Gå til innhold

Nytt skjermkort, kva er anbefalt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Spelar ein del wow, og for dei som spelar wow er det frykteleg irriterande å springe rundt i t.d. Bad lands og ha 10 FPS :thumbdown: Så eg tenkte at det var på tide med eit nytt skjermkort, men kva for eit? Det er her dere proffe forum folk kjeme inn i bilete.

Eg har eit GeForce FX 5900 AGP, og vil oppgradere. Kva kort er anbefalt i klassa 1500kr +/- ? Geforce er dette bra eller bør eg satse på noko betre?

Mvh, Trygve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600GT funker greit med WOW.

Til informasjon så MÅ du nesten ha 1gb minne til WOW for å spille lagg-fritt, det krever nesten mer minne enn skjermkort.

Edit: ser i profil du har 1gb minne..

Bare husk at 6600GT ikke er verdens beste kort, det funker greit i wow men bedre kort gir enda mer (sier seg selv)..

Selv ville jeg nok heller sett etter et 6800LE og softmoddet + klokket det, de er ofte på demovarer på f.eks komplett til en billig pris..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Til informasjon så MÅ du nesten ha 1gb minne til WOW for å spille lagg-fritt, det krever nesten mer minne enn skjermkort.

Bare husk at 6600GT ikke er verdens beste kort, det funker greit i wow men bedre kort gir enda mer (sier seg selv)..

Selv ville jeg nok heller sett etter et 6800LE og softmoddet + klokket det, de er ofte på demovarer på f.eks komplett til en billig pris..

5806006[/snapback]

Jeg har et 6800LE AGP med 16pipe + 6vertex active til salgs

Kortet yter tilnærmet et 6800GS.

Forskjellen mellom et moddet og umoddet kort

Hvordan du modder kortet

Er og i tvil om de demokortene hos komplett kan softmoddes siden det er returnerte varer. Men det er lov å håpe :thumbup:

Endret av duqe77
Lenke til kommentar

5806006[/snapback]

Er og i tvil om de demokortene hos komplett kan softmoddes siden det er returnerte varer. Men det er lov å håpe :thumbup:

5806449[/snapback]

Det virker som "demovare" ikke alltid er brukt, så en hel drøss der med 6800LE, virker mest som de tømmer lageret..

Lenke til kommentar

5806006[/snapback]

5806449[/snapback]

Det virker som "demovare" ikke alltid er brukt, så en hel drøss der med 6800LE, virker mest som de tømmer lageret..

5806548[/snapback]

Du har nok rett, men det er også kjangs for at kortet ikke er moddbar.

Lenke til kommentar

Her er en guide til OC på norsk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=311841

Det brukt kortet, moddet, gir en god del bedre ytelse enn 6600GT. Men det blir varmere, mer støyende, og du mister garanti. Er litt usikker på om jeg ville anbefalt det til folk som ikke har litt kunnskap om dette altså.

Tar du 6600GT, kan du likegodt ta et slikt: https://prisguiden.no/product.php?product_id=24030

Lenke til kommentar
Ene er det 34stk av nå og var enda flere for en stund siden, alle kom inn samtidig, tviler på at så mange er sendt i retur pga de ikke er moddbare..

5806608[/snapback]

Mente bare at det er litt gambling om demokortene er moddbar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

Spelar ein del wow, og for dei som spelar wow er det frykteleg irriterande å springe rundt i t.d. Bad lands og ha 10 FPS :thumbdown:  Så eg tenkte at det var på tide med eit nytt skjermkort, men kva for eit? Det er her dere proffe forum folk kjeme inn i bilete.

Eg har eit GeForce FX 5900 AGP, og vil oppgradere. Kva kort er anbefalt i klassa 1500kr +/- ? Geforce er dette bra eller bør eg satse på noko betre?

Mvh, Trygve

5805991[/snapback]

kjøp ATI x1600 512mb. har en kompis som har fått et veldi bra resultat på oblivion med dette skjermkorte! X1600 leveres som AGP og koster 1500kr;)

Endret av ultra-nerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...