Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch 516

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Jeg har et Thomson Speedtouch 516 modem.. Jeg prøver å åpne noen porter til Azureus, problemet er at jeg ikke finner ip-adressen til modemet.. Jeg har prøvd www.portforward.com, men siden jeg ikke klarer å finne ip'en har jeg ikke kommet noen vei ... Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må gå inn i kommando linjen for å finne default gateway(gå på start velg kjør skri:"CMD" få opp svart findu skriv:"ipconfig" der får du opp liste der står default gateway). så skriver du inn det tallet i adresselinjen på browseren din. hvis du da ikke fåt tilgang kan det være at du har en nettlevrandør som sperrer webtilgangen på modem/routeren din. dette er det typisk NexGenTel som gjør. du kan da logge inn via nettsiden på NGT(eller hvem en du bruker som nettlevrandør). de ligger også ofte en howto guide til din router på disse sidene.

Lykke til

-=stich_it=-

Lenke til kommentar

hmm.... hvorfor skal man måtte gjøre så mye dritt bare for å få god hastighet på nedlastinger...

og Tele2 folka forstår sikkert ikke hva jeg lurer på ... pluss at det er ulovlig å laste ned med Azureus ++

Lenke til kommentar

Får du en offisiell IP adresse? Med andre ord, er du koblet rett på modemet? Tele2 leverer alle modem i ren bridge modus med alle porter åpne, så er du koblet rett på modemet skal det ikke være noe problem. Har du router er det i så tilfelle i den du må sette opp port-forwarding...

Lenke til kommentar
Får du en offisiell IP adresse? Med andre ord, er du koblet rett på modemet? Tele2 leverer alle modem i ren bridge modus med alle porter åpne, så er du koblet rett på modemet skal det ikke være noe problem. Har du router er det i så tilfelle i den du må sette opp port-forwarding...

5805433[/snapback]

Jeg mottar IP-automatisk på linjen min ...

Og hvordan setter du opp en router da?

Tror.. jeg har lest at Speedtouch 516 ikke er en router... mulig jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Du må da vite om du har en router eller om du bare har modemet? Følg nettverkskabelen fra PC'en din...går den rett inn i Speedtouch modemet eller i noe annet? Og hvilken IP-adresse får du?

5805482[/snapback]

nettverkskabelen er koblet rett i Speedtouch modemet...

ip'en jeg får er: 193.216.53.41

Lenke til kommentar

5805497[/snapback]

Merkelig at du har dårlig hastighet...modemet skal ikke være stengt på noen porter det, ingen Tele2 modem jeg har vært borte i har vært det...da tror jeg nesten det er noe annet enn modemet det er noe galt med. Så lenge modemet står i bridge modus (noe alle Tele2 modem gjør) og du er koblet rett på modemet skal du ikke behøve å sette opp noe port forwarding.

Lenke til kommentar

5805497[/snapback]

Merkelig at du har dårlig hastighet...modemet skal ikke være stengt på noen porter det, ingen Tele2 modem jeg har vært borte i har vært det...da tror jeg nesten det er noe annet enn modemet det er noe galt med. Så lenge modemet står i bridge modus (noe alle Tele2 modem gjør) og du er koblet rett på modemet skal du ikke behøve å sette opp noe port forwarding.

5805564[/snapback]

hmm merkelig .. men hva vil det si når TCP og UDP og DHT ikke får kontakt?

det står at DHT blir stoppet av brannmur.. men etter en stund blir det borte... men jeg laster bestandig under 10kb/s...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...