BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Selv om dette kan oppfattes som et litt overfladisk barnslig spørsmål, vil jeg spørre: Hva er Framtidens Dyr? Vi vet jo alle, at dagens dyr, uten tvil, er den afrikanske gnuen. Bilde: http://www.panoramahunting.com.na/Images/w...z%20gnu%201.jpg Gnuen er intellektuelt, skarpøyd og i det hele tatt dominant i forhold til andre andre "dyr". Gnuen stiller seg i en helt annen "bås". Kjente bøker som bla: *Gnu- mine villeste fantasier------og *Gnu- Guds underverk Beskriver Gnuens dominans! Men for å komme til temaet.. Hvilket Dyr, skal i framtiden ta over for Gnuen? Selv, bekreftet fra flere fagfolk, har jeg laget en liten hyptoese: Gnuen vil sannsynligvis dø ut om noen 10. år, pga. dennes ettertraktet organer("kugverket") Hvem skal ta bli dagens dyr? Min konklusjon er uten tvil at disse dyrene ligger an til å bli dagens dyr: *angus *puddel *orangutang *skrukketroll Disse "dyrene" har en utmerket sjanse til å bli dagens dyr... Men hvem bestemmer det....."the survival of the fittest" ER DARWINS UTVIKLINGSLÆRE EN RETTE-SNOR? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Jeg tror jeg snakker for mange her når jeg sier..... HÆH? Mener du at gnuen er det dominante dyret på jorda i dag? Endret 24. mars 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg tror jeg snakker for mange her når jeg sier..... HÆH? 5805113[/snapback] Bare en sann filosof, forstår hva jeg vil fram til. Er religion opium for folket? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Bare en sann filosof, forstår hva jeg vil fram til. I så fall poster du på feil forum. Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Bare en sann filosof, forstår hva jeg vil fram til. I så fall poster du på feil forum. 5805132[/snapback] En smule selvforståelse og utdanning, er nødvendig for å forstå.... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tror kanskje du vil legge lista litt lavere, evt komme med noen forklaringer på hva du egentlig mener hvis du ønsker en debatt. Eneste jeg har å bidra så langt vil være at jeg er uenig i at Gnuen er det dominante dyret her på jorden (hvis du mentet dette, og ikke driver med noen form for biledlig skriving ). Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Tror kanskje du vil legge lista litt lavere, evt komme med noen forklaringer på hva du egentlig mener hvis du ønsker en debatt. Eneste jeg har å bidra så langt vil være at jeg er uenig i at Gnuen er det dominante dyret her på jorden (hvis du mentet dette, og ikke driver med noen form for biledlig skriving ). 5805440[/snapback] Hvordan kan du krenke Gnuen på den måten uten dokumentering? Det står klart og tydelig hva jeg vil fram til...med kanskje en liten smule av ironi Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tror kanskje du vil legge lista litt lavere, evt komme med noen forklaringer på hva du egentlig mener hvis du ønsker en debatt. Eneste jeg har å bidra så langt vil være at jeg er uenig i at Gnuen er det dominante dyret her på jorden (hvis du mentet dette, og ikke driver med noen form for biledlig skriving ). 5805440[/snapback] Hvordan kan du krenke Gnuen på den måten uten dokumentering? Det står klart og tydelig hva jeg vil fram til...med kanskje en liten smule av ironi 5805465[/snapback] Prøver du å hinte til at mennesker ikke er så gode etc som de gjerne vil ha det til? Eller at mennesker er en annen bås enn Gnuene? Eller kanskje at Gnuene er dominante, men oppfører seg "passivt" og vidre så mener du at mennesker også skulle levd på samme måte? Å krenke Gnuen har aldri vært mitt ønske. Jeg kunne nesten ikke brydd meg mindre om Gnuene ble krenket av at jeg sa de ikke var det dominante dyret i samfunnet. Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Tror kanskje du vil legge lista litt lavere, evt komme med noen forklaringer på hva du egentlig mener hvis du ønsker en debatt. Eneste jeg har å bidra så langt vil være at jeg er uenig i at Gnuen er det dominante dyret her på jorden (hvis du mentet dette, og ikke driver med noen form for biledlig skriving ). 5805440[/snapback] Hvordan kan du krenke Gnuen på den måten uten dokumentering? Det står klart og tydelig hva jeg vil fram til...med kanskje en liten smule av ironi 5805465[/snapback] Prøver du å hinte til at mennesker ikke er så gode etc som de gjerne vil ha det til? Eller at mennesker er en annen bås enn Gnuene? Eller kanskje at Gnuene er dominante, men oppfører seg "passivt" og vidre så mener du at mennesker også skulle levd på samme måte? Å krenke Gnuen har aldri vært mitt ønske. Jeg kunne nesten ikke brydd meg mindre om Gnuene ble krenket av at jeg sa de ikke var det dominante dyret i samfunnet. 5805501[/snapback] Tror nettopp at det er problemet! Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv.... Hva med å gå inn i andres verdner? Dyrenes verdener? Muslimenes, Hinduenes, Jødenes...? med all respekt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tror nettopp at det er problemet! Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv....Hva med å gå inn i andres verdner? Dyrenes verdener? Muslimenes, Hinduenes, Jødenes...? med all respekt 5805526[/snapback] Bryr vi oss ikke om andre enn oss selv? Er ikke det et ganske historieløstpreget utsagn? Vi har utviklet oss, i samsvar med Darwins teori. Vi er på toppen av næringskjeden, vi bestemmer! Og hva mener du med gå inn i andres verdner? Har vi noen gang stengt oss ute? Og hvem er vi? Siden du klassifiserer muslimene, hinduer og jøder som noen andre. Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Tror nettopp at det er problemet! Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv....Hva med å gå inn i andres verdner? Dyrenes verdener? Muslimenes, Hinduenes, Jødenes...? med all respekt 5805526[/snapback] Bryr vi oss ikke om andre enn oss selv? Er ikke det et ganske historieløstpreget utsagn? Vi har utviklet oss, i samsvar med Darwins teori. Vi er på toppen av næringskjeden, vi bestemmer! Og hva mener du med gå inn i andres verdner? Har vi noen gang stengt oss ute? Og hvem er vi? Siden du klassifiserer muslimene, hinduer og jøder som noen andre. 5805546[/snapback] Vi er tydelig ikke dem vi tror vi er! Hva vet du om jeg er muslim, jøde, kristen eller hindu...Det viktigste er å vise toleranse ovenfor andres kulturer og oppfatninger. Det er den måten samfunnet kan fungere opptimalt. Vi er derimot noe annet enn dyr, men hvorfor skal det ha noe å si? Forståelse for andres verdener! For det andre...har historien vist at vi bare bryr oss om oss selv.. Gi meg et eksempel..som jeg kan kommentere. Har du et eksempel? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Vi er tydelig ikke dem vi tror vi er! Hva vet du om jeg er muslim, jøde, kristen eller hindu...Det viktigste er å vise toleranse ovenfor andres kulturer og oppfatninger. Det er den måten samfunnet kan fungere opptimalt.Vi er derimot noe annet enn dyr, men hvorfor skal det ha noe å si? Forståelse for andres verdener! For det andre...har historien vist at vi bare bryr oss om oss selv.. Gi meg et eksempel..som jeg kan kommentere. Har du et eksempel? 5805591[/snapback] Er vi ikke de vi tror vi er? Neivel. Jeg vet ingenting om hvilke religiøse holdninger du har, men jeg tror selv jeg har en viss peiling. Det viktigste er langt i fra å vise toleranse ovenfor andres kulturer og oppfatninger! Likegyldighet er det værste som finnes! Du må ha en etikk, og den må gjelde for alle. Du er også moralsk forpliktet til å, i det minste ønske og i beste fall gjøre, slik at alle lever etter din egen etikk. Eksempel, satt på spissen: En religiøs fanatiker mener at det ligger i hans kultur å drepe. Det er hans religiøse kall å drepe de som ikke tror på hans Gud, det er under denne oppfattningen han lever. Skal jeg vise toleranse ovenfor dette? Skal jeg godta at han dreper bare fordi det ligger i hans tro? Mennesker er dog dyr. Hva tilsier at vi ikke er dyr? Anngående at vi ikke bryr oss om andre dyr; Hva kaller du da fredning av arter? Fredning av skoger, dyr og skapninger? Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Vi er tydelig ikke dem vi tror vi er! Hva vet du om jeg er muslim, jøde, kristen eller hindu...Det viktigste er å vise toleranse ovenfor andres kulturer og oppfatninger. Det er den måten samfunnet kan fungere opptimalt.Vi er derimot noe annet enn dyr, men hvorfor skal det ha noe å si? Forståelse for andres verdener! For det andre...har historien vist at vi bare bryr oss om oss selv.. Gi meg et eksempel..som jeg kan kommentere. Har du et eksempel? 5805591[/snapback] Er vi ikke de vi tror vi er? Neivel. Jeg vet ingenting om hvilke religiøse holdninger du har, men jeg tror selv jeg har en viss peiling. Det viktigste er langt i fra å vise toleranse ovenfor andres kulturer og oppfatninger! Likegyldighet er det værste som finnes! Du må ha en etikk, og den må gjelde for alle. Du er også moralsk forpliktet til å, i det minste ønske og i beste fall gjøre, slik at alle lever etter din egen etikk. Eksempel, satt på spissen: En religiøs fanatiker mener at det ligger i hans kultur å drepe. Det er hans religiøse kall å drepe de som ikke tror på hans Gud, det er under denne oppfattningen han lever. Skal jeg vise toleranse ovenfor dette? Skal jeg godta at han dreper bare fordi det ligger i hans tro? Mennesker er dog dyr. Hva tilsier at vi ikke er dyr? Anngående at vi ikke bryr oss om andre dyr; Hva kaller du da fredning av arter? Fredning av skoger, dyr og skapninger? 5805629[/snapback] Er toleranse det samme som å godta? Toleranse er å vise forståelse eller å se saker fra andres synsvinkler. Hvis du tror at jeg mener at vi må vise toleranse for terrorister, tar du feil. Den tredje verden er tydlig undertrykt av vesten. Gjør vi nok for dyrene? Vi dreper dem ikke, men hogger av beina og sulter dem? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Er toleranse det samme som å godta? Toleranse er å vise forståelse eller å se saker fra andres synsvinkler. Hvis du tror at jeg mener at vi må vise toleranse for terrorister, tar du feil. Den tredje verden er tydlig undertrykt av vesten. Gjør vi nok for dyrene? Vi dreper dem ikke, men hogger av beina og sulter dem? 5805665[/snapback] Toleranse er å vite at noen gjør noe galt, men ikke gjøre noe med det selv i dette eksempelet. Og hva ønsker du skal komme ut av at vi tolerere andres ondskap? Leve i fred? Vi minnes "Fred i vår tid!" Jeg mener at folk skal få gjøre hva de vil, så lenge de ikke forgriper seg på andres private eiendomsrett. Det er totalt forkastelig å vise toleranse ovenfor personer som gjør overgrep på andres eiendomsrett. Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Er toleranse det samme som å godta? Toleranse er å vise forståelse eller å se saker fra andres synsvinkler. Hvis du tror at jeg mener at vi må vise toleranse for terrorister, tar du feil. Den tredje verden er tydlig undertrykt av vesten. Gjør vi nok for dyrene? Vi dreper dem ikke, men hogger av beina og sulter dem? 5805665[/snapback] Toleranse er å vite at noen gjør noe galt, men ikke gjøre noe med det selv i dette eksempelet. Og hva ønsker du skal komme ut av at vi tolerere andres ondskap? Leve i fred? Vi minnes "Fred i vår tid!" Jeg mener at folk skal få gjøre hva de vil, så lenge de ikke forgriper seg på andres private eiendomsrett. Det er totalt forkastelig å vise toleranse ovenfor personer som gjør overgrep på andres eiendomsrett. 5805808[/snapback] Toleranse er å vise forståelse fra begge parter. Det vil si å sette seg inn i andres synsvinkler. Men det vil ikke si, å vise respekt ovenfor terrorister! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Toleranse er å vise forståelse fra begge parter. Det vil si å sette seg inn i andres synsvinkler. Men det vil ikke si, å vise respekt ovenfor terrorister! 5805845[/snapback] Morsomt at du tok opp terrorister, jeg nevnte de aldri. Det er dog andre enn terrorister som dreper, voldtar, mobber etc. Å tolerere noe slikt er bare tull og tøys spør du meg. Vi må stå for de verdiene vi mener skal gjelde for alle mennesker, og vi kan ikke gjøre unntak! Lenke til kommentar
BLOMST AFC Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Toleranse er å vise forståelse fra begge parter. Det vil si å sette seg inn i andres synsvinkler. Men det vil ikke si, å vise respekt ovenfor terrorister! 5805845[/snapback] Morsomt at du tok opp terrorister, jeg nevnte de aldri. Det er dog andre enn terrorister som dreper, voldtar, mobber etc. Å tolerere noe slikt er bare tull og tøys spør du meg. Vi må stå for de verdiene vi mener skal gjelde for alle mennesker, og vi kan ikke gjøre unntak! 5805865[/snapback] Jeg må bare le... En terrorist kan gjøre så mangt. Bla opp i leksikon og sjekk formuleringen... Det virker som du prøver å snu på saken... Jeg har ikke sagt at vi skal respektere terrorister. Vi skal vise null toleranse ovenfor vold og sjikane. Men for å ta et eksempel: Var muhammed kariakaturene å vise toleranse? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 En smule selvforståelse og utdanning, er nødvendig for å forstå.... Jeg har riktignok en astronomisk IQ, men jeg snakker ikke UFO-dust. Kanskje det er problemet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Bare tøv, gnuen blir ALLTID eid av løver/geparder i dokumentarer om Afrikas dyr. Og ikke bare litt eid heller. En normal måte er å matche farta deres, og så rive opp den myke magen mens de er i fart. Så innvollene bare henger ut, og gnuen faller om. De dør også i tusenvis hver gang de skal krysse en elv, fordi de tramper på hverandre og får panikk. Dominant dyr my ass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå