inoan Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Som overskriften nok antyder så er jeg for tiden bosatt i Sandnes. Nærmere bestemt på Ganddal. Jeg har bestemt meg for å anskaffe ASDL. Problemet er bare at jeg ikke er sikker på hvilken leverandør jeg skal bruke. Mange bruker vel Telenor, eller NextGenTel. Telenor er en mulightet. Bare nå har de (Telenor) satte en øvre grense fot datanedlasting på 1GB pr. måned. Dette er jeg lite begeistret for. Da det antagelig(!) vil bli endel nedlasting. Er ikke intressert i å bruke mer enn ca 400 kr. pr. måned på ASDL. Altså, ikke dyrere enn dette. Så... kjære forumbrukere: Jeg trenger tips, erfaringer og annet relevant stoff til dette problemet. Alt mottas med takk. Ino Andre Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 14:27, skrev inoan:Telenor er en mulightet. Bare nå har de (Telenor) satte en øvre grense fot datanedlasting på 1GB pr. måned. Dette er jeg lite begeistret for. Da det antagelig(!) vil bli endel nedlasting.Er ikke intressert i å bruke mer enn ca 400 kr. pr. måned på ASDL. Altså, ikke dyrere enn dette. Hei Nå er det abbonementet du referer til kun 1 av mulighetene som Telenor tilbyr. Dem tilbyr fortsatt de vanlige abonnementene med fri nedlastning. http://www.online.no/ti/produkt/adsl.html Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 uansett er NGT (nextgentel) bedre. 395 i mnd for 704/384 er BRA! laster selv ned med rundt 90kb/s MENS folk laster opp :smile: NGT er konge i Norge! (på adsl) Ellers er vel telenor avidi et bra tilbud, hvis du har kabel da.... Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 du må ikke støtte Telenor med mer enn nødvendig. derfor Next Gen Tel. Da må du betale for installasjon til Bravida! Jeg er meget godt fornøyd med NGT her i Bergen. Men så har vi jo en fin avtale mellom NGT og Universitetet. 398,- pr. mnd. for 2048/640.! Lenke til kommentar
inoan Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Hm... Noen sier jeg må velge Telenor. Er dette tilfellet? Har egentlig ikke noe erfaring, men hører jo "ofte" at "Telenor snyter kundene"... Sånne ting. Er virkelig NexGenTel noe å satse på ? Hvor mye vil en installasjon koste? Er det mulig å gjøre det selv? Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Valg av leverandør kommer mye ann på hva du skal bruke linjen til. NGT: 395 i mnd ...men det er med 2 års binding. og du må allikevel betale 800 kroner i installasjon. Det følger heller ikke noe ekstra med i pakken (Antivirus,Firewall,Webcamera m.m.) Kundeservice trekker også ned da de ikke har gratis kundetjeneste 24 timer i døgnet.Stenger vel rundt 20.00 i hverdagene. NGT skal ha pluss for hastigheten 704/386 den er nesten uslåelig i ADSL markedet. Men produktet totalt er ikke så mye å skryte av. Vil påstå at det ikke er noen god ide å binde seg i 2 år. Iallfall ikke med tanke på at blant annet VDSL er rett rundt hjørnet og for ikke å snakke om 10 mbit linjer fra Lyse (pris ca 400kr mnd.)som blir tilgjengelig i Rogaland for øyeblikket. Sjekk http://www.lyse.no for mer info. Telenor: 450 kr mnd. (704/128 med fri nedlasting) 0 kr. i installasjon. Webcamera med i kjøpet ved bestilling via internet. Brannmur,Antivirus, 24 timers kundeservice. Kun 1 års binding. Totalt sett et veldig bra produkt :smile: Lenke til kommentar
inoan Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Thade.. Du snakker om et telenor abonnement. 450 kr/måneden. Bestille via internett. Få med Web camera. Finner ikke dette. HAR DU bry til å formidle en direkte link til dette på Telenors sider? Takker. PS: Det går mot Telenor... Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 her er linken http://privat.telenor.no/dinesider/default...orInternettAdsl viss ikke den virker så prøv denne http://www.telenor.no/adsl velg det ADSL abonnementet du vil ha i boksen, unngå selvsagt Nye Online ADSL siden dette er et veldig begrenset produkt. Har selv 704/128 linjen fra Telenor, har hatt den siden Mars 2001 og aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 http://privat.telenor.no/dinesider/default...orInternettAdsl beklager, eg rotet visst litt. Telenor sin Gjør det selv pakke koster nå 249 kroner ikke 0 som den gjorde i sommer. Lenke til kommentar
Tisc Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei Bor selv på Ganddal og bruker Bluecom som ADSL leverandør. Bluecom kjører samme hastigheter som Telenor. Vet ikke om Nextgentel leverer på Ganddal nå, men i vår (mai)kunne de ikke levere ADSL. PS. Har ikke hatt noe problemer med Bluecom og de har holdt alt de har lovet fra bestilling til levering!!! http://www.bluecom.no Hilsen Tisc [ Denne Melding var redigert av: Tisc på 2002-09-25 18:27 ] Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det er riktig at telenor adsl koster 450 pr mnd for 704/128 hastighet. Men det er jo + 100,- for "online internett abbonnement"! Altså den TOTALE prisen på et telenor 704/128 adsl abbonnement er; 550,- Evt kan du jo bli "pluss" eller "total" kunde og betale enda mer.. NextGenTel leverer pr idag det raskeste, billigste og mest FLEKSIBLE abbonementet du kan få. KONTRAKT 2 ÅR 1 ÅR Løpende kontrakt Bravo (704/384) kr. 398 kr. 448 kr. 498 Og skulle du være student, er prisen hos Nextgentel fra 332,- pr mnd med 704/384 Det skulle bli 3984,- pr år hos NGT, kontra 6600,- pr år hos telenor. Og da sparer du 2616,- i året. Hos NextGenTel kan du dessuten koble opp intill 4 pc'er til internett samtidig. og merk deg her at NGT har BETYDELIG høyere upload hastighet. Telenor gir bare mulighet til å koble opp 1 (en!) pc! Hvis du ikke kan få ADSL hos NextGenTel, er det nest beste alternativet Bluecom. De lar deg bruke 3 pc'er, koster 495,- pr mnd + 495 i etablering/installasjon (gjør det selv pakke)for 704/128 Og, ja! de aller, aller fleste klarer å installere dette selv, da det kun er snakk om å plugge i noen standard telefon/nettverks plugger (RJ45) + å koble til strøm. Ingen software trengs å installeres. Det at man evt får et elendig webkamera for 1,- eller annen software fra telenor, viser jo bare at de er nødt til å lokke folk til å velge den dårligste løsningen som de har..Uansett taper man på det hvis man regner på hva et webkamera egentlig koster + softwaren. Etter det første året bli det jo bare mer og mer tap med telenor. Jeg synes det at sånne "nisser" som anbefaler telenor burde lese litt her på forumet om hva som egentlig er brukererfaringene til de fleste samt hva som oftes blir anbefalt. Og telenor er ihvertfall det selskapet som i SÆRDELESHET IKKE blir anbefalt!! Og det er jo da den "totale pakken" folk sikter til.. Her på forumet ble det jo for en tid tilbake startet en underskriftskampanje MOT telenor sin ADSL politikk. og den samlet rundt 20 000 underskrifter! Bare det siste burde være MER enn god nok grunn til ALDRIG MER å velge telenor. [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-09-26 14:15 ] Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Nå har det seg slik at denne "nissen" har ADSL fra Telenor selv. Det er ingen problemer å dele linjen med flere PC'er med ADSL fra Telenor. Har selv delt linjen min med 11 andre PC'er......uten noen form for problemer. Viss du gadd å lese hva eg skrev i den første "reply'en" min så kan du se at eg ga klart uttrykk for at Nextgentel var den beste leverandøren viss det bare var farten en var ute etter. Selv har eg bare positive erfaringer med Telenor. Det har aldri vore noe krøll. Og eg har hatt internett fra Telenor siden 1997. Har hatt ADSL fra Telenor siden de begynnte å levere i 2001. Og har som sagt aldri hatt problemer. Det eg ser på som et problem er at folk binder seg i 2 år til NGT. Det er ikke lønnsomt i lengden..iallefall ikke med et marked i så sterk utvikiling. ADSL er så pass tregt at det egentlig ikke er å regne som bredbånd. Og som eg sa tidligere så er Telenor på vei med VDSL. VDSL skal ha en hastighet på ca 50Mbit/20Mbit. Og for oss som bor i Rogaland så er også Lyse på vei med 10 Mbit bredbånd til kun 400 kroner i mnd. Så det å binde seg i 2 år til ADSL fra NGT er lite smart. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Ok, å binde seg i 2 år kan være dumt, er ikke uenig med deg der. Men telenor er likevel langt dyrere enn NexGenTel med 1 års binding.. ca 20 % dyrere. De fleste av NexGenTel sine kunder påstår jo også at de er storfornøyde... Hentet ifra Telenor faq; "Hvorfor har Nokia-modemet 4 porter når kun én PC kan koble til om gangen? Nå har noen medier skrevet at vårt Nokia-modem er en hub eller en router. Dette er ikke riktig. Det vi har kjøpt av Nokia er et modem. Det vil si at kun en av portene er åpne av gangen. Det kan hende at oppgraderinger kan åpne de resterende portene, men dette vil i så fall være endringer på Telenors eiendom, og bruker kan bli stilt ansvarlig for dette. Stilt ansvarlig ja... Så hva er det du ikke får med deg her? [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-09-25 21:00 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Kan jeg få tipse om Lyse? http://www.lyse.no Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Vil bare anbefale NGT på det varmeste, og ja, du kan installere det selv, du får med en fin og oversiktlig bruksanvisning. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Tror nok eg får med meg det meste. Og viss du gidder å lese hele meldingen min så kan du vel også få med deg at eg sier at NGT har det beste tilbudet når det kun er snakk om hastighet. Men det totale tilbudet er fortsatt ikke godt nok. Bare det å kunne ringe til kundeservice klokken 03.30 på natta og faktisk få hjelp viss en trenger det vil eg si er verdt en del. Det kan ikke NGT ikke tilby..deres kundeservice stenger klokken 20.00. Norton Internet Security er også et kjekt program som følger med hos Telenor. Kåret som en av de beste Software baserte firewallen på markedet. Koster rundt en 1000 kroner å kjøpe selv. Norton Antivirus får en jo også med...nye 700 kroner. Og alle vet jo at Antivirus programvare er veldig viktig. NGT har bra hastighet og er litt billigere en Telenor...men det er også alt. Peker bare ut forskjellen så får folk velge om de vil ha Aircondition eller Turbo :smile: Lenke til kommentar
Thade Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Angående delingen av Telenor sin ADSL så gjør en det uten å endre på Telenor sin eiendom. Det er faktisk så enkelt at en kobler til et ekstra nettverkskort i PC'en sin. Dertetter kobler en dette kortet til en HUB. Når dette er gjort går en inn og velger den tilkoblingen som er knyttet til internett. Høyre klikker på denne og velger arkfanen "Sharing". Her aktiviserer en sharing for tilkoblingen som går til det lokale nettverket og en har delt internett. Veldig enkelt og stabilt. Uten å endre på hardware levert av Telenor. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Ringte opp til "kundeservice privat" for å høre om de ga 24 timers support på basis abbonementet, men "kundeservise privat" har bare åpent til klokka 20:00...Hehe...må le litt av dette ..Virker som om du klamrer deg til den siste flik av evt goder ifra telenor.. Tror nok de fleste heller hadde klart seg med å ringe support før klokka 20:00. Spesielt når det koster over 1200,- i året å ha muligheten til det. Hvis du da ikke er "plus" eller "total" kunde og betaler opptil 675,- pr mnd for 704/128.. Men ok...det kan være folk som har behov for dette de tilbyr i totalpakken, men det er jo for totalt nybegynnere. [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-09-25 21:28 ] Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 se it-avisen.no for mer om lyse. (bredbånd type ekte! *slafs* ) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 14:54, skrev Xvani:uansett er NGT (nextgentel) bedre. 395 i mnd for 704/384 er BRA! laster selv ned med rundt 90kb/s MENS folk laster opp :smile:NGT er konge i Norge! (på adsl)Ellers er vel telenor avidi et bra tilbud, hvis du har kabel da.... "Full duplex" med andre ord.. nammnamm! Har telenor men vurderer å bytte. NGT høyrast 'intrisankt' ut =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå