Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch 516

Anbefalte innlegg

hmm merkelig .. men hva vil det si når TCP og UDP og DHT ikke får kontakt?

det står at DHT blir stoppet av brannmur.. men etter en stund blir det borte... men jeg laster bestandig under 10kb/s...

5805607[/snapback]

Brannmur i XP ? Norton Internet Security etc? Velg en annen port i BitTorrent programmet ditt....et eller annet over 10000...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det står at DHT blir stoppet av brannmur.. men etter en stund blir det borte... men jeg laster bestandig under 10kb/s...

5805607[/snapback]

Brannmur i XP ? Norton Internet Security etc? Velg en annen port i BitTorrent programmet ditt....et eller annet over 10000...

5805717[/snapback]

jeg bruker Panda Titanium... og det hjelper ikke å bruke en annen port... :(

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
nettverkskabelen er koblet rett i Speedtouch modemet...

ip'en jeg får er: 193.216.53.41

5805497[/snapback]

Merkelig at du har dårlig hastighet...modemet skal ikke være stengt på noen porter det, ingen Tele2 modem jeg har vært borte i har vært det...da tror jeg nesten det er noe annet enn modemet det er noe galt med. Så lenge modemet står i bridge modus (noe alle Tele2 modem gjør) og du er koblet rett på modemet skal du ikke behøve å sette opp noe port forwarding.

5805564[/snapback]

5805607[/snapback]

Heisann.

Så en interessant artikkel vedr thomson speedtouch modem, og det er en innebygget brannmur som man ikke får tilgang til via det vanlige grensesnittet 10.0.0.1 osv.. Dette er brukerveiledning fra televoip for åpning og forwarding av porter osv, men også en instruksjon på hvordan man slår av firewallen i modemet. Se side 2 i pdf!. Mulig dette hjelper og lykke til!.

Må ha litt peiling på Telnet for å løse problemet.

For meg løste det alle problemer, siden jeg ikke visste at denne funksjonen var innebygd i speedtouchen og aktiv og kjørte dermed firewall på firewall på....

-KH

SpeedTouch_NGT.pdf

Lenke til kommentar

på de fleste seriøse trackere er dht bannet, ikke vær så opptatt av det.

i speedtouch 516 menyen er det lagt opp for azureus allerede, der kan du velge hvilken port som skal brukes.

ikke bruk port 6881-6899 for disse er også bannet på de fleste seriøse trackere.

bruk 1 port mellom 49152 til 65555.

sirdogg: har også en mistanke om at du laster ned fra tragiske plasser som har få delere som vil dele :)

selv uten rett porting skal du oppnå store hastigheter.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
på de fleste seriøse trackere er dht bannet, ikke vær så opptatt av det.

Muligens for din definisjon av seriøs. DHT er utrolig nyttig, siden det gjør at torrentfiler virker like bra selv om trackeren er nede, og det virker med alle åpne trackere. Også på trackere som virker får jeg vanligvis mange flere peers når DHT får oppdatert seg.

Fikk desverre aldri DHT til å virke med Azureus,men med uTorrent var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

du må først bytte ip til 10.0.0.1 også standar gateway til 10.0.0.138.

men jeg har å et problem der jeg har 193 som privat ip. så sku logget meg inn på den å gjort den om til en ruter. men så husker jeg ikke standar passordet før å logge meg inn på modemet. noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...