Gå til innhold

Dilemma: Ny PC vs Bil

Audun B

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+piuwsgfdk

Ville kjøpt laptop til 6-7000 og spart resten :dontgetit: PC til 35000 høres ut som et kjøp du kommer til å angre noe jævlig på i ettertid. Jeg ville i alle fall ha angret :ohmy: Men, så sitter jeg med en 15" lcd og er jævla fornøyd da, så kravene ligger ikke så høyt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt bil, kjøp en eldre veteran bil så blir det ikke så dyrt bare man passer på at den er i nogenlunde stand.

Jeg selv blir trist hver gang jeg bruker penger på pc syntes rett og slett det er bortkastet penger.. :/

Lenke til kommentar

Det som er litt dumt er jo at når trådstarter tjener 2000 i måneden så er jo det kun bensinpenger. I tillegg får du bompenger, forsikring og mye annet gøy. Det er heller ikke rare bilen du får for 30 000. Jeg ville kjøpt en grei pc til 6-7 000 og spart resten. Sitter på en snerten liten 12", så jeg er kanskje ikke så kravstor.

Lenke til kommentar
Vurdert å oppgradere PC'en, kjøpe deg en billigere skjerm OG en "billg" bil?

5809597[/snapback]

Som så vidt nevnt tidligere, så liker jeg ting som er best/helt/fullført eller hva man kan kalle det. Altså en ganske bra sammen med en litt sliten bil passer ikke til meg. Enten den beste bilen jeg kan få for pengene, ellers den beste dataen for pengen. Et lite eksempel på hva jeg mener.

Jeg jobber på elektrobutikk. Og om sommeren så kommer det folk innom som har mista eller ødelagt ørepluggene til mp3en eller noe lignende. Så kommer de å spør om vi har nye øreplugger, og det har vi jo. Å som et godt menneske som vil alle vell anbefaller jeg noe som gir bra lyd, feks Koss Sparkplug. Men de fleste vil bare ha noe billig noe, så de kjøper noe random skrot med oksidert ledning, stålplugger og element som klarer frekvensomerådet fra 1000 - 17000 Hz til 49.90,- Slik er ikke jeg. Skal jeg ha noe, så skal jeg ha noe skikkelig. kk? :D

Flere synspunkter, gjerne med arrgumenter.

Lenke til kommentar

Kjøp bil. Du har en Pc som funker ;)

Kjøp skjerm til 5-10tusen og bruk resten på bil!

Jeg fikk lappen for 2 måneder siden,,, har hatt det utrolig mye arti på vinterføre og herja 24/7 etter jeg fikk lappen.

Begynner å beherske 4x4, noe som er drit arti.

Serlig når folk sier: " Du e jo fan mæ go å kjøre bil tel å hatt lappen i to måna".

Det er som balsam i mine ører ;) Lenge leve vintern.

GÅ FOR BIL, Pc har du ;)

Med en egen bil kan jeg fikse litt på den, slenge inn et anlegg og nyte rånetiden. Kan også leke meg litt mer med bilen, siden det bare går utover meg om det blir en bulk eller to.

Kan jeg låve deg.

Kjøpte Bilen min for 5000 hos muttern ( Meget nice price, )

Kjøpte Deretter Xenon-Lys til 5500 til den.

Havarerte girkassen for noen uker siden, ( Ny kasse: 5000 ) + Arbeid 5000 )

Neste uke har jeg den tilbake på veien, da skal bare pcen stå her. :tease:

Ditt valg, dine penger ;)

Lenke til kommentar
Kjøper du bil for 30k og forventer noe skikkelig, har du vel bommet litt.

Gå for PC, evt spar pengene og kjøp godbil etter en liten stund ;)

5813143[/snapback]

Det kommer veldig ann på hva du mener med skikkelig. Nei, du får ikke en bil med aircon, abs, sikkerhet og jallastæsjet, men biler med veldig god driftsikkerhet, billig forsikring og lave driftkostnader, får du så absolutt til 30k. Det avhenger av å velge riktig merke ;) Velger du en Opel så får du naturligvis problemer..

Disse stopper sjeldent:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100639

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100640

Disse stopper ofte:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100644

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100645

EDIT: La til noe statistikk

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Får ikke noe bra for 30 k? Ta å sett deg inn i ting før du uttaler deg. Du skjønner, at du trenger ikke legge 300k i en bil for at den skal være bra..

Ta for eksempel en 87 Saab 9000i.

Motor: 2.0i 16v (136 hk)

Utstyr: 4x Elektriske vinduer, elektrisk takluke, elektriske speil, servo, høydejusterbart sete, air condition, cruise-control, nedfellbare bakseter.

Minus: Trekker på feil hjul. (FWD)

Pluss: Veldig gode vinterbiler, god å kjøre, masse utstyr, driftsikre.

Dette er en 87 model.. Prøv å finn en japansk bil med alt det utstyret fra samme årstalll :p

For 30k får du et fint eksemplar.

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar

Hva med å legge inn et innlegg på bilforumet.net og? Du skjønner hvor jeg vil ;)

Med en bil så kan du ha det mye morro med kompiser som du aldri vil få med en pc!

Du kan tjene litt penger og, kjøre folk hit og dit i fylla drar fort inn noen kroner..

Det er masse utgifter da, men så er det noe med det og eie en bil og :love:

Lenke til kommentar
Hva med å legge inn et innlegg på bilforumet.net og? Du skjønner hvor jeg vil  ;)

5816373[/snapback]

Synes det passa bra å poste her jeg. Folk som henger her er ganske lik meg på en måte. Om jeg poster på noe nerdete bilforum så er det ikke noe vits i spørsmålet, alle vil jo svare bil. Her har jeg faktisk fått frem begge sidene.

Lenke til kommentar
Får ikke noe bra for 30 k? Ta å sett deg inn i ting før du uttaler deg. Du skjønner, at du trenger ikke legge 300k i en bil for at den skal være bra..

Ta for eksempel en 87 Saab 9000i.

Motor: 2.0i 16v (136 hk)

Utstyr: 4x Elektriske vinduer, elektrisk takluke, elektriske speil, servo, høydejusterbart sete, air condition, cruise-control, nedfellbare bakseter.

Minus: Trekker på feil hjul. (FWD)

Pluss: Veldig gode vinterbiler, god å kjøre, masse utstyr, driftsikre.

Dette er en 87 model.. Prøv å finn en japansk bil med alt det utstyret fra samme årstalll :p

For 30k får du et fint eksemplar.

5815550[/snapback]

Mazda 929 HT. 1984-89

2.0I - 130HK

El. Vinduer.

El. Speil

Aut klimaanlegg

Cruisekontroll

Kjørecomputer

Sevostyring

Elektronisk justerbar støtdemping

BAKHJULSTREKK!

Evt automatgear hvis du vil ha.

Har hatt 2 sånne selv, og det eneste gale med dem er at de ruster, men det gjør SAAB også ;)

Er HELT OT det her, men klarte ikke å la være.

Over til saken:

Synes du burde ta bilen nå. Som du sier har du ikke råd til bil om et par år, så du burde nyte friheten mens du har mulighet.

Edit: La til at den mazdaen trekker på riktig aksling

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...