.com Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 når jeg prøver å gå inn på mine nettverkssteder kommer denn meldingen opp: Mshome er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksresursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå. hva må jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 når jeg prøver å gå inn på mine nettverkssteder kommer denn meldingen opp: Mshome er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksresursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå. hva må jeg gjøre for å fikse dette? 5804947[/snapback] Hvis du bruker NIS kan dette vere årsaken. Slå av NIS ,åpne mine nettverksteder, slå på NIS igjen. Lenke til kommentar
.com Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 har ikke norton... Lenke til kommentar
bygdis Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Har samme problemet. Dvs at jeg kommer inn på nettverkstedene men får ikke tilgang til det som ligger i mappene... Har slått på funksjonen: del undermapper eller noe lignende.. Er i tillegg logget på som administrator. Får allikevel opp melding om at jeg ikke har tillatelse for disse mappene... Hva kan være feil? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Prøv følgende: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Lenke til kommentar
.com Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 finner ikke gpedit.msc Lenke til kommentar
minotir Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) når jeg slo av NIS så kom jeg meg innpå MSHOME, men det var ingen datamaskiner der. ikke engang min egen edit: etter jeg restarta engang så fant jeg begge maskinene som er på nettverket, men kommer ikke innpå den jeg skal innpå. står at jeg ikke har tilgng Edit2: klarte det på et vis nå. det gikk ikke og skriver: \\Minotir men hvis jeg skriver: \\Minotir\Office (appa jeg skulle ha) da gikk det Endret 26. mars 2006 av minotir Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Beklager... Gå inn i kontrollpanel og velg Administrative Tools. Sitter på jobb uten tilgang til å sjekke det selv, men dere skal finne Group Policy. Lenke til kommentar
.com Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Finner ikke noe som ligner på group policy i min win xp home Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Forsøkte å huske meg tilbake til dette uten tilgang på jobb, så ble litt feil. Slik ser det ut i min XP Pro: Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Lokal sikkerhetspolicy -> Lokale policyer - Tilordning av brukerrettigheter -> Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket Høyreklikk på den og fjern de gruppene som ligger der. Lykke til! Mvh JDM Lenke til kommentar
.com Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 sånn er det dessverre ikke i xp home Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 hiver meg på her sammen med .com finner ikke noe lignende ... er det noen som vet åssen det gjøres i Xp Home Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 skiftet arbeidgruppe, så nå kommer jeg inn i min egen arbeidsgruppe, hvor jeg også finner min fars data og kan se filene hans, men kommer ikke inn i den arbeidsgruppen som min bror er i på sin bærbare med trådløst nett Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå