B4stian Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ja, jeg lurer litt på dette... De aller fleste moderatorer vet jeg legger inn en post så brukeren får 24 timer på seg til å endre den som jeg synes er en fin regel, men jeg synes at noen ganske nye brukere ikke får samme sjansen. Har selv sett flere eksempler de siste dagene på at tråder blir stengt med en gang grunnet dårlig emnefelt og flere av dem er de som har vært medlem under 2 måneder eller skrivd under 50 innlegg. Jeg synes jo at de burde jo hvertfall få en ekstra sjanse, men kanskje heller slå hardt ned på når jeg gjør den feilen... (vil ikke linke til eksemplene da jeg ikke mener å henge ut noen) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg er helt enig, har sett det samme mange ganger før. Tråder som også er godt igang og med en diskusjon som går blir også stengt uten forvarsel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Emner som har ein god diskusjon, gjerne på fleire sider som blir stengt irriterer meg. Greit nok at folk skal følge reglane, men når det allerede er diskutert ein del blir det tåpelig å opprette ein ny tråd. Tar det så lang tid å endre emnefelt eller flytte ein tråd? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg synes ikke moderatorene skal forandre emnefeltet, men at alle skal få den 24-timers sjansen. Lenke til kommentar
aod Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ett eksempel i denne tråden, stengt tråd, som ble stengt på grunn av dårlig bruk av emne. Utenom bruk av store bokstaver ser jeg ikke helt grunnen hvorfor denne ble stengt. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Satt faktisk å tenkte på det i sta når jeg så den tråden som aod linker til.. Helt enig i at folk må få en sjanse, kanskje være litt mildere mot nye brukere i forhold til erfarne brukere her.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ett eksempel i denne tråden, stengt tråd, som ble stengt på grunn av dårlig bruk av emne. Utenom bruk av store bokstaver ser jeg ikke helt grunnen hvorfor denne ble stengt. 5805099[/snapback] Løsningen er ganske enkel på dette problemet. Du prater med moderatoren eller en annen om at du ønsker om å få threaden åpnet og så endrer du emnettittelen eller ber en moderator endre tittelen for deg så alle er happy Grunnen til at den ble stengt står ganske klart. DET ER IRRITERENDE NÅR FOLK SKRIVER MED STORE BOKSTAVER FORDI DET SER UT SOM AT MAN SKRIKER OG ROPER HELE TIDA!. You see? Og...hvis noen vil ha emnet åpnet så ta kontakt med moderatoren det gjelder så er han/henne nok villig til å åpne posten det er snak om der diskusjonen er godt igang Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Irriterende, ja, men moddis burde kanskje heller sende en PM til brukeren det gjelder samt poste i tråden istedet for å lage masse ekstraarbeid ved å stenge den for så å åpne den igjen? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Irriterende, ja, men moddis burde kanskje heller sende en PM til brukeren det gjelder samt poste i tråden istedet for å lage masse ekstraarbeid ved å stenge den for så å åpne den igjen? 5805153[/snapback] DET blir tidkrevende for moderator/admin. Vi gjør dette tross alt helt frivillig og det kan jeg garrantere deg at det blir for mye jobb rett og slett. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Irriterende, ja, men moddis burde kanskje heller sende en PM til brukeren det gjelder samt poste i tråden istedet for å lage masse ekstraarbeid ved å stenge den for så å åpne den igjen? 5805153[/snapback] DET blir tidkrevende for moderator/admin. Vi gjør dette tross alt helt frivillig og det kan jeg garrantere deg at det blir for mye jobb rett og slett. 5805174[/snapback] Enig B|Real, men hva hvis alle hadde bare fått den 24-timers sjansen? Da har de jo litt tid på seg og forandrer de ingenting "fortjener" de heller ikke bedre... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Enig B|Real, men hva hvis alle hadde bare fått den 24-timers sjansen? Da har de jo litt tid på seg og forandrer de ingenting "fortjener" de heller ikke bedre...5805189[/snapback] Så vidt meg bekjent så utøves den praksisen at man skal "vente" å se om brukeren har rettet opp feilen før man går tilbake å ev. stenger threaden. Men det krever igjen at man må huske hver enkelt thread man har gjort en notis om at emnefeltet er for dårlig og at threaden blir stengt. Igjen så gjør det for mye dobbeltarbeid for oss moderatorer. Slik som jeg opplever det i dag så stenges slike poster hvis de blir rapportert inn om at emnet ikke er endret og så blir posten stengt. Slik er min opplevde praksis anngående dette. Om andre moderatorer har det slik kan jeg ikke svare for. Men emner som er for ille blir stengt. Folk lærer av å få en thread stengt. Man tenker seg en ekstra gang om når man poster neste emnet og lager et ordentlig emne,slik er det bare. Man lærer av sine feil. Det er menneskelig å gjøre feil som noen sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg