Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett på alle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et "telefon modem" er ikke bredbånd, om eg har forstått deg riktigt. Slik eg forstår har du enten et analogt modem, eller ISDN kort i maskinen. Dette er oppringt, har har kun hastigheter mellom 33k og 56k. Mao ikke bredbånd.

Men uansett, for å fordele en internett forbindelse på flere maskiner må man ha en router. I dag snakker de fleste om router som bredbåndsrouter, for å fordele bredbånd på flere maskiner. Men dette finnes også både for ISDN og analoge linjer, men noe vanskeligere å få tak i, og kanskje også dyrere.

Lenke til kommentar

"Et "telefon modem" er ikke bredbånd, om eg har forstått deg riktigt. Slik eg forstår har du enten et analogt modem, eller ISDN kort i maskinen. Dette er oppringt, har har kun hastigheter mellom 33k og 56k. Mao ikke bredbånd."

At oppringt ikke er bredbånd er greit, men opptil 56k? ISDN en kanal er 64k, dobbel kanal 128k.

Lenke til kommentar
At på denne maskinen er det et telefon modem som er bredbåndet.

Hvordan får jeg til at det blir 2 internett plugger så vi får 2 maskiner på bredbåndet

det er bare en utgang til internett leddning!

5805715[/snapback]

Jeg tror du burde utdype deg litt bedre hva du har og hva du ønsker. Hvilken nettleverandør har du, og hva slags modem? Hva heter kortet du har i pcen? Merke/modell kan si oss endel og kan hjelpe oss til å tipse deg best mulig.

Lenke til kommentar

Du har altså en kabel fra veggen, og inn i et ADSL modém, som så har en ledning inn på pc-en din?

Hvis du skal dele internetten mellom flere pc-en anbefaller jeg deg å kjøpe en router, da kobler du bare kabelen fra modémet til den, og kabler fra routeren til de aktuelle pc-ene som skal ha internett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...