nomorebs Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 For de som ikke har fått det med seg: Om man er Talkmore-kunde, og ringer til andre Talkmore-kunder, betaler man 29 øre minuttet... er knallgod pris det, når de fleste i omgangskretsen har Talkmore.. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hm.... Lurer egentlig litt på hva Talkmore driver med for tiden. Innflører min.belastning (etter min mening er dette månedsavgift)... For så å senke prisen til 0,79/min og 0,29/min til andre Talkmoreab? Lokketilbud? For så å høyne prisene igjen? Er liksom det at denne 0,29 prisen er litt for lav. Tenker litt på uttrykket: "Er noe for godt til å være sant. Ja, så er det nettopp det" Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Er enig i at de 40 kronene i minimumsbelastning er å regne som månedsavgift.. reagerte endel på det selv, men jeg ringer normalt for mer enn 40 kroner, så det spilte egentlig ingen rolle.. når prisen går ned for det jeg bruker telefonen til, så er jeg egentlig fornøyd.. Kan jo ringe i en time for 17 kroner og 40 øre nå snart.. Lenke til kommentar
snoppygirl Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hm....Lurer egentlig litt på hva Talkmore driver med for tiden. Innflører min.belastning (etter min mening er dette månedsavgift)... For så å senke prisen til 0,79/min og 0,29/min til andre Talkmoreab? Lokketilbud? For så å høyne prisene igjen? Er liksom det at denne 0,29 prisen er litt for lav. Tenker litt på uttrykket: "Er noe for godt til å være sant. Ja, så er det nettopp det" 5807660[/snapback] Hvordan kan du kalle et minimums forbruk for måneds avgift, måneds avgift er noe som belastes FAST hver mnd. Dette gjelder ikke for minimums forbruket, benytter du abm for mer en 39 kr merker du ingen forskjell. Jeg har selv sett litt rundt på nye abm, for eks netcoms nye abm der ser jeg at man må bruke 99 kr ellers blir man belastet. Det er ille det Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Vil nå fremdeles påstå at dette er fastavgift. Det at andre er mye verre gjør det ikke noe bedre. Dette betyr ingenting for meg personlig. Jeg (personlig) har bare fordeler av disse forandringene. Talkmores fortrinn har vært like priser uansett. Som de nå bryter. Mitt poeng, er at jeg frykter de nå blir mer og mer lik de andre. Som for eksempel Chess har blitt. At dette bare er et lokketilbud. Er også litt irritert over at Talkmore påstår å ha billigere samtaler fra utland og hjem. Har bedt om dokumentasjon på dette flere ganger, uten at de vil oppgi det. De er hverken billigst eller dyrest. Sånn midt på treet, de fleeste steder. Men jeg reiser mye i utlandet og Talkmore er tilgjengelig over alt. Så det fortrinnet har de. Så jeg har overhode ikke tenkt å bytte. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hm....Lurer egentlig litt på hva Talkmore driver med for tiden. Innflører min.belastning (etter min mening er dette månedsavgift)... For så å senke prisen til 0,79/min og 0,29/min til andre Talkmoreab? Lokketilbud? For så å høyne prisene igjen? Er liksom det at denne 0,29 prisen er litt for lav. Tenker litt på uttrykket: "Er noe for godt til å være sant. Ja, så er det nettopp det" 5807660[/snapback] Hvordan kan du kalle et minimums forbruk for måneds avgift, måneds avgift er noe som belastes FAST hver mnd. Dette gjelder ikke for minimums forbruket, benytter du abm for mer en 39 kr merker du ingen forskjell. Jeg har selv sett litt rundt på nye abm, for eks netcoms nye abm der ser jeg at man må bruke 99 kr ellers blir man belastet. Det er ille det 5808587[/snapback] Har sett det selv, men er litt spent på hva Netcom kommer til å gjøre her. For for litt siden skiftet jeg fra Active Talk til SmartTalk, så gikk det en måned jeg hadde ikke fått noen regning. Ringte inn for å høre hvor den hadde blitt og fikk i svar: "nei, da du har ringt så lite så får du ikke regning denne måneden, vi sender deg en regning i det forbruket passerer 350 kroner, ikke det fint !? " Så håper de holder seg til det... for da er det et kjempetilbud. Og når det gjelder TalkMore så syns jeg ikke det er et abn som er å hoppe i taket av. 80 øre pr min er ikke akuratt billig, i tillegg så tar de seg betalt for etablering og portering. Jeg er heller ikke fan av påfylling, jeg liker å etterbetale for da vet jeg at jeg aldri vil gå tom på kortet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Så bare et lite notat angående talkmores utenlandspriser. "Er også litt irritert over at Talkmore påstår å ha billigere samtaler fra utland og hjem. Har bedt om dokumentasjon på dette flere ganger, uten at de vil oppgi det." Sist jeg sjekket oppgav ikke engang talkmore utenlandspriserne sine, bare at de tar kostprisene til netcom + et litt fortjeneste selv, snakk om dårlig informasjon! Hvordan i all verden skal Ola Nordmann vite hva kostprisene til netcom er? og hvordan de stadig er dyrere enn andre aktører til enkelte land? Går flere andre aktører i minus på utenlandsringing, eller er talkmore direkte uærlige her? Endret 25. mars 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 De må jo tjene inn sin ching et eller annet sted, så noen steder må de jukse... Personlig er jeg glad i service og seriøse aktorer, betaler heller en krone ekstra for slikt. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Jeg er i det store og hele veldig fornøyd med Talkmore, selv om jeg skrev det om utenlandsprisene over. Talkmore er veldig oversiktlig. Når jeg har spurt og gravd om disse utenlandsprisene, så har de unnskyldt seg med at det stadig er svingninger i valuta. Dette er tull fra ende til annen. ikke noe problem i det hele tatt å ta forbehold om valutasvingninger, og lage en tabell ut fra det. Dette regnearket skulle jeg påtatt meg å sette opp for Talkmore helt gratis, om jeg hadde nødvendige opplysninger. Men som sagt. Jeg tror ikke de er så interessert i det. På sidene sine skriver de: "Når du ringer i utlandet så vil en rekke faktorer påvirke din pris, bla hvilken mobil operatør du blir koblet opp mot og valutakursen. Dette bildet er i konstant endring og TalkMores målsetting er å gi våre kunder den beste oppnåelige pris til enhver tid. TalkMore viderefakturerer derfor kun den kostnaden som den enkelte utenlandske mobiloperatør belaster deg for mobilbruken, samt et administrasjonsgebyr på 20%. På denne måten oppnår du som kunde av TalkMore mye lavere priser på din mobilbruk i utlandet enn hos andre mobiloperatører". Med andre ord. Dette holder ikke i mine øyne. Dette er ikke enkelt....som Talkmore påstår seg å være. Og hvorfor i all verden er ikke sidene Deres oppdatert med disse nye prisene som kom på sms. Forandringene som er en fordel kom på sms. Bakdelene ligger god skjult på int.nettsidene. Dette holder ikke Talkmore. Dere skuffer. Men avslutningsvis.... Talkmore er tilgjengelig over hele verden, som er viktig for meg. Det er blandt de absolutt billigste i landet, for all del. Jeg har og mye skryt å komme med om dem. Kundeservicen (var) utmerket. Nå er den også betalingstjeneste. Jeg forblir nok der. Endret 25. mars 2006 av rag-fo Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Noe av bakgrunnen for alle de endringene som nå skjer er at Talkmore har fusjonert med Telenordic. Selskapet Telenordic har en svært frynsete historie, og tar man en titt på på deres websider (www.telenordic.no) ser man at mye av de noe håpløse greiene talkmore nå innfører stammer derifra. Sats heller på de selskapene som gjør det åpent, enkelt og ærlig. Lenke til kommentar
andrr Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Noe av bakgrunnen for alle de endringene som nå skjer er at Talkmore har fusjonert med Telenordic. Selskapet Telenordic har en svært frynsete historie, og tar man en titt på på deres websider (www.telenordic.no) ser man at mye av de noe håpløse greiene talkmore nå innfører stammer derifra. Sats heller på de selskapene som gjør det åpent, enkelt og ærlig. 5818733[/snapback] Men hva er det Talkmore har gjort for å bli dårligere i det siste? Har ikke sett noe på Talkmore sine web sider som er nytt... Kan ikke se at det er noe håpløse greier Talkmore innfører. Hvis du tenker på avgiften så er vel det noe alle snart har, da det er mye folk som sitter rundt med 4-5 døde nummer. Har 3 døde nr selv og sier de opp nå. Jeg trenger de jo ikke, så jeg skjønner at operatøren ikke vil betale når jeg ikke betaler.... Det kule er jo at det har blitt billigere for oss som har venner med Talkmore abo. Det er jo helt super! Lenke til kommentar
andrr Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Så bare et lite notat angående talkmores utenlandspriser. "Er også litt irritert over at Talkmore påstår å ha billigere samtaler fra utland og hjem. Har bedt om dokumentasjon på dette flere ganger, uten at de vil oppgi det." Sist jeg sjekket oppgav ikke engang talkmore utenlandspriserne sine, bare at de tar kostprisene til netcom + et litt fortjeneste selv, snakk om dårlig informasjon! Hvordan i all verden skal Ola Nordmann vite hva kostprisene til netcom er? og hvordan de stadig er dyrere enn andre aktører til enkelte land? Går flere andre aktører i minus på utenlandsringing, eller er talkmore direkte uærlige her? 5810660[/snapback] Ja det er helt umulig å finne ut av. Har sendt de en mail til de i dag, og sakt det du skriver her. Har faktisk lagt med linken, slik at de kanskje skjønner at dette er viktig. Skal ut å reise i påsken selv så jeg vil jo vite hva det koster å ta med mobben på tur Da er det bare å vente å se opå svaret jeg får. Skal holde dere oppdatert jeg Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har kikket litt rundt på Talkmore og telenordica sine sider, finner ikke noe som forteller om disse 29 øre pr minutt på internringing. Kan noen gi en link til dette? Lenke til kommentar
andrr Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har kikket litt rundt på Talkmore og telenordica sine sider, finner ikke noe som forteller om disse 29 øre pr minutt på internringing. Kan noen gi en link til dette? 5818824[/snapback] Fikk det bare på sms på fredags morgen. Det er litt rart at det ikke står noe på web.... Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Dette med Telenordica, var nytt for meg. Var inne på de (rotete) sidene dems og der står det at Talkmore og Telenordica er samme selskap nå. På Talkmoresidene, står det ikke et pip.... Heller ikke om de nye prisene vi fikk på sms, før helgen?? Dette er for dårlig informasjon. Gjett om jeg skal følge med her. Er redd for at Talkmore, nå går i en retning jeg ikke liker..... Og til deg som har sendt mail. La oss få høre hva svaret blir. Lenke til kommentar
andrr Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Dette med Telenordica, var nytt for meg.Var inne på de (rotete) sidene dems og der står det at Talkmore og Telenordica er samme selskap nå. På Talkmoresidene, står det ikke et pip.... Heller ikke om de nye prisene vi fikk på sms, før helgen?? Dette er for dårlig informasjon. Gjett om jeg skal følge med her. Er redd for at Talkmore, nå går i en retning jeg ikke liker..... Og til deg som har sendt mail. La oss få høre hva svaret blir. 5819462[/snapback] Fikk svar på mailen ja Skulle vært lagt ut på Fredag sa kundeservice, men de som laget det hadde gjort noe galt eller noe, så de måtte sende over alt på nytt i dag... Prisene var ikke tull da, og godt er det Positive var at svaret kom raskt og at de beklaget at de hadde skapt forvirring. Amobil skriver at prisen utenom til andre Talkmore kunder er uendret.. Stemmer ikke overens med sms jeg fikk det. Lenke til kommentar
Krimus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 For de som ikke har fått det med seg: Om man er Talkmore-kunde, og ringer til andre Talkmore-kunder, betaler man 29 øre minuttet... er knallgod pris det, når de fleste i omgangskretsen har Talkmore.. 5806068[/snapback] Kommer vel noe moms på toppen da tenker jeg. 0,29*1,25=0,37 øre. Da er jo ikke så verst det heller men likevel ikke 0,29! Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) For de som ikke har fått det med seg: Om man er Talkmore-kunde, og ringer til andre Talkmore-kunder, betaler man 29 øre minuttet... er knallgod pris det, når de fleste i omgangskretsen har Talkmore.. 5806068[/snapback] Kommer vel noe moms på toppen da tenker jeg. 0,29*1,25=0,37 øre. Da er jo ikke så verst det heller men likevel ikke 0,29! 5820272[/snapback] Nei. Der tar du feil. Meldingen fra Talkmore var helt opplagt, med moms. 0,29/min....Talkmore/Talkmore. Disse prisene til privatpersoner oppgis bestandig, med alle avg (moms) inkl. I samme melding fikk vi forøvrig oppgitt ny pris for andre samtaler til 0,79/min. (Ned fra 0,80.) Disse nye prisene er forøvrig nå kommet i prislista på nettsidene. Men eller ingen opplysninger på nettet. De reklamerer ikke for det på hovedsiden en gang!! Dette virker rart. Bare et lokketilbud, før de gjør om hele prisstrukturen? Ellers kan det leses litt om sammenslåingen med Telenordic. Eller rettere sagt opprettelsen av det nye selskap "Talkmore holding ASA" her: http://www.digi.no/php/art.php?id=280296 Endret 27. mars 2006 av rag-fo Lenke til kommentar
snoppygirl Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 For de som etterlyste de nye prisene på hjemme siden til Talkmore, sjekk nå!! Ikke noe lokket tilbud dette nei Så de i dag når jeg ladet opp ringesaldo.... Lenke til kommentar
jac Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ser at de fremdeles ikke har lagt ut priser på bruk i utland. DET er ikke særlig tillitsvekkende..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå