Gå til innhold

hva er så galt med Cracks og .ISO?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

jaja, jeg vet at det ikke aksepteres på forumet, men hva er egentlig så ulovlig med det? la oss si at jeg ikke vil ha cd i cdrommen, hva er så farlig om jeg har "no cd crack"? og hvis jeg vil ha selve cden i pcen, hva er så farlig og ha .ISO/.BIN filer? 0o det er jo så farlig::D hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke farlig at du har det. Men på dette foraet skal det ikke diskuteres om piratvirksomhet. Om reglene hadde tillat snakk om cracker osv bare for folk som virkelig har kjøpt programmene, ville folk som hadde piratkopiert programmene også blitt lokket til å diskutere cracker etc her.

skjønner nå, eller?

edit:

diskusjon.no vil ikke støtte piratvirksomhet pga. at de ikke vil bli saksøkt eller at de synes at produsentene av programmvare skal få intektene de trenger.

Endret av Blaster2k
Lenke til kommentar

Kjøper jeg meg et spill, og spiller det mye, og cd-en blir "sliten" i cd rommen min, altså ripete, eller den har fort for å bli ripete da jeg også kanskje skal bytte cd i cdrommen en del, da er det veldig enkelt å ha no.cd crack, Jeg har kjøpt spillet, og det kan da umulig være noe galt i det.

Lenke til kommentar

Men spillprodusentene vet jo ikke om du faktisk har kjøpt spillet eller om du har lastet det ned. Jeg ser heller ikke noe galt i at man bruker en crack, men så lenge man har kjøpt spillet. Jeg laster som regel ikke ned spill, (minst 1 år siden jeg lastet ned et spill) og hvis jeg gjør det så kjøper jeg det etterpå. (Hvis det var bra.)

De som lager et spill vil jo tjene penger på spillet de har laget.

Tenk deg om man kunne finne en crack til MMORPG's som gjorde at man kunne spille online uten å betale for det. Tror produsentene hadde reagert rimelig fort da. Hadde jeg eid et selskap som laget spill, så ville jeg selfølgelig tjent mest mulig på det.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

det fins til WoW:P men nok om det, som i butikken får jo Tine 10-20% av de vi betaler ikke sant? og det for vel de som lager spillet........ de får jo penger nesten vær dag, men de må vel la oss ha Cracker uansett om vi har kjøpt det:O

Lenke til kommentar

Tine får sin andel, og butikken sin andel når et Tine-produkt blir solgt. I motsetning får ingen parter noen ting når du laster ned et spill, verken butikk eller spillprodusent.

Grunnen til at cracker er ulovlig, er jo av den enkle grunn at de ikke vet om personene som bruker cracken har kjøpt spillet, eller ikke. Skal spillprodusentene lovliggjøre cracker, og la de følge med på CDen? Da oppfordrer de nærmest folk til å låne spillet av en som har det, og så er det bare å legge det inn og cracke det.

Ang. ISO-backup av spill er vel det lov hvis man eier spillet selv, tror jeg. På samme måte som man har lov å brenne en backup.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være noen som piratkopierer, det er kanskje bra og, at det går ann å få tak i spill og andre programmer gratis, at de ligger der og det ikke er vanskelig å få tak i, slik at de forskjellige selskapene ikke tar seg overbetalt for et spill.

Sjølsagt skal de ha penger for å ha laget spillet, men de skal heller ikke ha for mye,

Tenk på prisene på spill vi kanskje kunne fått hvis det var umulig å piratkopiere...

Lenke til kommentar

OK. Skal vi da banne folk som sier at de hører på Spice girls- xwtfx fordi det kan være det er lastet ned?

Personlig er jeg imot regelen til en hvis grad, og det er ofte folk tenker at brukere driver med ulovligheter med en gang. Tenker da på problemer i PS som blir knyttet til fake PS osv. Men når det helt åpenlyst er snakk om piratkopiering, da er det greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...