Gå til innhold

TES: Noen som har kjøpt kåk ennå (Oblivion)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest alle inleggene det er altfor mye.

***Warning***Spoiler***

Men, huset/båten min er i "Imperial City Waterfront"

Det er en båt som ligger på veien inn til Hagen der du snakker med Thieves guild. De som er ombord på den båten angriper deg. Drep de og gå inn i båten og det er ditt hus. Ganske morrsom Kamp jeg hadde mot de 3 piratene. Jeg løp fra dem en stund så kom det 2 vakter de drepte nesten begge vaktene men da kom jeg til unnsetning og drepte de 2 piratene=) Piratene dropper en ganske fint sverd faktisk det er verdt og loote. Og en ting til. Disse piratene er ikke en del av "Thieves Guild" så du trenger ikke være redd for og drepe dem mens du er medlem i "Thieves Guild"

EDIT: I et "Dark Brotherhood" quest skal man drepe kapteinen på den båten. er usikker på hvordan det utarter seg.

- Knut

Endret av GoUrmet
Lenke til kommentar
Er det noen av dere som tråler elderscrolls-forumet og har funnet et svar på om ting forsvinner i tønner ol. man har i huset? Evt. en link som bekrefter/avkrefter det...

5824469[/snapback]

Har selv mistet tilsammen 100 potions og scrolls som lå i tønner i huset mitt, så jeg ville ikke tatt sjansen på legge noe der...

Lenke til kommentar
Ehm, kan du ikke legge ting i kister/tønner/skuffer i ditt eget hus uten at det kommer til å forsvinne?

5825137[/snapback]

Ikke i følge folket her, mulig det er en bugg som utviklerne har oversett.

Edit: da har jeg fått kjøpt meg huset i imperial city, endelig et sted å legge fra meg ting.

Uansett det fulgte med en quest, snakke med en fyr fra the three brothers eller noe som jeg må kjøpe noe av, kjøpte en ting housing furniture eller noe, men fikk ikke noe oppdatering på questen... Noen som vet hvorfor?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oppi Bruma (by nord i landet, er kjempefin, synes jeg) er det et hus til salgs for 10 000 gull...

Tror nok det er der jeg skal bo :)

5806925[/snapback]

Yezz, takk for tipset, har også tenkt å kjøpe en kåk men har ikke greid å bestemme meg ennå, bare kommet over lugubre rønner så langt. Men tror det er lurt å sjekke litt før en slår til, virker som om det er lagt inn endel "haker" ved noen av husene.

Lenke til kommentar

Hmm...hvis tingene man legger fra seg i sitt eget hus kan forsvinne, er det en meget grov bug. Har enda ikke opplevd noe i huset i Imperial City Waterfront, og har hatt det i laang tid nå. Lagrer alt stashet i kommoder og en kiste, og det har ikke forsvunnet en eneste gullerot enda. Huff, blir ikke blid hvis tingene mine plutselig skulle forsvinne. Har samlet opp masse våpen og utstyr til en verdi av 2000-5000 hver som jeg skal selge når merchantile skillen går litt mer opp.

Tror nesten jeg må ta ut alt og legge det på gulvet bare for å være på den sikre siden.

Håper det kommer en patch snart som fikser dette.

Lenke til kommentar

Husrom du eier sier du?

Snakka med noen pirater i Imperial City her en dag. De var så opptatt og teite at jeg bestemte meg for å skyte litt på dem med pil og bue. Vips, så var det full kamp der selv en av vaktene kom inn. Jeg "hjalp" han med å drepe alle piratene, og kom unna uten å måtte sone! Tok så over skuta, og lever gode dager i kapteienens lugar..Ahhh, det er godt å være hjemme! Litt rotete med alt stæsj som ligger rundt, men slik må det bare være på et gutterom, spesielt på en sjørøverskute!

Lenke til kommentar

Jeg har lenge bodd i huset mitt i Bruma. Som Nord synes jeg at det var naturlig å kjøpe dette fine lafta tømmerhuset i den nordligste byen i Cyrodiil. Imidlertid har jeg begynt å fryse på mine gamle dager, samt at jeg kanskje synes huset har vært en smule mørkt. Har selvsagt kjøpt alle møbler og utstyr til det, men synes fortsatt det blir litt trist i lengden.

Derfor tok jeg steget og flytta til Chorrol i går. Jeg trives godt i Chorrol. Der er det lyst og trivelig, samtidig som det ligger i vakre, rolige fjellområder. Huset ligger i det "fineste" strøket i byen, og er virkelig en vakker perle. Kosta meg 20.000. Nydelig! :love:

Lenke til kommentar

Mansion i Anvil, quest startes i Anvil's Inn. Koster 5000, og etter at spøkelsene er ryddet av veien så har jeg funnet det trygt å legge ting i skap og kister der.

Jeg kjøpte også huset ved waterfront i imperial city, for questen med furniture, så var det en sjappe i marked district (brothers ett eller anna?) Men han som solgte furniture så ut til å bare jobbe om morgenen, ellers bare vandret han rundt i byen, og ville ikke snakke noe om salg av møbler i allefall :)

Men huset I Anvil er MYE finere da, og så ligger det rett ved siden av Fighers og Mage guild, for de som måtte være opptatt av det ;)

Lenke til kommentar

Igjen må jeg si, har dere nok stål, kjøp den fantastiske residensen i Chorrol. Ligger nydelig til. Landlig, samtidig som det er sentralt. Får virkelig villafølelse der. I tillegg til oppholdsrom (stue), spisested og flere soverom, får du en egen suite i toppetasjen med utsikt over nydelige Chorrol. Jeg er frelst. :love:

Lenke til kommentar
Igjen må jeg si, har dere nok stål, kjøp den fantastiske residensen i Chorrol. Ligger nydelig til. Landlig, samtidig som det er sentralt. Får virkelig villafølelse der. I tillegg til oppholdsrom (stue), spisested og flere soverom, får du en egen suite i toppetasjen med utsikt over nydelige Chorrol. Jeg er frelst.  :love:

5897177[/snapback]

Ah, hehe. Utsikt også? Må jo være omtrent det eneste huset i spillet med utsikt da! Føler generelt sett at det er mistenkelig lite vinduer i husene ellers :p. Har allerede hus i Imperial City og Cheydinhal, men begynner jo å bli kakse nå, så ett til skader vel ikke!

PS! Har aldri opplevd at ting forsvinner fra tønner ol. i huset mitt i Cheydinhal; mulig det kun gjelder for bestemte hus. Mistenker spesielt det huset man får for spøkelsesutdrivings-questen for å være bugga. Syns ofte det er i sammenheng med det at jeg hører at ting forsvinner.. Spillet er nemlig designa slik at items blir respawna etter en viss tidsperiode i containere i hus man ikke eier, og ettersom det huset ikke blir anskaffa på "normal måte" så lurer jeg på om det ikke er en sammenheng der.

PPS! Finnes et par mods der ute for å gjøre husene sine mer fancy..

House of Wonders - Gjør at du kan kjøpe display cases som kan plasseres fritt rundt i huset ditt.. :love:

Proper Book Placement - Lei av at bøkene flagrer til hel**** når du prøver å plassere de i en bokhylle? Løsningen er her! :D

Lenke til kommentar

Jeg har et hus i Anvil og en rønne i Imperial City. I Anvil ligger alle smykkene og edelsteinene på nattbordet og gjør seg pene. Har dessuten kastet masse potions og ting rundt om kring i husene. De ligger der uten å bli stjålet, tror jeg. Det er like rotete her som hjemme i den virkelige verden. Tror det er tjenere med og for hver gang jeg er innom ligger det ny mat på spisebordet. Må vel snart begynne å bruke penger på noe fornuftig, men det er jo ikke gøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...