Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrur på dataen, funker i 1/2 sekund

Anbefalte innlegg

Fant ingen lignende emner om akkurat dette problemet så tar en kjangs å lager et nytt emne;)

Jeg kjøpte et nytt kabinett (et Thermaltake shark, meget pent forresten) og dermed byttet jeg alt av innmat over til dette kabinettet...

I starten hadde jeg litt problemer med å få den til å funke, glemte å koble til strømmen til skjermkortet, så den bare peip :blush: Men alle småproblemer fikk jeg omsider fikset...

Dataen skrur seg omsider på og jeg blir overlykkelig (var nemlig uten internett dagen før, og når jeg i tillegg til det ikke fikk vært på dataen, da sier deg seg selv at jeg blir litt happy :love:)

Jeg kikker litt rundt på dataen, sjekker at C, D og E diskene funker. alt er i tipp topp stand. HURRA...

Men plutselig etter 30mins or so så skrur dataen seg av på et merkelig vis, hmm tenker jeg..

Jeg prøver å skru den på, men dataen er ikke på i mere enn ca 1/2sekund (jeg ser at ledsa på vifta funker). Jeg stripper HELE hovedkortet for alle mulige elektriske komponenter for så å sette dem på igjen (tenkte det var noen ledninger satt feil eller no, vet aldri)

anyway... jeg sliter fortsatt med sammen problemet.. jeg lurer på om feilen kankskje ligger i psu'et, en Sweex 450W. hvis det skulle være til nytte så er dette resten av dataen:

Epox 8rda3+

Barton 2800+ med Tt volcano 9kjøler

512*2 twinmos pc3200

POV 6800LE

WD HDD: 80+80+250

diverse vifter (er tilsammen 7 stk)

Håper virkelig at noen kan hjelpe meg og jeg beklager hvis det ble litt langt

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut alt av komponenter som ikke er kritiske for å få i gang pc som skjermkortet og se om det hjelper. Ville også prøvd å kjørt en og en av RAM brikkene for å se om det var feil med en av dem. Ellers er det bare å prøve å feilsøke og finne selve problemet først, er ikke godt å si hva det kan være ved første øyekast.

Lenke til kommentar
Ta ut alt av komponenter som ikke er kritiske for å få i gang pc som skjermkortet og se om det hjelper. Ville også prøvd å kjørt en og en av RAM brikkene for å se om det var feil med en av dem. Ellers er det bare å prøve å feilsøke og finne selve problemet først, er ikke godt å si hva det kan være ved første øyekast.

5805245[/snapback]

Mener du at skjermkortet ikke er kritisk for å starte maskinene?

anyway. jeg testa å ta ut 2hdd, en floppy, usb, firewire, gameporter, dvd brenner, men dataen starter fortsatt ikke.. Det virker som om når jeg starter dataen er det som om den resetter seg selv, at den liksom ikke får nok strøm til å komme i gang :S

Noen andre som har noen ideer?

Tenker jeg må få lånt meg en psu av en kamerat, håper det bare er den som er gåen!!

Lenke til kommentar

Hvis du har tatt ut alt det du nevner overfor her, tviler jeg på det er strømforsyningen som ikke gir nok strøm med mindre det er veldig lite power i den eller om du har stappa den med lys så det holder. Hadde den vært gåen hadde ikke PC-en startet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

men et eller annet sted må det nesten være en kortslutning? med tanke på at dataen plutselig slo seg av da jeg var på den.. jeg ser jo tydelig at det kommer leds på den ene viften..

hmmz

jeg får ta med skjermkort og ram til en kameraet.. hvis det funker så er det helt sikkert C: eller hovedkort.. Kan ikke tenke meg at det skulle være cpuen :S

Lenke til kommentar

Har testa skjermkort og ram hos en kamerat og det funka bra. tok så hans psu og testa i min maskin, men det funket ikkt.. hmm

så da konkluderer jeg med at det ikke er hdd (dataen ville kommet til bios og sånt uansett??) så da er det enten cpu eller hk.. dermed kjøper jeg like enkelt amd 64 hk med tilsvarende cpu og gpu med pcie...

de penga !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...