Gå til innhold

hva er så galt med Cracks og .ISO?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Rene CD Cracker har da aldri vært ulovlige i det norske land.

Du kan cracke alle dine kjøpte spill så mye du vil, også lage CD image av dem hvis du ikke vil ha CD'en i spilleren hele tiden. Det er lovlig som bare det.

Men det er med en gang du laster ned (og da ofte laster opp deler av filen igjen samtidig) at det blir ulovlig.

Men HW forumet kan stille strengere krav til hva som er lov å diskutere her enn det myndighetene gjør, fordi det er deres forum og hvis de føler at enkelte diskusjoner vil føre til ulovligheter, så bør de gjøre det imho :)

Hvis du trenger hjelp til å lage ISOer av dine kjøpte spill, gå en annen plass og finn infoen...enkelt som det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De aller fleste bruker "no-cd" crack o.l til ulovlig bruk. Hvis man bare hadde brukt det til ditt eksempel, hadde man kanskje sett anderledes på det?

5808702[/snapback]

Ja, så sant så sant.. de fleste som bruker crack`s osv til ulovlig bruk.

Men hva om for eksempel jeg kjøper et spill i butikken. så instalerer det på pc en min, men også låner det bort til kompisen min som legger det inn på pc en sin og legger inn en crack.. altså 2stk bruker spillet mitt.. er dette "ulovelig"?

Spillet er jo betalt for da..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
De aller fleste bruker "no-cd" crack o.l til ulovlig bruk. Hvis man bare hadde brukt det til ditt eksempel, hadde man kanskje sett anderledes på det?

5808702[/snapback]

Men hva om for eksempel jeg kjøper et spill i butikken. så instalerer det på pc en min, men også låner det bort til kompisen min som legger det inn på pc en sin og legger inn en crack.. altså 2stk bruker spillet mitt.. er dette "ulovelig"?

Da er jo spillet betalt for. eks man kan spliese på spillet.. :yes:

5809362[/snapback]

Ja, det er ulovlig. Men ikke hvis kompisen din bruker den originale cd/dvd'en, og ikke installerer noen crack

Lenke til kommentar

5808702[/snapback]

5809362[/snapback]

Ja, det er ulovlig. Men ikke hvis kompisen din bruker den originale cd/dvd'en, og ikke installerer noen crack

5809370[/snapback]

Jo, sistnevnte er ogsaa ulovlig :)

Naar du kjoeper software kjoeper du retten til aa bruke denne sotwaren. Du kjoeper ikke mediet den er brent paa. I de aller fleste tilfellet kjoeper du retten til aa bruke den paa 1 pc, ikke fler. Hvis du avinstallerer det paa din pc og laaner det til kameraten din saa kan han bruke det uten at det er ulovlig. Hvis dere begge har det installert saa er det ulovlig :)

Lenke til kommentar
som i butikken får jo Tine 10-20% av de vi betaler ikke sant?

5805902[/snapback]

Tine er produsent av norkse meieriprodukter. Sjønner ikke hvordan de kommer inn i bildet. Lønnen til de som utvikler spillene kommer fatisk fra salg av spillet. Får bedriften ikke solgt spillet kan de gå konkurs - det koster enormt å utvikle spill. Dette legger bedriften ut i form av lønn m.m. men spillet lages. Betalingen skjer i etterkant når spillet selges.

Lenke til kommentar

5808702[/snapback]

5809362[/snapback]

5809370[/snapback]

Jo, sistnevnte er ogsaa ulovlig :)

Naar du kjoeper software kjoeper du retten til aa bruke denne sotwaren. Du kjoeper ikke mediet den er brent paa. I de aller fleste tilfellet kjoeper du retten til aa bruke den paa 1 pc, ikke fler. Hvis du avinstallerer det paa din pc og laaner det til kameraten din saa kan han bruke det uten at det er ulovlig. Hvis dere begge har det installert saa er det ulovlig :)

5809398[/snapback]

nei det er det ikke... vel det forutsetter at ingen av dere installerer CD crack da. d.v.s. at det bare brukes på en pc på etthvert tidspunkt. Det blir jo som å se en film på din DVD spiller eller kompisen sin...du knytter ikke produktet til en spesifikk spiller, men kjøper rettigheten til å bruke programmet. Samme hvem som bruker det, bare det heletiden bare er en bruker som gjør det om gangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...