endrebjo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 - Det er absolutt ikke vits i å bruke 30.000 kr på nye PC. Skrittet fra 95% til 100% ytelse koster 15.000 kr. - 15.000 kr er en veldig fin sum for en ny PC. - PC'en din vil helt fint klare å kjøre Windows Vista, bare så du vet det. Bil-kjøp kan jeg ingenting om. Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Kjøp deg en PC for 15.000 sett de andre 15.000 i banken på sparekonto. Spar opp til du har en god sum og kjøp en skikkelig bil som ikke trenger mye vedlikehold fra din side! Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Som jeg sa før i denne tråden: Drit i pc, kjøp deg bil. En bil gir deg så sinnsykt mye mer glede enn en pc noensinne vil gjøre. Tenk på friheten, tenk deg hvor digg det er og vite at uansett hvor du skal, så kan du kjøre.. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 selv om du har råd til bil nå er det ikke dermed sagt at du har råd til å EIE en bil. Blir fort den del utgifter i mnd. bare i mnd bruker jeg ca 3000 til bensin. kjøper du gammel bil er det fort mye feil ved en eu kontroll. Dekk? Forsikring (500-1500kr mnd..). oljeskift? selv koster min bil (inkl lån..) meg 7500,- i mnd. 4500,- uten lån. er dyrt med bil, men moro. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 å ja. årsavgifta koster 2850kr i året. sett opp et regnskap å se hva du har råd til. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 arvjakob har et poeng. Bilen koster ikke så mye, iforhold til hva det koster å ha den på veien. Forsikring. Slitedeler. Dekk. BENSIN. Årsavgift. Diverse. (Cd-Spillere, høytalere osv osv) Eu-kontrol. Så om jeg var deg, ville jeg gjort som arvjakob sier å satt opp et regnskap. Om du finner ut at du har råd til å ha bil, løp å kjøp. Selv om det er dyrt, er det verdt hver en krone. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 sett opp et regnskap å se hva du har råd til. 5818641[/snapback] Budsjett. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hadde en prat med mamma og pappa her om dagen, og har egentlig bestemt meg. Det ser ut til at jeg får låne mammas super Opel ganske mye om jeg vil, derfor glede for noen, og til ergelse for andre, så blir det ny PC. Jey! Mye grunnet de arrgumentene som kommer frem i Pasient- og arvjakob sine siste poster. Det blir rett og slett for dyrt i måneden. Liv > Bil Med en bil har jeg rett og slett ikke penger til overs i måneden. Ikke noe kino med kompiser/dama, ikke noe cola etter de tørre brødskivene på skolen, ikke noe bowling, ikke noe "spise ut", ikke noe burger i matpausen på jobb etc. Er ike noe morsomt å kjøre til kinoen om man ikke har råd til å se filmen Så da blir det PC, skal fikse en ny tråd et annet sted på forumet der dere er hjertelig velkommen for å hjelpe meg med hardwaresammensettning. Det eneste som er bestemt er at det blir en 24" Samsung LCD til ca 10k, en 15" sub fra Cerwin Vega og Logitech G5 Laser Mouse. Tusen takk for mange fine svar. Håper denne tråden har vært til nytte for andre enn bare meg også. Her kan dere lese mer om mitt PC kjøp, og komme med innvendinger og forslag. Peace out Audun *Link til ny post kommer snart. Edit: Link lagt til Endret 28. mars 2006 av Audun B Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Støtter den. Ble ikke en Dell 30" likevel? Det tror jeg var veldig lurt. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Støtter den. Ble ikke en Dell 30" likevel? Det tror jeg var veldig lurt. 5826890[/snapback] Leste HW testen av den. Det var vist tydlige etterslepp i spill osv. Samt at fargene var ikke helt optimale. Den trenger også et ganske så badass grafikkort med dobbel DVI utgang. Så det ble samsung, bedre oppdateringsfrekvens etc. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) PC budsjettet ditt var ikke noe småsaker akkurat... Ville kanksje ikke brukt så mye, det er vel litt bortkastet hvis man ser på dagens priser. Endret 28. mars 2006 av Johnx Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) å ja. årsavgifta koster 2850kr i året. sett opp et regnskap å se hva du har råd til. 5818641[/snapback] Måtte bare...ei årsavgift er liksom noe du betaler en gang i året Endret 28. mars 2006 av intelli-musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå