Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 I hvert fall denne! Sjekk bildene i galleriet og les informasjonen om stedet. Dette stedet skal jeg definitivt besøke! Lysekrona og våpenskjoldet var imponerende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 fet kirke! trodde skjellethoder og sånt bare var forbeholdt til "satanister" visste du at de også funker veldig bra til å steke pølser på? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Der har jeg faktisk vært. Artig sak. :=) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Der har jeg faktisk vært. Artig sak. :=) 5805349[/snapback] Stilig! Var det en stor kirke, eller ser vi det meste av den på bildene? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Den var ikke så veldig diger (er jo selv vandt til Nidarosdomen). Man får et lite overblikk på dette bildet: Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Sjekk ut den kirka her dere gutter. Katedral da men...Teller allikavæl! Er i Spania, har vært og kikka på den. Sjukt høy, trur det er 100 meter ned fra det høyeste spiret. Verste er at den ikke er ferdigbygd enda heller! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tja, den kirka der stakk seg litt ut. Ellers synes jeg kirker er noe av det kjedeligste som finnes. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tja, den kirka der stakk seg litt ut. Ellers synes jeg kirker er noe av det kjedeligste som finnes. 5806494[/snapback] Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Den kirka, eller katedralen, var bare heeelt rå. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Den kirka, eller katedralen, var bare heeelt rå. 5806515[/snapback] HELT enig ... må ha tat sin tid å bygge den der.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Sjekk ut den kirka her dere gutter.Katedral da men...Teller allikavæl! Er i Spania, har vært og kikka på den. Sjukt høy, trur det er 100 meter ned fra det høyeste spiret. Verste er at den ikke er ferdigbygd enda heller! [img*]http://www.yalealleycats.com/gallery/albums/summertour05/adc.sized.jpg[/img*] 5806440[/snapback] Men ferdig er den enda ikke Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kirker må ha den mest creepy stemningen noensinne. To ganger har jeg vært å sett på fantoft stavkirke(?) om natten. Litt skummelt å gå gjennom den mørke skogen inn til den. Ble litt skuffet når jeg ble møtt av et hav av lyskastere, men likevel. Bjeffingen fra hunder i absolutt stillhet gjorde det ikke akkurat mindre skummelt. Den spanske katedralen lenger oppe så skummel ut:P Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tja, den kirka der stakk seg litt ut. Ellers synes jeg kirker er noe av det kjedeligste som finnes. 5806494[/snapback] Da har du ikke sett ordentlig på Nidarosdomen, norges arkitektoniske stolthet. Fantastisk byggverk. Lenke til kommentar
edds Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Sjekk ut den kirka her dere gutter.Katedral da men...Teller allikavæl! Er i Spania, har vært og kikka på den. Sjukt høy, trur det er 100 meter ned fra det høyeste spiret. Verste er at den ikke er ferdigbygd enda heller! http://www.yalealleycats.com/gallery/album...5/adc.sized.jpg 5806440[/snapback] La Sagrada Famillia av Gaudy om jeg ikke husker feil. Var der for et par år siden, og syns jeg husker noe om at han jobbet på den alene hele sitt liv? Den skulle heller ikke stå ferdig før om ca 100 år (fra nå av) Endret 25. mars 2006 av edds Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Tja, den kirka der stakk seg litt ut. Ellers synes jeg kirker er noe av det kjedeligste som finnes. 5806494[/snapback] Da har du ikke sett ordentlig på Nidarosdomen, norges arkitektoniske stolthet. Fantastisk byggverk. 5807803[/snapback] Stavkirken 30m fra vinduet mitt, slår Nidarosdommen langt ned i støvlene Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 En ting jeg lurer litt på er hvordan de har klart å få lysekrona til å henge slik den gjør. Det ser ut som om de har juksa litt, men det er tøft for det. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Sjekk ut den kirka her dere gutter.Katedral da men...Teller allikavæl! Er i Spania, har vært og kikka på den. Sjukt høy, trur det er 100 meter ned fra det høyeste spiret. Verste er at den ikke er ferdigbygd enda heller! http://www.yalealleycats.com/gallery/album...5/adc.sized.jpg 5806440[/snapback] La Sagrada Famillia av Gaudy om jeg ikke husker feil. Var der for et par år siden, og syns jeg husker noe om at han jobbet på den alene hele sitt liv? Den skulle heller ikke stå ferdig før om ca 100 år (fra nå av) 5807852[/snapback] Helt korrekt. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Gaudi jobba nok ikke selv, men han samlet inn penger, og møtte sin skjebne mens han stod på gaten og samlet inn penger, i form av å bli overkjørt. Fin katedral. Min personlige favoritt er Vasilijkatedralen i Moskva, for at den ble bygget av Ivan den Grusomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå