gode råd og en hyggelig tlf samtale Pluggen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Bare hyggelig det Knut Hold oss oppdatert da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Blir ikke speedometeret feil om man setter på mindre\større hjul? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det er ikke store forskjellen, men du kan godt dra å få kalibrert speedometeret på NAF-stasjonene om du vil det.. Hører jo med til lovverket at du ikke kan ha større eller mindre hjul enn at rullediameteren endres mer enn 5% Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det er ikke store forskjellen, men du kan godt dra å få kalibrert speedometeret på NAF-stasjonene om du vil det.. Hører jo med til lovverket at du ikke kan ha større eller mindre hjul enn at rullediameteren endres mer enn 5% 5817790[/snapback] Og om du i utgangspunktet har 15" hjul, kor langt kjem du før du når 5%? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Kommer ann på hvem dekkdim. du har på 15" dine Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Det jeg har blitt fortalt er at 225.45.17 vil vise ca 5 km for lite på speedometeret, men med sikerhetsmarginen på speedometeret så blir dette nesten korekt. Endret 27. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå