Gå til innhold

Importere AVI til Premiere Pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det kanskje ei XviD/DivX-fil? AVI er ikkje ein codec som lager ei bestemt type filer, men eit filformat. Det er mange codecar som er AVI-filer, og Premiere Pro støtter ikkje alle desse. Løysninga er å konvertere filene til noko anna. DV AVI er det beste. Bruk t.d. Virtualdub, slik eg har forklart her.

Lenke til kommentar

Du kan kanskje prøve å endre filnamnet. Adobe sjølv foreslår det, fant eg ut nett no:

http://www.adobe.com/support/techdocs/325815.html

Background information

Many AVI files generated by digital still cameras don't meet the specifications for the AVI standard. Changing the file extension of these files to .MPG allows Adobe Premiere or Adobe Premiere Pro to use a generic, more-tolerant importer to parse the file.

Transcoding video or resaving images in another application corrects any nonstandard encoding generated by the camera.

Lenke til kommentar

Det er vel mer et fotoapparat enn et videokamera.

Jeg har vært borti samme problemet en gang med feilmeldingen "Unsupported Compression In File" i Premiere 1.5. Da var det noen videofiler som var tatt med et Canon Ixus 430 kamera som ikke ville la seg importere. Jeg endte opp med å konvertere filene fra avi til mov før jeg importerte de til premiere.

Kvaliteten på video tatt med fotokamera kan vel ikke akuratt sammenlignes med et videokamera, så resultatet blir jo deretter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...