toretang5 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei Tidligere hadde jeg sterkt ulyd når jeg kjørte, samt svingte til venstre. Dette var en "metallisk" lyd. Dette var tydeligvis et rustent bremseskjold. Dette har blitt fikset. Nå har jeg fått sterkt ulyd når jeg svinger mot høyre, men denne ulyden høres mer "gummi-aktig" ut, d.v.s. som om det skulle være en gummi del som toucher noe metall, eller gummi mot gummi. Må nok få den på verksted, men har noen formening om hva som kan være årsaken? Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kommer lyden fra områdene rundt noen av hjulene? Kan jo være atet dekk subber borti innerskjermen. Ta med deg ei lommelykt og se etter slitemerker på dekkene og i innerskjermen. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Kan det komme slike lyder hvis det er for lite servoolje? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Kan det komme slike lyder hvis det er for lite servoolje? 5837059[/snapback] Forsåvidt, men da skulle du vel ha hatt lyden med fullt rattutslag begge veier... Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hei igjen Jeg har nå sjekket servo-oljen. Den var helt fin; heller i overkant enn i underkant. Dog: Jeg vridde henholdsvis venstre og høyre forhjul helt i ytterposisjon, og tok noen bilder. På det høyre hjulet, som ulyden kommer fra, er det en "strømpe" som har løsnet i 50 % av festet. Vennligst se bildene under, som viser både venstre hjul, med "strømpen" intakt, og høyre hjul, med "strømpen" delvis ødelagt. Kan det være dette som lager ulyden? Er det farlig? Koster det mye å ordne? Hva skjer hvis jeg ikke ordner det hurtig? Det første bildet vise den ødelagte "strømpen", og det siste er fra det "friske" hjulet. Endret 31. mars 2006 av toretang5 Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Drivknuten det derre. Hvilken bil er det snakk om? Du kan bytte selv, er ikke verdens verste jobb. Men litt tolmodighet må man ha. Hva det vil koste på ett verksted er noe uvvist. Biltema har nok deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå