Gå til innhold

"Elitegroup bærbar PC"


Trynnn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva føler du er viktig for deg når du velger bærbar?

Rå kraft?

Lang batterilevetid?

At maskinen er stille/rolig?

Størrelse og vekt?

 

Denne maskinen er sikkert meget kraftig, men den har ekstremt kort batterilevetid, omtrent 1 time. Og det er sikkert til Word og slike ting. Til spill er batterilevetiden mest sannsynlig mye kortere. Siden maskinen bruker mye strøm, er det sannsynlig å tro at maskinen bråker mye.

 

Jeg ville ikke kjøpt de maskinene fra Elitegroup. Men jeg er ikke deg. :wink:

 

Uansett, lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 15:14, skrev C. Alshus:

Du vet at du kan slette dine egne meldinger en halv time etter at du har postet?


 

En halvtime? Sletter den med en gang jeg.. :razz:

 

Når det gjelder PC'en, så har den veldig kort batteri tid. I tillegg så er det et noname grafikk kort etter det jeg kunne se. Så hvor tess den er i spill kan jo diskuteres. Prisen tilsier også et noname grafikk kort.

 

Ellers så hadde den mye snacks som en bærbar bør ha nå om dagen.

Lenke til kommentar

OK! Får prøve å bruke BBkode neste gang, da! :wink:

 

Det viktigste er nok pris, da man er student med ikke altfor bred økonomi. Den bør være kapabel til å kjøre prosessorkrevende beregningsprogrammer. Ellers så er jo batterilevetid også vesentlig da, men klarer jo alltids å låne strøm, da, så.

Burde nok hatt lengere levtid på batteriet, men.... Prisen så jo rimelig ut, så!

Lenke til kommentar

Har kjøpt to jeg. Tenkte som følger:

 

Når en virkelig skal sitte seg ned å jobbe med en bærbar pc, så bør en allikevel ha et strømuttak i nærheten av pc`n. det er vel en standard batteritid på 3 timer eller no på nye bærbare ? Det er snakk om en to timer forskjell.

 

dessuten: Har du prøvd å sette sammen en lignende sak hos dell ? Du havner glatt på over 30.000

 

Hvem bryr seg om grafikkortet ikke kan brukes så mye til spilling? Spilling har du en stasjonær pc til for svingende!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 18:29, skrev Fjellsboe:

Når en virkelig skal sitte seg ned å jobbe med en bærbar pc, så bør en allikevel ha et strømuttak i nærheten av pc`n. det er vel en standard batteritid på 3 timer eller no på nye bærbare ? Det er snakk om en to timer forskjell.


Når man er student, er det jo ganske greit å kunne bruke en laptop under en hel forelesning, uten å måtte koble til et strømuttak.

 

Jeg innbiller meg at lang batterilevetid er ganske praktisk for andre brukergrupper også, f.eks. er det ikke så dumt å kunne bruke PC-en under en togtur eller på bussen.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at batteri kan være viktig for noen brukergrupper, men som sagt, strømkablen tar ikke stor plass i bærevesken, og du finner som regel et uttak. Kjøpte meg bærbar for å kunne sitte å skrive på PC'n under forelesning. Fant fort ut at dette med notater var like greit, for så å skrive det inn etterpå (da lærer du det bedre også).

 

Eneste jeg har hatt bruk for batteri er på laboratoriekurs, der jeg har tastet inn data etterhvert som de foreligger (veldig digg i f. eks. kjemi, at du får grafen etterhvert som du jobber) Bortsett fra dette bruker jeg min bærbare mest som en stasjonær maskin en kan ha i sekken.

 

Vet ikke noe om denne maskinen, men for en student mener jeg at det med batteri ikke bør være det viktigste.

Lenke til kommentar

Denne pcen er kanskje mer attraktiv for en student? siden den er billigere.

 

Men jeg leste et annet sted i forumet at Elitegroup pcene ikke har internt batteri. Er det noen som vet noe mer om det? Kan liksom være en fordel med batteri..

_________________

P4 1.7GHz, 512mb ddr-ram, 15" KFC, 40 gb wdc, geforce2 mx200, win2k, ISDN

 

[ Denne Melding var redigert av: Zerd på 2002-09-28 23:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...