Gå til innhold

Problem med GeForce4

Colargol

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet meg et Gainward gf4 ti4200 Golden Sample 64mb 3.3ns minne. Problemet er at jeg kan ikke kjøre noe som helst uten at alt låser seg. Jeg har prøvd 3dmark (får mld om at det mangler noe i driveren/directX), ut2k3 (GetDeviceCaps failed(D3DERR_NOTAVAILABLE) on adapter 0), RTCW (låser seg etter noen min) og MorroWind (får ikke engang starta d opp). Jeg har lagt inn 4 forskjellige detonators, 2 forskjellige via4in1, lagt inn 3dmark på nytt og enda vil ingen ting funke :sad: :sad:

Eneste spillet jeg kan kjøre, er quake 2 pluss noen heftige plugins i winamp, så jeg tviler på om det er selve kortet feilen ligger. Ingenting er overklokkert! Jeg bruker win2k med sp3 og alle nødvendige oppdateringer, siste bios og vannkjøling. Andre speccs er :

Abit KR7A

Amd xp2000+ kjølt med vannkjøling (26grader atm)

2x Seagate Barracuda 60gb

Corsair 256mb xms2700 @fastest settings

Audigy lydkort

Gainward ti4200 64mb Golden Sample

Smc nettverkskort

Enermax 430W psu

+masse vifter osv

Jeg er nå helt opprådd, kan ikke gjøre en skit uten at alt låser seg. PLZ HJELP MEG NOEN!!! :sad: :sad: :sad:

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-09-25 17:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har ABIT hovedkort og Creative lydkort. Creative kan klare og fucke opp for skjermkortet ditt. Prøv en annen PCI slot til lydkortet. Har selv et KX7-333 og måtte bruke PCI-slot 5 for at ikke lydkortet skulle lage konflikter. Sjekk i manualen din, hvilken PCI-slot som ikke deler resurser med andre ting.

Langt ifra sikkert at dette hjelper, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Regner med at du har installert Expertools som følger med det Gainward kortet? har du gjort det, regner jeg med at det er det som er problemet ditt! Avinstaler det programmet og jeg regner med at alt blir som det skal...

/steinih :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-25 14:13 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-25 14:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 13:43, skrev Colargol:

Jeg har prøvd 3dmark (får mld om at det mangler noe i driveren/directX), ut2k3 (GetDeviceCaps failed(D3DERR_NOTAVAILABLE) on adapter 0), RTCW (låser seg etter noen min)

Dette er bare en gjetning,men prøv å re-install DirectX v.8.1

Skulle jeg "analysert" error meldingene dine(D3DERR_NOTAVAILABLE),så vil jeg si denne tyder på at det er noe BUGS med direct 3d og derfor ikke "er tilgjengli/ikke virker".Har du hvert til å klådd med OpenGL/direct 3d relaterte innstillinger?

Jeg har ærlig talt IKKE så peil på dette,men (D3DERR_NOTAVAILABLE)tror jeg tyder på noe tull med vår kjære M$ Direct 3D.Regner med du har prøvd avslappede innstillinger på ram?

mine 50 øre

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å legge inn directX på nytt i win2k og lagt inn win xp, men ingenting funker. Tok ut lydkortet når jeg innstalerte xp. Fortsatt samme feil :sad:

Og jeg har ikke klusset med noe i directx eller i direct 3d. Og rammen min er av det beste du får kjøpt på markedet idag, har kjørt 166mhz med fastest settings, så det er veffal ikke problemet...

Jeg stikker nedover til posten og returnerer dritten og kjøper meg nytt på datasjappa i byen. Har 14 dagers angrerett uansett så...

Lenke til kommentar

Umm... Jeg ekke helt dum heller dah :razz:

Jeg formaterte og la inn win xp, funket ikke da heller. Nå har jeg prøvd alt som er nevnt i denne posten og ingenting funker. Jeg sender tilbake kortet i morra og kjøper meg nytt.

Takker for alle svar

[ Denne Melding var redigert av: Colargol på 2002-09-25 19:17 ]

Lenke til kommentar

Håper ikke du har returnert kortet uten å prøve det jeg har gjort:

Jeg har akkurat samme skjermkort som deg, Abit KG7-raid og creative lydkort.

Da jeg skulle installere kortet støtte jeg på den utbredte "nv4_disp.dll infinity-loop"-feilen. Det gjorde at maskinen stoppet helt opp og trengte omstart.

Akkurat som deg prøvde jeg alle mulige drivere og reinstalleringer, uten resultat.

Etter mange timers feilsøking, fant jeg ut at alt jeg trengte å gjøre var å gå fra AGP 4X til 2X. Ja jeg vet det er litt surt, men ytelsestapet er tross alt minimalt, og nå funket alt som det skal! :smile:

Jeg får forresten 10375 3dmarks (2001se) med min thunderbird 1400 @ 1500 (når jeg har klokket gpu til 250 @ 310 og minne til 500 @ 590). *stolt* :grin:

Edit: Bruker de nye 40.52-detonatordriverne.

[ Denne Melding var redigert av: Turbel på 2002-09-25 19:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...