Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke adsl på gammel pc

Anbefalte innlegg

Kan ikke så altfor mye om dette, så dumme meg har ikke helt skjønt hva jeg skal gjøre  ^^

5806176[/snapback]

Hvis du har brukt den på modem før så er det vel bare og sette inn nettkortet og surfe.

5806187[/snapback]

Har brukt den på modem før, men siden den gang har jeg fått nytt modem og ruter. Kan det ha noe med det å gjøre? Når jeg skal innpå IE, kommer "Arbeide Frakoblet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som får folk til å tro at man ikke kan bruke internett på en pc med win95 ?? Hadde jo nettverk og internett når windows 3.11 var "inn", så dette er ikke noe problem så lenge man kan å sette opp ting riktig.

Til trådstarter: så lenge nettverkskortet ditt er riktig innstallert og du har innstallert tcp/ip protokollen så er det tut og kjør. winipcfg er en nyttig kommando i win95/98 da ipconfig kommandoen ikke eksisterer der.

Lenke til kommentar
Hva er det som får folk til å tro at man ikke kan bruke internett på en pc med win95 ?? Hadde jo nettverk og internett når windows 3.11 var "inn", så dette er ikke noe problem så lenge man kan å sette opp ting riktig.

Til trådstarter: så lenge nettverkskortet ditt er riktig innstallert og du har innstallert tcp/ip protokollen så er det tut og kjør. winipcfg er en nyttig kommando i win95/98 da ipconfig kommandoen ikke eksisterer der.

5806535[/snapback]

Den har alltid funket på modem, men jeg har ikke fått den til å funke med ADSL

Lenke til kommentar

5806535[/snapback]

Hadde du PPoe og 5.5> I.E knyttet til java /flash osv. for Win 3.11 ?

Lenke til kommentar
Hadde du PPoe og 5.5> I.E knyttet til java /flash osv. for Win 3.11 ?

5806567[/snapback]

Det er vel ingenting av dette som kreves for og bruke internett svjv.

5806575[/snapback]

Vel, kjenner ingen i dag som kan kjøre internett uten problemer med Win 95.

Ikke funker nettbankene osv..

Ja ! det er mulig å få det til i begrenset omfang men meningsløst i dag...

Lenke til kommentar
Hvis definisjonen er og kunne kjøre alle webtjenester 100% så har du rett, er det for og kjøre en SSH-klient så tar du feil :)

5806631[/snapback]

Ikke vri deg unna, klienter er helt annen sak.

Er ikke noe for vanlige dødelige.. ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...