schism Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kjøpte dette spillet i dag og det virker generelt som ett kjempespill, men det har visse problemer. Ofte så henger spillet seg opp noen sekunder. Dette pleier å være når det loader nye områder. Men noen ganger så henger spillet seg helt opp og jeg må restarte maskinen får å komme igang igjen. Dette har skjedd flere ganger på de 3-4 timene jeg har spilt. Var til og med innom butikken jeg kjøpte det og fikk byttet i ett nytt, men det har samme problemet. Xboxen har kun "hengt seg opp" en gang siden 2. desember før dette spillet Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Oblivion uses the Xbox 360 hard drive to cache game data and in some cases the info stored on the hard drive can get fragmented, slowing down the game's performance. Bethesda has already found out a way to fix the issue. Here is the official word: Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more. To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Lenke til kommentar
schism Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Tusen takk! Nå går spillet glatt :!: Du reddet nettopp helga mi! Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 det tenkte jeg faktisk ikkë på igår når jeg holdt på, minte meg litt om morrowind når jeg spilte. hakking og faenskap hele tiden. Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Takk takk takk! Trudde eg skulle bli tørne grøn på heile greiene. No flyte faktisk spelet glatt som ei fårepølse på blaut margarin! Men kva om eg no spelar i 10 timar, (får meg ein dugleg outfit, fiksa eit spjelt swerd, litt gull i sedleboka og ein skapleg urtesamling) og det same skjer igjen.... Må eg då gjere alt om att? Kan jo kjøpe eit minnekort men det er jo sure pengar når eg allereie har ein harddisk.. Nokon som veit...? Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Får ikke dette til å fungere. Det går fremdeles litt hakkete. Når begynner dere å holde inne A knappen? Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 hold inne knappen frå du slår på spelet til du byrjar. det gjorde eg. gjekk glatt etterpå. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Så, jeg skrur på Xboxen, holder inne A så straks kontrollen er på, og holder den inne helt til IV/press start skjermen kommer? Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Så, jeg skrur på Xboxen, holder inne A så straks kontrollen er på, og holder den inne helt til IV/press start skjermen kommer? 5807361[/snapback] ja, også etter du har tatt på new game. eg holdt A inne i frustrasjon til fengselshole byrja. det gjekk. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Haha, alright. Skal prøve det. Synd et så flott spill ødelegges av slike teite glitches. Det må da være mulig i en fremtidig patch at spillet automatisk vil holde cachen i orden... Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Haha, alright. Skal prøve det. Synd et så flott spill ødelegges av slike teite glitches. Det må da være mulig i en fremtidig patch at spillet automatisk vil holde cachen i orden... 5807391[/snapback] Ja verkeleg synd. Men fytti fatosten for en grafikk! Holder tempoet seg gåande utan problem no angrer eg tvilsomt på kjøpet. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 utrolig at det skal hakke så mye, får sinnsyke fps-drops når jeg rider til hest til tider. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg skal ikke si at det ikke er fps drops i dette spillet. Men jeg tror kanskje noen bør endre litt innstilling til det akkurat her i Oblivion. Det er ikke et first person shooter som sådan som krever 60fps konstant for å blidgjøre Counter Strike dudzene. Det er et RPG. Og som RPG er dette høyst spillbart og mere til. Grafikken er med på å sette stemningen i dette spillet og skulle vi fått konstant høy fps så måtte det blitt kuttet ned kvaliteten på andre områder - som jeg personlig i hvert fall er glad ikke har blitt gjort. Dette spillets kvaliteter ligge andre steder. Og jeg er glad det er slik rett og slett fordi jeg skjønner at i et så komplekst spill så kan vi ikke få alt. Dr Peedee Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Takk takk takk!Trudde eg skulle bli tørne grøn på heile greiene. No flyte faktisk spelet glatt som ei fårepølse på blaut margarin! Men kva om eg no spelar i 10 timar, (får meg ein dugleg outfit, fiksa eit spjelt swerd, litt gull i sedleboka og ein skapleg urtesamling) og det same skjer igjen.... Må eg då gjere alt om att? Kan jo kjøpe eit minnekort men det er jo sure pengar når eg allereie har ein harddisk.. Nokon som veit...? 5807320[/snapback] Ser ikke problemet, må du spille 10 timer uten å lagre da? Er jo bare lagre innemellom. Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg skal ikke si at det ikke er fps drops i dette spillet. Men jeg tror kanskje noen bør endre litt innstilling til det akkurat her i Oblivion. Det er ikke et first person shooter som sådan som krever 60fps konstant for å blidgjøre Counter Strike dudzene. Det er et RPG. Og som RPG er dette høyst spillbart og mere til. Grafikken er med på å sette stemningen i dette spillet og skulle vi fått konstant høy fps så måtte det blitt kuttet ned kvaliteten på andre områder - som jeg personlig i hvert fall er glad ikke har blitt gjort. Dette spillets kvaliteter ligge andre steder. Og jeg er glad det er slik rett og slett fordi jeg skjønner at i et så komplekst spill så kan vi ikke få alt. Dr Peedee 5809168[/snapback] Ja, du har rett i det. Men det er jo slik at frustrsjonen ofte tek overhånd i enkelte tilfelle når ting ikkje går seg til slike ein trudde. Etter eg restarta xboksen i går har det ikkje vore noko problemar. Eit fantasisk spel utan like! Lenke til kommentar
Luddvikk Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Takk takk takk!Trudde eg skulle bli tørne grøn på heile greiene. No flyte faktisk spelet glatt som ei fårepølse på blaut margarin! Men kva om eg no spelar i 10 timar, (får meg ein dugleg outfit, fiksa eit spjelt swerd, litt gull i sedleboka og ein skapleg urtesamling) og det same skjer igjen.... Må eg då gjere alt om att? Kan jo kjøpe eit minnekort men det er jo sure pengar når eg allereie har ein harddisk.. Nokon som veit...? 5807320[/snapback] Ser ikke problemet, må du spille 10 timer uten å lagre da? Er jo bare lagre innemellom. 5809198[/snapback] Jau, eg trudde alle filene vart sletta når ein holdt inne A knappen for å renske hardisken, men det viste seg at eg ubevisst hadde starta ein ny profil. Savegamet var der heile tida. Er ikkje så glad i å bruke hovudet skjønner du! Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg skal ikke si at det ikke er fps drops i dette spillet. Men jeg tror kanskje noen bør endre litt innstilling til det akkurat her i Oblivion. Det er ikke et first person shooter som sådan som krever 60fps konstant for å blidgjøre Counter Strike dudzene. Det er et RPG. Og som RPG er dette høyst spillbart og mere til. Grafikken er med på å sette stemningen i dette spillet og skulle vi fått konstant høy fps så måtte det blitt kuttet ned kvaliteten på andre områder - som jeg personlig i hvert fall er glad ikke har blitt gjort. Dette spillets kvaliteter ligge andre steder. Og jeg er glad det er slik rett og slett fordi jeg skjønner at i et så komplekst spill så kan vi ikke få alt. Dr Peedee 5809168[/snapback] har du ikke merket at denne tråden omhandler xbox 360 versjonen av spillet? tror ikke vi har så mange muligheter til å fikse på de grafiske innstillingene Lenke til kommentar
JStreem Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Oblivion uses the Xbox 360 hard drive to cache game data and in some cases the info stored on the hard drive can get fragmented, slowing down the game's performance. Bethesda has already found out a way to fix the issue. Here is the official word: Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more. To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. 5805455[/snapback] Har prøvd dette noen ganger 'A' knappen nede restarter spillet og det funker inn til 3-4 minutter så kommer det opp en feil melding der den sier ' Disc is unreadable'? Har noen andre hatt dette problemet? Har byttet spill 3 ganger, siste gang fikik eg det sjekket på en annen maskin og der fungerte det helt greit! Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Det kan være hjernen min ikke er helt på full speed i dag, men bare for å være sikker; hvis du holder inne A mens du booter opp oblivion, blir noen save-gamer slettet eller noe sånt? hva sjer? blir det bare laget en ny profil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ingenting farlig skjer. Du mister ikke noe fra HDD'en. Den fjerner kun cache-filer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå