doofus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 http://www.itavisen.no/art/1299572.html Lyse Energi i Rogaland tilbyr sine privatkunder bredbånd med 10 Mb ut og inn for 699 kroner måneden. Det kan være starten på en «kraftrevolusjon». Jaja Telenor, nå ser det svart ut... Doofus Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hehe, jeg vet, da blir det enda flere med 10mbit i norge, og det trenger vi!! Må jo forsvare oss mot sverige =) Håper de andre kraftselskapene (noen i oslo snart???) følger etter, hadde vært fett å sitte med 2 - 10 - 100mbit ^^ weeeeeeeeeeeeeeee! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 14:40, skrev Xvani:Hehe, jeg vet, da blir det enda flere med 10mbit i norge, og det trenger vi!!Må jo forsvare oss mot sverige =)Håper de andre kraftselskapene (noen i oslo snart???) følger etter, hadde vært fett å sitte med 2 - 10 - 100mbit ^^weeeeeeeeeeeeeeee! trur kankan.no skulle levere internett via strømnettet til oslo.... Blås i andre deler av landet, bare får 10Mbit til meg i TBG, så holder det for meg :razz: Lenke til kommentar
555 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Stange kommer muligens snart...... håper Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Alle som heter Lyse skal få bredbånd :razz: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 15:05, skrev allyse:Alle som heter Lyse skal få bredbånd :razz:MvhA. Lyse :razz: Lenke til kommentar
fondus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg leste artikkelen akkurat før jeg så denne tråden. når jeg leser dette blir jeg sur og lei meg, fordi at man kan faktisk få 10 mbit til omtrent samme prisen som jeg betaler for dialup isdn dritt pr måned Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 MEN det tar nok endel år før bredbånd kommer hit eg bur.... Førde, sogn og fjordane... får klare meg med ADSL. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 I Arendal har kraftverket lagt opp 10mbit til de største byggefeltene. Prisen pr måned.... 450,- Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 17:40, skrev RansoM:I Arendal har kraftverket lagt opp 10mbit til de største byggefeltene. Prisen pr måned.... 450,- Er det bbmas.no du tenker på? De har isåfall satt opp prisen til 1200,- for 10 mbit... Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det går vel som med BKK. Hadde 10Mb i en uke, fikk så brev om att det blir nye priser. Nå skal vi få 2 Mb for den prisen de reklamerte for 10. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 21:41, skrev EinarB:Det går vel som med BKK. Hadde 10Mb i en uke, fikk så brev om att det blir nye priser. Nå skal vi få 2 Mb for den prisen de reklamerte for 10. Tragisk.. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 17:49, skrev Nichlas: Quote: Den 2002-09-25 17:40, skrev RansoM: I Arendal har kraftverket lagt opp 10mbit til de største byggefeltene. Prisen pr måned.... 450,- Er det bbmas.no du tenker på? De har isåfall satt opp prisen til 1200,- for 10 mbit... Det skal jeg ikke si med sikkerhet. Har det ikke selv, men min far bor på det første byggefeltet som fikk dette tilbudet (Gåsåsen, for de som er fra Arendal). Da var prisen 450,- Det kan godt være at prisen har blitt satt opp i ettertid. (Det hadde jo nesten vært rart vist dette ikke hadde skjedd, eller hva?) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Om prisen er 450, 600 eller 700 er meg _nesten_ likegyldig om jeg får tilbudet om 10 eller 100mbit-linje. Siden jeg bor i Oslo syns jeg at vi her burde få tilbudet først! :razz: Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 og jeg som flytta fra stavanger for 2 mnd siden!! det mener at prisene skal være stabile, da Lyse sitt 2 mbit tilbud er 250 kr rimeligere. men en kan jo aldri vite. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det som er litt (bitter) ironisk i denne sakens anledning, er at bredbånd først og fremst bygges ut i områder det er svindyrt å bo i, og tjenesten koster da hva det for disse rikfolka best kan sammenlignes med lommerusk. De rike får mer, de fattige får.. det samme. Når internet via strømnettet tar av for alvor (blir testet ut i stor skala i Brasil var det vel, særlig rettet mot fattige familier for å gi alle en mulighet til gratis eller veldig billig internet), DA vil de store selskapene som ikke leverer via strømnettet få den store skjelven. Og det har de god grunn til, for vi snakker da om en aldri så liten revolusjon. Om 5-6 år tenker jeg.. ikke forvent slikt om et år eller to, det tar tid å bygge ut som alt annet, på tross av at strømnettet allerede ligger der. Tror det er papirarbeidet som tar mest tid. Nå snakker jeg helt i ørska her da. Er en stund siden jeg i det hele tatt gadd å bry meg med å forvente noe som helst i den nærmeste fremtiden når det gjelder internet tilkobling og hastighet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 21:41, skrev EinarB:Det går vel som med BKK. Hadde 10Mb i en uke, fikk så brev om att det blir nye priser. Nå skal vi få 2 Mb for den prisen de reklamerte for 10. Vel det er jo positivt at de tar såpass betalt at det er lønnsomt da. Hva er best, et eventyrlig tilbud til noen få(bredbåndsfabrikken), eller en god pris til mange? Prisene til BKK er fortsatt meget gode i forhold til hva DSL og kabel ISPene tilbyr. Jeg vet ikke med BKK, men hvertfall bbmas(Agder Energi og Fædrelandsvennen) og også Lyse tror jeg gir også et skikkelig tjenestetilbud med video-on demand i DVD kvalitet, telefon, lokalnyheter osv. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 jeg er Jeg hater å bor her i kalde nord der ADSL kom for 2 måneder siden...2 f*************** måneder siden. (sensuret for søringer :razz: ) Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Dere med *DSL og bredbånd... Dere har det godt dere. Ikke klag. Tenk bare på hvor mange i Norges vidstrakte land som ikke har tilgang til dette. Mange får neppe heller, med mindre satelitt eller internett gjennom strømnettet blir en realitet, der folk flest har råd til å betale... Jeg gjentar BETALE!! Selv sitter jeg med ISDN og et tilbud fra Telenor, Online 150. Det hjelper litt da man forhåndsbetaler 150 timer i måneden til en grei pris (500 kr + abonnement avgift på 150 kr). Men allikevel, opp til 2500 kroner betaler jeg hver 3. måned da regninga kommer. Runda ned er det 830 kroner i måneden...for ISDN... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå