Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke adsl på gammel pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gammel pc, som jeg gjerne skulle fått adsl inn på..

Det er altså ikke internett på den.

Det er en Compaq, med windows 98.. Jeg vet ikke åssen jeg får den til å funke på adsl linje... Har noen et forslag på hva jeg kan gjøre ?

OBS! CD'rommet er fucka ^^

Endret av RuptioN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har en ruter, må du ha windows 98 Second Edition...

5806061[/snapback]

Dette er feil, win95 støtter std TCP/IP så hva du kobler den til spiller ingen rolle så lenge støtten for TCP/IP er innstallert og utstyret du kobler den opp i mot gjør det samme.

Lenke til kommentar

Da må du kjøpe deg en switch... Modem --> Ruter --> Win95 blir slik:

Man kan surfe og vise websider og diverse webmateriale... Man kan laste ned ting, med datastreamen blir korrupt, slik at det du laster ned (FX et program) går da ikke an å kjøre...

Det kan fungere hvis du aldri skal laste ned noe, og bare som et NB: Jeg er ikke helt sikker på om modem ruter switch win95 fungerer, men det virka hos en venn...

Lenke til kommentar

5806061[/snapback]

Dette er feil, win95 støtter std TCP/IP så hva du kobler den til spiller ingen rolle så lenge støtten for TCP/IP er innstallert og utstyret du kobler den opp i mot gjør det samme.

5806084[/snapback]

Sorry dude.. TCP/IP var installert på en gammel 98 maskin jeg hadde... Kunne surfe, men alt jeg lastet ned ble korrupt..

Det står også på de fleste ruterer du kjøper i dag, at minstekravet til OS er 98SE...

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Har aldri prøvd på Win95 (begynner å bli en stund siden jeg var bort i det), men har prøvd på Win98 og det gikk strålende fint. Måtte bare installere nettverkskortet, det var det.

Edit: har fungert fint å laste opp og ned i Win98 her.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Sorry dude.. TCP/IP var installert på en gammel 98 maskin jeg hadde... Kunne surfe, men alt jeg lastet ned ble korrupt..

Det står også på de fleste ruterer du kjøper i dag, at minstekravet til OS er 98SE...

5806088[/snapback]

At du hadde en åpenbar feil på ditt system gjør ikke dette til malen for andre fungerende maskiner.

Har satt opp mange win95, 98, 98SE og det fungerer strålende, selv win 3.1 går fint.

Lenke til kommentar

Rart... Har en linksys BEFSR41v3, og den må ha minst 98SE... Men det varierer sikkert fra ruter til ruter....

Uansett, spurte også MPX en gang, og de sa at bare 98SE og oppover støttet ruteren sin DHCP funksjon... Så vidt jeg vet, støtter ikke 95 det.

Lenke til kommentar

5806088[/snapback]

At du hadde en åpenbar feil på ditt system gjør ikke dette til malen for andre fungerende maskiner.

Har satt opp mange win95, 98, 98SE og det fungerer strålende, selv win 3.1 går fint.

5806104[/snapback]

Mulig du har rett, men Linksys BEFSR41v3 må ha 98SE :thumbup:

Lenke til kommentar

5806061[/snapback]

5806084[/snapback]

5806088[/snapback]

Er vel I.E 5.5>(nettleser) og java/flash osv. som ikke funker i 95 i dag

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

5806061[/snapback]

5806084[/snapback]

5806088[/snapback]

Er vel I.E 5.0>(nettleser) og java/flash osv. som ikke funker i 95 i dag

5806122[/snapback]

Mulig at jeg tar feil nå, men jeg trodde ikke at IE6 og oppover støttet 95 :p

Lenke til kommentar
Uansett, spurte også MPX en gang, og de sa at bare 98SE og oppover støttet ruteren sin DHCP funksjon... Så vidt jeg vet, støtter ikke 95 det.

5806112[/snapback]

DHCP funker fint på win95, at endel routere kommer med OS-krav kommer av at den latterlige CD-en har setup-programmer som krever et nyere OS, gjør man alt i webkonfigen så kan man glemme disse kravene. DHCP er en std-funksjon som ikke er OS-avhengig så det MPX sa er sprøyt.

Lenke til kommentar

5806112[/snapback]

DHCP funker fint på win95, at endel routere kommer med OS-krav kommer av at den latterlige CD-en har setup-programmer som krever et nyere OS, gjør man alt i webkonfigen så kan man glemme disse kravene. DHCP er en std-funksjon som ikke er OS-avhengig så det MPX sa er sprøyt.

5806130[/snapback]

Vell, linksys krevde ingen CD, så spør ikke meg hvorfor den må ha 98SE.. Har webinterface

EDIT: 98 (vanlig edition) klarte å få en IP fra DHCP, men det var bare nedlastinger som ble bare møkk av :tease:

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Jeg  har ZyXEL Prestige 600  og  ZyXEL ZyWALL..

Er det noen mulighet for at  jeg får internett på pcen  ?

5806132[/snapback]

Det er ikke noe problem men det krever litt mer oppsett da win95 ikke har TCP/IP-protokollen inne som std. Søk på Google så finner du helt greie oppskrifter.

Lenke til kommentar
Vell, linksys krevde ingen CD, så spør ikke meg hvorfor den må ha 98SE.. Har webinterface

5806136[/snapback]

For at du skal kunne bruke CD-en?

Husk at endel slike krav kommer av at supporten ikke skal behøve og forholde seg til eldre utgaver av win eller andre OS. Da kan de si beklager når folk ringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...