Squirt Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hvorfor går det ikke ann å kopiere AVI til Adobe Premier Pro? (1.5) Erroren sier: "Unsupported Compression In File". Noe jeg kan gjøre for att det skal gå? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Er det kanskje ei XviD/DivX-fil? AVI er ikkje ein codec som lager ei bestemt type filer, men eit filformat. Det er mange codecar som er AVI-filer, og Premiere Pro støtter ikkje alle desse. Løysninga er å konvertere filene til noko anna. DV AVI er det beste. Bruk t.d. Virtualdub, slik eg har forklart her. Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Men altså! Jeg har sånn 42 filer jeg skal lage til en film! Og jeg gidder ikke gjør om en og en! Er det virkelig ingen annen måte? =s Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Du kan kanskje prøve å endre filnamnet. Adobe sjølv foreslår det, fant eg ut nett no: http://www.adobe.com/support/techdocs/325815.html Background information Many AVI files generated by digital still cameras don't meet the specifications for the AVI standard. Changing the file extension of these files to .MPG allows Adobe Premiere or Adobe Premiere Pro to use a generic, more-tolerant importer to parse the file. Transcoding video or resaving images in another application corrects any nonstandard encoding generated by the camera. Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Går ikke! Får importert, men det blir bare svart og den lyden som er på videoen. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hva slags kamera har du brukt? Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Canon PowerShot S2-IS Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Det er vel mer et fotoapparat enn et videokamera. Jeg har vært borti samme problemet en gang med feilmeldingen "Unsupported Compression In File" i Premiere 1.5. Da var det noen videofiler som var tatt med et Canon Ixus 430 kamera som ikke ville la seg importere. Jeg endte opp med å konvertere filene fra avi til mov før jeg importerte de til premiere. Kvaliteten på video tatt med fotokamera kan vel ikke akuratt sammenlignes med et videokamera, så resultatet blir jo deretter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå