Aasheimen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg har hatt en del virus på pcen i det siste, og har slitt med at jeg må laste opp pcen på nytt en rekke ganger.... I går skulle jeg inn på disk D, som er disken jeg har alt stæsj på... Så kommer det en melding når jeg skal inn som lyder slik: Disken er ikke formatert. Vil du formatere nå? Noen som kan hjelpe meg? Hadde vært nydelig å fått beholde 160 gb disken min med stæsj på.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Skal jeg tippe vil jeg tro at du enda ikke har lagt inn SP1/2 og kan derfor ikke lese disker over 123 GB. Les sticky i lagringsmedier kategorien. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Det bør du ikke tippe før du har hørt hvilket OS han har først. Jeg tror nok han allerede har installert Sp2 hvis han har XP ja. Jeg tror heller at det er Virus som har slått ut disken hans desverre. Se om du får sjekka disken for virus, og se om den finner noe da. Eventuelt kan du se om du får brukt Partition Magic til å åpne disken. Lykke til. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Grunnen var at jeg tippet at å "laste inn pc på nytt" var å bruke en recovery-CD og dermed installere Windows på nytt. (og ende opp uten SP2) Dersom det betyr noe annet er kan det være en annen grunn. Lenke til kommentar
Aasheimen Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Takk for all hjelp, jeg skal prøve det nå.. Dere har begge rett.. jeg merka plutselig en dag at ikke jeg kunne gå inn på disken.. men da var alle oppdateringer innstalert.. Derfor prøvde jeg å legge opp maskina på nytt for å sjekke om det fungerte.. Det fungerte uheldigvis dårlig.. Jeg har prøvd med et programm som heter "Testdisk", men ser ut til å fungere dårlig... Jeg kan prøve med partition magic.. men det som er greia er at jeg finner disken.. men kommer ikke inn... når jeg trykker på disken kommer det:" Du har ikke formatert. Vil du formatere nå?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå